Är det svårt att sälja bil nu?

enpatte
28 september 2008 · 498 Inlägg

Inge mera skitsnack, respektera topic!

bytoken
28 september 2008 · 104 Inlägg

mebben skrev:
Jo, det är ganska dött på marknaden. Priset avgör hur snabbt man får bilen såld. Lägst pris säljs snabbast...
Bara att glömma "fantasipriser", det är 10-20% under lägstapriset på bilpriser.se´s värdering som gäller om du vill sälja på kort tid.

Dom flesta intressanta bilar ( a4 quattro avant) som jag hittar ligger ca 20% över bilpriser.se priser.
När man erbjuder det bilpriser.se värderar bilen till blir många säljare sura och idiotföklarar mig.
Sålde min v70 för ca 1 månad sen, intresset var svalt men till slut fick jag lägstapriset enl bilpriser.se, tyckte det var ok och köparen var nöjd, fick iaf nästan 10000 över vad bilfirman bjöd vid byte.

v70 awd 2,5t -07
855R -97
940R
28 september 2008 · 1 567 Inlägg

Allt är svårt att sälja nu hus bil båt osv.. folk är livrädda för för denna finanskris som kommer krypade.
Med undantag givetvis

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
enpatte
28 september 2008 · 498 Inlägg

Bobo skrev:
Lägg till blocket garantin också, det ger köparen en viss tryghet mot dyra fel

Hur?
Såg aldrig det alternativet när jag gjorde annonsen.

beyond Avstängd
28 september 2008 · 367 Inlägg

enpatte skrev:

Bobo skrev:
Lägg till blocket garantin också, det ger köparen en viss tryghet mot dyra fel

Hur?
Såg aldrig det alternativet när jag gjorde annonsen.

gå in på din annons . ändra

kostar 10kr

lägg till rätt reg nr 
rätt info osv

så allt stämmer över ägar uppgifter
och om bilen avser rätt års och miltal mm
så får du möjlighet att bocka till trygghets grejjen

du betalar som säljare ca 1-1500kr sen om bilen blir såld
då har köparen garanti på din bil mot dolda fel .samt fri försäkring på bilen i 3mån från IF

vilket många köpare uppskattar

bilen blir en hel del lättare sälja

MVH Beyond
TRYIT Teddan
28 september 2008 · 2 495 Inlägg

bilpriser.se an visa väldigt fel om det finns stora skillnader med utrustning osv.

Vissa bilar värderas hel rätt medans andra blir hel tokigt.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
expect1991
28 september 2008 · 1 814 Inlägg

kan ta sin tid men med rätt annons och rätt köpare kan det gå snabbt!

skriv inte en lång historia om bilen, skriva det väsenliga och skriv ring för mer info wink

enpatte
28 september 2008 · 498 Inlägg

Bobo skrev:
Ett problem jag ser är att du har en spricka i rutan, vilket innebär att den nya ägaren antingen måste göra ett "försäkrings bedrägeri" alt betala väldigt mycket själv för att få den utbytt. I regel brukar det vara bäst att fixa defekter på en bil innan man säljer den, många väljer bort annonser där det står att vissa saker är ur funktion, då letar de flesta efter en annan som inte har de felen alt vill köparen ha väldigt mycket lägre pris. Dragkroken borde vara väldigt populär bland dem som vill ha en bil att dra exempelvis hästsläp med eftersom du har 4-motion.

Sedan annonser som bilhandlare visar är det svårt att jämföra med då många av dem tar sjuka överpriser, hör ingen av sig är det ett tecken på att den ligger för högt i pris annars får man bara avakta och hoppas någon dyker upp rätt som det är, men som sagt vill man bli av med något snabbt så är det sänka priset som gäller

Tog nu som experiment bort de sista i annonsen som innehöll info om liten spricka i rutan och om torkarmotorn för att se om det gör skillnad( upplyser givetvis om detta ändå).
Detta på traderamotor och blocket.
Är folk negativa till detta får jag så lov att fixa dessa saker.

enpatte
28 september 2008 · 498 Inlägg

beyond skrev:

enpatte skrev:

Bobo skrev:
Lägg till blocket garantin också, det ger köparen en viss tryghet mot dyra fel

Hur?
Såg aldrig det alternativet när jag gjorde annonsen.

