2534
Sök

**vw67** VW Projekt: Bubbla byggs om till VW-rod. update 3/1-12

Amatör
488 Inlägg
8 maj 2010
Den takformen kommer nog bli riktigt bra efter lite ner minskning smile Helt rätt att återvinna!

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
9 maj 2010
kan man ta bakruta från en vw-oval till bygget kan man ta tak från en amazon wink coolt kommer det bli,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

vw67.se
237 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
Kom ut i garaget ikväll en sväng och grov kapade taket. http://www.volksrods.com/forum/images/smilies/sawzall.gif
Lägger upp några bilder kommentera gärna.big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98692/926532_fhw6ri.jpg
Fram ifråncool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98692/926534_pg3ggh.jpg
Sidan snett bakifrån.cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98692/926537_mxqmmb.jpg
Bakifrån inte så lätt att se något.smile

that's all volks http://www.volksrods.com/forum/images/smilies/sawzall.gif
Senast redigerat av vw67 (10 maj 2010)

693 Inlägg
11 maj 2010
verkar bli rätt VW Rod stuk på den, hoppas du får till linjerna snyggt! Ska bli spännande att se!

Amatör
488 Inlägg
11 maj 2010
framkanten på taket skulle du kunna låta gå ut lite över framrutan, lite som på äldre folka bussar (hoppas du förstår vad jag menar wink) Då får du lite gangster keps på köpet..

Gillar det mesta som någon lagt sin själ i...

105 Inlägg
21 maj 2010
fan detta kan ju bli jäkla nice! hur går det med bubblan i skogen då? eller hade du glömt av den wink

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik

5 111 Inlägg
22 maj 2010
farbrorbozze skrev:
kan man ta bakruta från en vw-oval till bygget kan man ta tak från en amazon wink coolt kommer det bli,

Precis min tanke, en oval är ju NÅGOT ovanligare än en rostig sunkig fyrdörrars amazon... roll

vw67.se
237 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Winner skrev:
fan detta kan ju bli jäkla nice! hur går det med bubblan i skogen då? eller hade du glömt av den wink

Den glömmer jag inte .big_smile
Jobbade i måndags men mådde lite dåligt åkte på feber på kvällen 38,5 grader och huvudvärk. Har pendlat mellan 37,5-39,5 grader men skiten vägrar släppa.mad
Va till läkaren i fredag och fick penicillin och panodil mot huvudvärken hittills känns det inte som att det funkar.mad

Mvwh: Daniel

6 511 Inlägg
23 maj 2010
vw67 skrev:
Winner skrev:

Den glömmer jag inte .big_smile
Jobbade i måndags men mådde lite dåligt åkte på feber på kvällen 38,5 grader och huvudvärk. Har pendlat mellan 37,5-39,5 grader men skiten vägrar släppa.mad
Va till läkaren i fredag och fick penicillin och panodil mot huvudvärken hittills känns det inte som att det funkar.mad

Mvwh: Daniel

Tror vi alla är sjuka denna vecka sad

13 Inlägg
31 juli 2010
Jag har följt den här tråden nästan sen den skapades, men nu står det ovanligt still.. har det hänt något nytt med det här spännande projektet? smile

jabaär
103 Inlägg
5 oktober 2010
han gick väl inte o dog efter penicilin kuren i våras, väntar så vansinnigt på bilder från denna urfräna tråd

vw67.se
237 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Näää då jag lever, fick brorsans Volvo 460 på halsen att laga upp.
Den har tagit all tid som jag har haft lust med att inte svetsa på hans bil.
Fy f----n vad tråkigt att svetsa bilar åt andra.
Det var en hel del att laga trösklar h+v, Skärmkanter bak h+v, innerskärm kant h+v, hjulhus bak h+v och lite i bagaget på v sida.
Har väll inte haft någon lust att laga hans bil så det har tagit lite tid.
Tid hittills ca 50 timmar, har ett hål kvar i v hjulhus bak så snaaaaart färdig eller ja sen ska ju skiten lackas oxså.
Bli bara hans bil färdig ska rodden på börjas igen tror jag har ju hittat ett projekt till.
EN VW CADDY -87 är väääääldig sugen att göra i ordning byte mot en Golf-77 som bara stod på tomten.
Men ska nog bygga rod tror jag.
Frugan är JÄÄÄÄÄÄÄÄTTE glad att jag har ett till projekt men jag har fått tag i ett förvarings garage på
14m lång * 4m brett så jag kan tömma på lite bilar hemma på tomten och i huset på delar.

that's all volks

jabaär
103 Inlägg
6 oktober 2010
skönt att du har gnistan kvar,håller med om att det suger att svetsa åt andra,å  de där med frugan känner man igen  big time =/ smile,gäller exet smile har numer en betydligt mer förstående sambo + att barnen är stora nu , ser fram mot att följa ditt urfräna bygge med rodden har en stor förkärlek till vw .

6 511 Inlägg
6 oktober 2010
ahh skönt & fått tag på  förvaringsgarage smile du hade väl nån gammal buss/pickis med om jag inte minns fel?

vw67.se
237 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Jajamen har en VW dubbelhytts pickis från -66 som ska göras i ordning någon gång.

1 265 Inlägg
20 januari 2011
brutal

1 200 Inlägg
21 januari 2011
Slänger in en bevakning här, i hopp om framtida updates!

Sök