4071
Sök

Bilstereo fungerar ej. Hjälp tack!

VW GOLF MK2
28 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#1
hejsan, Har en golf 2a som stått ett tag pågrund av något motor fel(vilket är åtgjärdat) men hur som hälst nu till saken, Stereon, panel belysningen och regplåts lamporna fungerar ej, dock om man klickar på eject på stereon så ejectar den sen slås den av igen:S någon som kan ha någon aning om vad felet kan vara?

lite info: kopplade bort cigarette uttaget i sommras för jag skulle koppla på neon, då märkte jag på kvällen att just regplåts lamporna, panelbelysningen och stereon lyste konstant och sedan dess tills idag så har jag kopplat på en brytare i änden av kablarna till cigarette uttaget vilket fungerat kanon, och det var förns idag som stereon inte fungerade utan stod bara och lyste vare sig switchen var på eller av.

Har nu kopplat på ett nytt ciggarett uttag och skarvat kablarna med små kabelskor.

tacksam för hjälp!tongue

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

76 Inlägg
25 september 2008
#2
kollat säkringar?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 september 2008
#3
är det tillräckligt med kräm i ditt batteri?


1 785 Inlägg
25 september 2008
#4
villelarsson skrev:
hejsan, Har en golf 2a som stått ett tag pågrund av något motor fel(vilket är åtgjärdat) men hur som hälst nu till saken, Stereon, panel belysningen och regplåts lamporna fungerar ej, dock om man klickar på eject på stereon så ejectar den sen slås den av igen:S någon som kan ha någon aning om vad felet kan vara?

lite info: kopplade bort cigarette uttaget i sommras för jag skulle koppla på neon, då märkte jag på kvällen att just regplåts lamporna, panelbelysningen och stereon lyste konstant och sedan dess tills idag så har jag kopplat på en brytare i änden av kablarna till cigarette uttaget vilket fungerat kanon, och det var förns idag som stereon inte fungerade utan stod bara och lyste vare sig switchen var på eller av.

Har nu kopplat på ett nytt ciggarett uttag och skarvat kablarna med små kabelskor.

tacksam för hjälp!tongue

Börja med att kontrollera och ladda upp ditt batteri med laddare.

Efter det kontrollera hur hög spänning du har fram till stereo och din instrument belysning, kolla även att du inte matar din stereo via instrumentens belysning, kan bli mycket konstiga fenomen på stereon med det eftersom instrumentbelysningens justering är "switchad" den ger likspänning i form av fyrkantsvåg

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

VW GOLF MK2
28 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#5
Hietala, japp har kollat alla säkringarna och ingen har utlösts.
Maximus, halvfullt har suttit det på laddning nu.
Några fler tips? tongue

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 september 2008
#6
villelarsson skrev:
Hietala, japp har kollat alla säkringarna och ingen har utlösts.
Maximus, halvfullt har suttit det på laddning nu.
Några fler tips? tongue

vad menas med halvfullt?
är det bara sex volt så är det inte så konstigt att det inte fungerar


VW GOLF MK2
28 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#7
dbjanoz skrev:
Börja med att kontrollera och ladda upp ditt batteri med laddare.

Efter det kontrollera hur hög spänning du har fram till stereo och din instrument belysning, kolla även att du inte matar din stereo via instrumentens belysning, kan bli mycket konstiga fenomen på stereon med det eftersom instrumentbelysningens justering är "switchad" den ger likspänning i form av fyrkantsvåg

Håller på och laddar batteriet nu, Stereon är inte kopplad via instrument belysningen, kopplade på den befintliga stereo matningen som satt till bandspelarn innan tongue. Men jag skulle nästan tippa på att det är batteriet, ska också kika på vad jag har för spänning som du sa dbjanoz.

Några fler förslag?

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

VW GOLF MK2
28 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#8
maximus skrev:
vad menas med halvfullt?
är det bara sex volt så är det inte så konstigt att det inte fungerar

Alltså, har en laddare som man ställer in vad det är man ska ladda upp, bil, mc eller laddning under vintern, när man slår över från standby till bil så kan 3 möjliga lampor lysa, tomt batteri, halvfullt batteri och fullt batteri, mitt batteri stod på halvfullt. det är 12v:P

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 september 2008
#9
Felkopplat någonstans eller oxid... Har bilen stått fuktigt?

BTW: Ett halvladdat batteri har 11 volt... Ett rejält urladdat har 9 volt... Om du inte visste smile Inte många som gör.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

VW GOLF MK2
28 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
#10
twin_cam skrev:
Felkopplat någonstans eller oxid... Har bilen stått fuktigt?

BTW: Ett halvladdat batteri har 11 volt... Ett rejält urladdat har 9 volt... Om du inte visste smile Inte många som gör.

okok, hadde ingen aning, så ett halvladdat d.v.s ett batteri på 11volt orkar alltså inte driva min stereo? oxid är möjligt , men dock har den inte varit fuktig inombords, men årstiden skapar dock dagg på bilarna under natten, felkoppling har jag svårt att tro då den har fungerat som den ska innan och enda kopplingen jag mixtrat med är just ciggarett tändaren vilken jag har kopplat som den ska vara nu!

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

21 761 Inlägg
25 september 2008
#11
twin_cam skrev:
Ett halvladdat batteri har 11 volt... Ett rejält urladdat har 9 volt... Om du inte visste smile Inte många som gör.

Nu är vi ute och cyklar litegrann. smile

Ett "halvladdat" batteri har ca 12,2V vilospänning, ett "urladdat" batteri har någostans runt 11,7-11,8V vilospänning. Fulladdat "vanligt" batteri har ca 12,8V och fulladdat AGM-batteri kan ha någon tiondel högre vilospänning.

1 785 Inlägg
26 september 2008
#12
Drönirettab skrev:
twin_cam skrev:
Ett halvladdat batteri har 11 volt... Ett rejält urladdat har 9 volt... Om du inte visste smile Inte många som gör.

Nu är vi ute och cyklar litegrann. smile

Ett "halvladdat" batteri har ca 12,2V vilospänning, ett "urladdat" batteri har någostans runt 11,7-11,8V vilospänning. Fulladdat "vanligt" batteri har ca 12,8V och fulladdat AGM-batteri kan ha någon tiondel högre vilospänning.

Startade min VR6a på 11.4volt vilospänning igår, plockade ur och laddade batteriet efteråt. Men vilospänningen talar inte hela sanningen om batteriets resurser. Man kan ha ett batteri med 11.4volt vilospänning men det kan inte leverera nog med ström t ex. Hur som helst bör det ligga på minst 12.8Volt före varje start

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

VW GOLF MK2
28 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#13
Hejsan, laddade batteriet inatt så det är full laddat, var och kollade säkringarna nyss, och ingen var trasig. Efter att jag stoppat tillbaka alla så kom en ny grej up. nu fungerar inte ens stereon att ejecta:S

Får du sladd i 180km/h får du skylla dig själv.

5 852 Inlägg
26 september 2008
#14
Testa endå att byta säkringen till stereon.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 785 Inlägg
26 september 2008
#15
villelarsson skrev:
Hejsan, laddade batteriet inatt så det är full laddat, var och kollade säkringarna nyss, och ingen var trasig. Efter att jag stoppat tillbaka alla så kom en ny grej up. nu fungerar inte ens stereon att ejecta:S

Kolla jordningen i bilen något verkar ju påverka hela bilens elsystem

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

20 Inlägg
10 december 2008
#16
belastningsprov e de enda



Sök