gå in på din annons . ändra

kostar 10kr

lägg till rätt reg nr 
rätt info osv

så allt stämmer över ägar uppgifter

Gjorde en ändring men fick inte upp detta, kan det ha att göra med att min sambo står på bilen?

beyond Avstängd
28 september 2008 · 367 Inlägg

enpatte skrev:

beyond skrev:

enpatte skrev:
Hur?
Såg aldrig det alternativet när jag gjorde annonsen.

gå in på din annons . ändra

kostar 10kr

lägg till rätt reg nr 
rätt info osv

så allt stämmer över ägar uppgifter

Gjorde en ändring men fick inte upp detta, kan det ha att göra med att min sambo står på bilen?

uppgifterna måste stämma med års  och miltal . är bilen rimlig för försäkringen? inte för långt körd osv?. skriv in rätt reg nr. län . osv  . allt ska stämma med vägverkets data bas .mil tal. års osv ,och det måste vara rätt ägare som lägger ut annonsen . står den i en annans namn. går det inte , du får be din sambo lägga in annonsen

Senast redigerat av beyond (28 september 2008)

MVH Beyond
beyond Avstängd
28 september 2008 · 367 Inlägg

Sälj bilen enklare med Begagnatförsäkring!
Lägg till Blockets Begagnatförsäkring på din annons så skyddas bilköparen mot fel i ett halvår. Du betalar
endast om du säljer bilen! Bilköparen får även en gratis hel- eller halvförsäkring hos If i tre månader


Köp försäkringen via din annons
Annonsen får en särskild symbol
Du får ett brev hemskickat till dig med mer information och ett särskilt besiktningsprotokoll
När du säljer bilen, gå igenom bilen tillsammans med köparen och fyll i besiktningsprotokollet
Försäkringen börjar automatiskt att gälla för köparen när bilen har bytt ägare och det är först då du betalar försäkringen
Gäller endast privatbilar med svenskt registreringsnummer. Säljer du bilen till en bilhandlare eller ett företag upphör försäkringen att gälla och du behöver inte betala. Detta sker per automatik.

Priset beror på bilens ålder och miltal.
Nyare än 3 år och under 8 000 mil, 1295 kr
Nyare än 8 år och under 10 000 mil, 1295 kr
Nyare än 10 år och under 15 000 mil, 995 kr
Nyare än 15 år och under 20 000 mil, 995 kr
Betalningen ska ske omgående efter försäljningen av bilen. Du som säljare av bilen är betalningsansvarig

BILAR ÖVER 15ÅR GAMLA ÄR EJ MÖJLIGA FÖRSÄKRA
INTE HELLER BILAR ÖVER 20TUS MIL ÄR MÖJLIGA FÖRSÄKRA

MVH Beyond
Takashi Got VTEC?
28 september 2008 · 1 593 Inlägg

r-ted skrev:

beyond skrev:
jag kan så himla mkt om dessa bilar  . BMW MB AUDI . då jag bara haft såna. och V8or eller V12or

haft 3st E39  M5 . 540 touring 98a 540 sedan 2002
MB 430 KOMBI 99  MB E55 AMG 2000

540 bmw  som kombi rostar i bagage luckan alla . sen är automatlådorna fast dom anpassar sig efter körstilen SEGA  koppla loss antispinn på både en 430mb och 540 bmw

börja på 20blås rullande tryck kickdown  . mb lägger i ettan och river asfalt . bmw n tänker och drar i väg slött

från 50 samma me MB . bmw n hajjar inte riktigt

från 70 då är BMW me . men MB BÄTTRE

från 100 och uppåt samma

BMW BILEN behöver höga varv och farter för att vråla ur sig
MB hugger allti. perfekt automat låda . men det är mercas grej. göra bilar me automat låda

prestanda . MB ÄR SNABBARE BIL  . när som helst . 430vs540 .

