Jag är rätt gnällig när det gäller bilar så jag stör mig på rätt mycket
*Väghållningen på min lämnar minst sagt en del att önska. *Ljudnivån kunde gärna varit lägre. *Materialvalen i inredningen är tyvärr ingen höjdare. *Något smal kupé *Helkass fjädringskomfort (bör väl nämnas att jag jämför med min fars mercedes w210).
Det är väl lätt att få intrycket av att det är en helkass bil när man läser den listan, men det är den bästa bilen för mina behov i den prisklassen så jag får väl stå ut med den. När man smiskar den underbara motorn glömmer man lätt bort nackdelarna
att jag bara har ett fungerande lås... förarsidan kan man bara låsa på så jag måste öppna på passegararesidan först och sedan öppna förarsida. kofferten har jag inget lås till fyller på olja minst en gång i månaden
Jag borde störa mig på rosten, knarrande fjädrar och att den låter mycket för att jag kör utan bakdämoare sådannt stör inte mig då det är fräckt att köra utan bakdämpare på en escort och när jag säger kannarande fjädrar så är det riktigt knarrande fjädrar. Speciellt idag för när man gjorde en bromsning så hörde man krrrr från bakfjädrarna. Jo jag stör mig på att dem är som mjuka man följer fartguppet ner men kör man folk så ser den ju sänkt ut, hade full bil en gån och den sjönk typ 5cm.
Låset är extremt knäppt dåförarsidan inte går och öppna men går att låsa med lite krokig nyckel och nyklen till tändningslåt. Detta funakr inte på passegerarsidan un där använder jag den rätt nycklen.
inga lås är lite störande, samt att den trycker ur sig olja igenom fördelaren av alla ställen så de rinner ner i generatorn så den laddar knappt efter några mil.. men annars en väldigt bra bil! opel rekord 66 alltså, en riktig räser om man jämför emot andra bilar från europa från samma tid och klass ^^
1. Alla tvättrepor från förra ägaren 2. Klonkande från styrlänkarm som inte är bytt. 3. den automatiska nivåregleringen är slut, så det känns som om bilen välter i rondellsladdar. 4. tung bil, för svag motor. 5. ingen turbo.