Jag skulle kunna skriva en hel novell här, men nöjer mig med att konstatera att jag för egen del inte tycker det är det minsta svårt att sälja bil. Varesig just nu eller räknat 1,5 år tillbaka i tiden.
Jag hade ju som målsättning att spara ihop 100.000 kronor, ett projekt som startade för just 1,5 år tillbaka (Projekt 0-100, en blogg som numera till större delen är raderad).
Startade för 1,5 år tillbaka med noll kronor på kontot och enda sparande till det kontot som jag gjorde var en tusenlapp i månaden. På 1,5 års tid blir det alltså en insats på 18.000 kronor.
Idag har jag nått mitt mål: 100.000 kronor! På en insats av blott 18.000 kronor och 1,5 års tid.
Allt genom just bilaffärer!
Vill förtydliga att jag inte har haft någon direkt fördel/försprång jämfört med någon annan. Har bara gjort detta på min fritid vid sidan av mitt ordinarie jobb, som ett kul hobbyprojekt. Har alltid haft Blocket som min enda annonskälla. Bor i vanlig villa med vanligt garage mitt i ett ordinärt villområe. Jag har alltså ingen tillgång till visningshall eller så, utan får som de flesta andra helt tillförlita mig på just en väl utformad annons och att vara tillgänglig på mail/telefon.
Så jag har inte haft någon som helst fördel på något sätt som gynnat mig extra mycket. Detta hade vem som helst fixat kan jag lova er.
Projekt 0-100 har nu för övrigt övergått till att bli Projekt 0-200.
Följer utdelningskurvan den nuvarande kursen räknar jag med att nå det målet på en total insats av 30.000 kronor och ytterligare 1 års tid.
Ett år som ändå kommer fyllas av diverse bilaffärer av bilar av mer entusiastbetonad karaktär.
Nytta med nöje, i sin bästa form ...
Senast redigerat av 9Femma (2 oktober 2008)
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!