MB KOSTADE ca 100tusen MER SOM NY standart .och är gedignare,snabbare. och skönare på långfärd oxå

540 manuel . då tror jag de riktigt bra

men såna här stor bilar ska va automat . de inga små golf gti vi pratar om

MB ÄR VINNARE . både i  E vs 5 ser och S vs 7 ser   

ska vi snacka sport bil . så anser ja man ska köpa PORSCHE
men annars är väll M3 helt ok. M3 är ju rolig och snabb bil som fasiken . ingen mercedes klår det i hur kul det är. men PORSCHE slår sportigheten

BMW hamnar mellan PORSCHE OCH MB . det är en mellan ting . inte fulländad bil  LEDSEN men sant
som AUDI det är oxå mellan ting

det är lite lyx. och sport . varken det ena eller andra fult ut med BMW och AUDI

bilar som står för sig själv. som ingen kan utmana i sin klass nästan är märken som MB och PORSCHE
det är full ändade bilar i sin kategori 

MB är alltid kvalite. starka motorer. bra växelådor. och gedigna. med kvaliten och lyxet som lite extra

jag rekommenderar inte MB till några små pojkar.  det gör jag inte . det är bilar för män

gubbar kan köra V70 med 5cyl motor eller SAAB

kul att du är så påläst, var är du uppgrävd någonstans?? kan du inte gå och gräva ner dig igen..

lsäte i någons gästbok där du skrivit att du har följande bilar : sl55 amg på sommarn. gallardo 4wd på vintern . och en bertone 7ser volvo med end 1100mil på 89a.

Du verkar vara n kille som vill skryta och hadde du haft blarna på riktigt med din attityd så hadde dom legat online på garaget.

VAKNA din jävla tönt.

kan vilken dag som hellst prova en 540 mot en e430... mercorna är slöa.


och att diesel inte existerar för dig, fan då måste du ha sovit några år för en modern dieselbil går bättre än många av dom häftiga v8 bilarna du skriver att du har haft.

skit ner dig SUCKER

Tack..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
jocke_gronberg
28 september 2008 · 4 586 Inlägg

går segt att sälja bilar som kostar med än 10.000:-

zortep
28 september 2008 · 911 Inlägg

beyond skrev:
jag kan så himla mkt om dessa bilar  . BMW MB AUDI . då jag bara haft såna. och V8or eller V12or

haft 3st E39  M5 . 540 touring 98a 540 sedan 2002
MB 430 KOMBI 99  MB E55 AMG 2000

540 bmw  som kombi rostar i bagage luckan alla . sen är automatlådorna fast dom anpassar sig efter körstilen SEGA  koppla loss antispinn på både en 430mb och 540 bmw

börja på 20blås rullande tryck kickdown  . mb lägger i ettan och river asfalt . bmw n tänker och drar i väg slött

från 50 samma me MB . bmw n hajjar inte riktigt

från 70 då är BMW me . men MB BÄTTRE

från 100 och uppåt samma

BMW BILEN behöver höga varv och farter för att vråla ur sig
MB hugger allti. perfekt automat låda . men det är mercas grej. göra bilar me automat låda

prestanda . MB ÄR SNABBARE BIL  . när som helst . 430vs540 .

MB KOSTADE ca 100tusen MER SOM NY standart .och är gedignare,snabbare. och skönare på långfärd oxå

540 manuel . då tror jag de riktigt bra

men såna här stor bilar ska va automat . de inga små golf gti vi pratar om

MB ÄR VINNARE . både i  E vs 5 ser och S vs 7 ser   

ska vi snacka sport bil . så anser ja man ska köpa PORSCHE
men annars är väll M3 helt ok. M3 är ju rolig och snabb bil som fasiken . ingen mercedes klår det i hur kul det är. men PORSCHE slår sportigheten

BMW hamnar mellan PORSCHE OCH MB . det är en mellan ting . inte fulländad bil  LEDSEN men sant
som AUDI det är oxå mellan ting

det är lite lyx. och sport . varken det ena eller andra fult ut med BMW och AUDI

bilar som står för sig själv. som ingen kan utmana i sin klass nästan är märken som MB och PORSCHE
det är full ändade bilar i sin kategori 

MB är alltid kvalite. starka motorer. bra växelådor. och gedigna. med kvaliten och lyxet som lite extra

jag rekommenderar inte MB till några små pojkar.  det gör jag inte . det är bilar för män

gubbar kan köra V70 med 5cyl motor eller SAAB

Assåå, det där e bara vad du tkr, betyder inte att det är så , Mercedes e jävla rosthögar, hur bra  e det ?!

Senast redigerat av zortep (28 september 2008)

pic up the phone, wazzzaaa
Fredrik.Gustavsson
28 september 2008 · 2 123 Inlägg

Upp med dina bilar nu beyond, läste i d3cibels gästbok att du hade 3 riktiga penisförlängare som jag skulle vilja kolla på smile

Joo
28 september 2008 · 741 Inlägg

Flera jag känner som har sina bilar ute för försäljning men ingen har ringt överhuvudtaget!

