ja ha försökt med allt när de gäller 2,3 16v turbo i en 760 å de e omöjligt! sen får du inte gå över 238hk å 310nm utan att regga till ombyggt fordon/amatörbyggt fordon..
Gustaf Ulander på SFRO sa såhär när ja presentera bygget för han: "För att kunna regga bygget måste du använda en motor med katalysator, i ORGINALSKICK! (orginalskick=så motorn va när den kom från fabrik) Du får alltså INTE bygga en egen 16v turbo-hybrid. vill du åka 16v turbo så är det B204FT som gäller, den som såldes i italien." Eller en bil äldre än -75 då du inte behöver nån avgascertifiering. Tänk på att få en bil registrerad som ombyggt fordon så krävs det att du byter motor, låda, bakaxel och HELA bromssystemet. Men för att kunna tillåta mer effekt måste karossen förstärkas och man bör också bygga om hela bakvagnen, antingen en fyrlänk eller en helt ny individuell bakvagn eller kanske nått i stil med bilsports "Turbocontainern"
Senast redigerat av Karlsson_1988 (26 september 2008)
Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!