Haha verkligen älskar att se sånna här trådar där folk diskuterar om min bil är bättre än din.
Skoj med alla som klankar ner på saabarnas låder, sj har jag kört trimmad saab sen jag fick körkort, på bana, konbana, streetrace m.m. "senaste har la gått 80varv bara på kinnekulle" utan antydan till ras, men på min förra 740 fick jag fått bytta 2st låder, bakaxel, och stödlager! men iofs var ju den på 112 brutalla hk krafter, eller ja den hade ju det 88, nu var det ju 20år senare så kanske var mer närmare 100hk som knäckte dom
eller ja du hade ju faktiskt öppet filter, helt klart +5hk och 20kmh extra i toppfart!
Kan också få en 5-6 kompisar som enbart kör volvo att dra deras register dom senaste åren på antal vxl låder, bakaxlar, diffar, kardan, stödlager m.m. som gått på deras 2/7/940is så att dom skulle vara mycket hållbarare är ju löjligt.
Och att en 740gl gör 200, ja det gjorde min med, enligt mättarn, var la 0-200 på ca, ja kommer inte riktigt ihåg tröttnade på att kolla på klockan vid 160!
Men ideen är ju intressant, alltid skoj att ha nått som inte andra har så kör hårt, men tycker detta är det sämsta stället att fråga på då det är för mycket märkes trogna människor här som inte ser längre än huven på sin egen bil!
Vill även påpeka att jag inte har nått emot volvo, har ju som sagt en sj som ni ser, och ägt flerra andra.
Bra bilar som går bra länge, lätta att mecka med, bra med beg delar!