Felax
28 september 2008 · 1 963 Inlägg

Jag fick några bud på min bil, men bytte mot en annan i samma prisklass istället för att sälja, blir mycke lättare=)

Men are not born - Men are made
beyond Avstängd
28 september 2008 · 367 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Upp med dina bilar nu beyond, läste i d3cibels gästbok att du hade 3 riktiga penisförlängare som jag skulle vilja kolla på smile

uh va mkt offtopic

håll er till topic nu

MVH Beyond
SJODIN222
28 september 2008 · 160 Inlägg

r-ted skrev:

beyond skrev:
jag kan så himla mkt om dessa bilar  . BMW MB AUDI . då jag bara haft såna. och V8or eller V12or

haft 3st E39  M5 . 540 touring 98a 540 sedan 2002
MB 430 KOMBI 99  MB E55 AMG 2000

540 bmw  som kombi rostar i bagage luckan alla . sen är automatlådorna fast dom anpassar sig efter körstilen SEGA  koppla loss antispinn på både en 430mb och 540 bmw

börja på 20blås rullande tryck kickdown  . mb lägger i ettan och river asfalt . bmw n tänker och drar i väg slött

från 50 samma me MB . bmw n hajjar inte riktigt

från 70 då är BMW me . men MB BÄTTRE

från 100 och uppåt samma

BMW BILEN behöver höga varv och farter för att vråla ur sig
MB hugger allti. perfekt automat låda . men det är mercas grej. göra bilar me automat låda

prestanda . MB ÄR SNABBARE BIL  . när som helst . 430vs540 .

MB KOSTADE ca 100tusen MER SOM NY standart .och är gedignare,snabbare. och skönare på långfärd oxå

540 manuel . då tror jag de riktigt bra

men såna här stor bilar ska va automat . de inga små golf gti vi pratar om

MB ÄR VINNARE . både i  E vs 5 ser och S vs 7 ser   

ska vi snacka sport bil . så anser ja man ska köpa PORSCHE
men annars är väll M3 helt ok. M3 är ju rolig och snabb bil som fasiken . ingen mercedes klår det i hur kul det är. men PORSCHE slår sportigheten

BMW hamnar mellan PORSCHE OCH MB . det är en mellan ting . inte fulländad bil  LEDSEN men sant
som AUDI det är oxå mellan ting

det är lite lyx. och sport . varken det ena eller andra fult ut med BMW och AUDI

bilar som står för sig själv. som ingen kan utmana i sin klass nästan är märken som MB och PORSCHE
det är full ändade bilar i sin kategori 

MB är alltid kvalite. starka motorer. bra växelådor. och gedigna. med kvaliten och lyxet som lite extra

jag rekommenderar inte MB till några små pojkar.  det gör jag inte . det är bilar för män

gubbar kan köra V70 med 5cyl motor eller SAAB

kul att du är så påläst, var är du uppgrävd någonstans?? kan du inte gå och gräva ner dig igen..

lsäte i någons gästbok där du skrivit att du har följande bilar : sl55 amg på sommarn. gallardo 4wd på vintern . och en bertone 7ser volvo med end 1100mil på 89a.

Du verkar vara n kille som vill skryta och hadde du haft blarna på riktigt med din attityd så hadde dom legat online på garaget.

VAKNA din jävla tönt.

kan vilken dag som hellst prova en 540 mot en e430... mercorna är slöa.


och att diesel inte existerar för dig, fan då måste du ha sovit några år för en modern dieselbil går bättre än många av dom häftiga v8 bilarna du skriver att du har haft.

skit ner dig SUCKER

exakt, han kan ju provköra en Bmw & Volvo Diesel, får han känna
förlåt för offtopic

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
29 september 2008 · 1 874 Inlägg

Jag har inte märkt detta. Hade folk som ringde ca 30 - 40 minuter efter att
min annons låg ute. Det beror mycket på bilder, formulering av text, vad det
är för bil, etc. Själv jobbar jag delvis som fotograf och tänker därför väldigt mycket
på bilder. Mitt huvudsakliga arbete är dock webmaster, då blir det mycket texter och
sånt. Därför vet man vad man ska skriva/inte skriva. Mycket sånt spelar in. Man kan
alltid få sin bil såld, det handlar bara om att övertyga köparen om att just din bil
är speciell, samt att få annonsen att sticka ut...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang