2504
Sök

Saab motor i volvo!!!

232 Inlägg
4 februari 2009
calibra1992 skrev:
adrez skrev:
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar

Sen när blev en 740GL rolig att köra? Krävs ju att man smäcker koppling på 6000varv om man ens ska få dom att släppa på torrasfalt tongue 
Ska jag få upp min i 200km/H då är det bara nerför Hallandsåsen som gäller wink

jaa fruktansvärt mkt roigare än en typ japanare med en mopedmotor smile

982 Inlägg
4 februari 2009
blir de nå bygge ? du kommer nog bli hatat big_smile dom som älskar saab brukar inte gilla volvo o tvärt om smile

Avstängd
512 Inlägg
4 februari 2009
Är du knäpp!! tala om nerköp!! Stoppa in en skräpmotor med skitväxellåda..skämmes ta´me fan...ler

hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 februari 2009
jag tycker lätt du ska göra de;P jag kör med saab 9000 2,0 i folkrace och dom håller för mycket:) likt så 2,3an:P kör på me bygget du.

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

509 Inlägg
4 februari 2009
Tycker de låter som ett kul projekt. Va blir de för saabmotor??

164 Inlägg
4 februari 2009
klart det går att stoppa i en saab motor i en volvo.. då finns det ju lite hopp om ös i traktorn

900 Inlägg
4 februari 2009
öset o topphastighet skiljer från bil te bil o medell te modell. kan bli ett intressabt projekt men förstår inte meningen. lägg i nåt fränt el värsting motor istället.

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Saab
344 Inlägg
4 februari 2009
oggy_swe skrev:
men snälla ta inte saab XD

Motivera...!

461 Inlägg
4 februari 2009
Haha verkligen älskar att se sånna här trådar där folk diskuterar om min bil är bättre än din.
Skoj med alla som klankar ner på saabarnas låder, sj har jag kört trimmad saab sen jag fick körkort, på bana, konbana, streetrace m.m. "senaste har la gått 80varv bara på kinnekulle" utan antydan till ras, men på min förra 740 fick jag fått bytta 2st låder, bakaxel, och stödlager! men iofs var ju den på 112 brutalla hk krafter, eller ja den hade ju det 88, nu var det ju 20år senare så kanske var mer närmare 100hk som knäckte dom wink eller ja du hade ju faktiskt öppet filter, helt klart +5hk och 20kmh extra i toppfart!
Kan också få en 5-6 kompisar som enbart kör volvo att dra deras register dom senaste åren på antal vxl låder, bakaxlar, diffar, kardan, stödlager m.m. som gått på deras 2/7/940is så att dom skulle vara mycket hållbarare är ju löjligt.
Och att en 740gl gör 200, ja det gjorde min med, enligt mättarn, var la 0-200 på ca, ja kommer inte riktigt ihåg tröttnade på att kolla på klockan vid 160!

Men ideen är ju intressant, alltid skoj att ha nått som inte andra har så kör hårt, men tycker detta är det sämsta stället att fråga på då det är för mycket märkes trogna människor här som inte ser längre än huven på sin egen bil!

Vill även påpeka att jag inte har nått emot volvo, har ju som sagt en sj som ni ser, och ägt flerra andra.
Bra bilar som går bra länge, lätta att mecka med, bra med beg delar!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

602 Inlägg
4 februari 2009
shit vilken tråd:P men om man nu ska bygga om så, en volvo T5a i en Saab 9000 da, o bygga om te bakhjulsdrift:D hehe

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Makaronborrare
993 Inlägg
4 februari 2009
adrez skrev:
calibra1992 skrev:
adrez skrev:
vrf inte sätta i en saablåda me ? nee för de e skit volvos saker håller iaf o är mkt roligare att skruva me än en framhjulsdriven saab med knarrande drivknutar

Sen när blev en 740GL rolig att köra? Krävs ju att man smäcker koppling på 6000varv om man ens ska få dom att släppa på torrasfalt tongue 
Ska jag få upp min i 200km/H då är det bara nerför Hallandsåsen som gäller wink

jaa fruktansvärt mkt roigare än en typ japanare med en mopedmotor smile

Haha du skulle inte ha en chans mot min mopedmotor i såfall wink

Street Rebels
71 Inlägg
4 februari 2009
thoerNe skrev:
så får man inte göra.. big_smile

Men låter som ett roligt projekt. Säger som andra, lägg upp en projekt tråd och lycka till:)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 februari 2009
Låter ballt, se bara till att spika fast färgen innan du startar upp för den där traktorn har väll aldrig vart uppe i över 30 förut lol Nä nu var jag elak

Införskaffa dig en Amazon, 142 eller 242 så kan det bli riktigt kul big_smile
Senast redigerat av TenZer (4 februari 2009)

Rock'n Roll

2 021 Inlägg
4 februari 2009
vore ju häftigt och göra bara för att vara annorlunda ochreta folk lite tongue isf i en äldre volvo, typ en pv eller 142 tongue inte i 850 eller liknande för dem har redan fina motorer.

huh?
10 427 Inlägg
4 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Volvo__Mannen skrev:
9000_griffin_aero skrev:
du får börja med att ändra aerodynamiken på karossen ...sen är det ju bara tuta o försöka se glad ut i en volvo...kan vara svårt men tänk att du har en stark o bra motor så glömmer du karossen...

tro det eller ej, men när 740 (760) introducerades 1982 berömdes den för sitt låga luftmotstånd

Det ligger på 0,31 för dom. Inte så illa om man tänker på dagens bilar. smile
T.ex min Vectra ligger på 0,28 i Cw-värde.
Till topc. Varför inte? Det finns ju folk som stoppar i alla möjliga motorer i andra bilar. smile

No f*cking way, lär bryta av med lite off topic fakta:

Exempel:
cW värde Volvo 740: 0.40 - 0.42 Frontarea: 2.16m2

Bonus:
cW värde Saab 900: 0.40 - 0.42 Frontarea: 1.95m2

Kuriosa:
Audi 100 hade 0,29-0,33 med C3:an som kom 1982.

8 156 Inlägg
5 februari 2009
jonnielahti skrev:
men seriöst!
en 740 gl går max~150 km/h men 2,3:a medans min saab med 2,0:a går ~:200:P, så sätt in en saab spis du!
740 aero eller viggen tongue

En volvo är lite snabbare i accelerationen medan Saaben är vassare från 100km/h och uppåt. Beror väl på utväxlingen och var i registret som effekten ligger?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 118 Inlägg
5 februari 2009
skrotnisse-drifting skrev:
WOW med tanke på att både volvo & saab är nära konkurs som det är nu och i tidningen kan man läsa om SaVo ett ihopslaget SaaB Volvo så

GO 4 IT !

Du räddar kanske tom sverige ur krisen !

Detta måste följas till varje pris !

HAHAHAHA Dagens ! lol lol

D.i.l.l.i.g.a.f

553 Inlägg
5 februari 2009
Härligt med ett större projekt, men måste bara fråga varför en saab motor och varför en volvo ? finns ju mängder av olika och bättre alternativ. Läste någonstans att du hade en saab motor så kanske därför, men varför sätta den i en volvo då ?

8 156 Inlägg
5 februari 2009
Varför inte konvertera en äldre bil? Mycket roligare att bygga om en 75:a eller äldre.
(Med tanke på motor-regler osv.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök