Jag undrar varför det är böter vid burnouts osv.. är det pga asfalten förstörs eller är det för miljlskäl eller är det ofredande av allmänheten... ?
Någon som vet ?
Mvh // Charlie
Du stör allmänheten. Kan även resultera i vårdslöshet i trafik om situationen är den. Att det skulle förstöra asfalten är mindre troligt, dock får du ett gummilager som gör vägbanan hal.
Tänk er att alla skulle åka runt och "burnar", tutar, spelar olämpligt hög musik. Det skulle inte vara så trevligt...
Det sparar inte oss från allt oväsen heller, det räddar era plånböcker för däck är dyrt! Sen e de inte bara däcken som slits på bilen vid en burnout!
Alla vägar är inte bekostade på din/er skatt. Vissa vägar är privata, t.ex. vägföreningar/samfälligheter, kommuner och företag. Så skippa det där med "min väg, jag betalar skatt" För övrigt kan man ofta se en tendens att just pojkar modell nyss myndig med körkort är de som inte ser det fina med lagens långa arm he he...
Kommunala vägar betalas av skattemedel.. (fordonsskatten)
Jag gjorde 3 ringar med min vinterhäck (325 E36:a) fick 600kr för onödigt frambringande av oväsen. (ja nått i den stilen var det) Poliser är som vanligt dåligt pålästa, så det behöver inte betyda att det alltid är 600kr för "burnis"
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Du stör allmänheten. Kan även resultera i vårdslöshet i trafik om situationen är den. Att det skulle förstöra asfalten är mindre troligt, dock får du ett gummilager som gör vägbanan hal.
Tänk er att alla skulle åka runt och "burnar", tutar, spelar olämpligt hög musik. Det skulle inte vara så trevligt...
bara en fråga om man gör det på enskild plast typ asfaltsväg i skogen där ingen bor eller på nån gammal asfaltsplan vid nån nerlagd industri är det lagligt då? du får ursäkta för mitt tidigare inlägg hoppas du tog det som ett skämt då det va de
bara en fråga om man gör det på enskild plast typ asfaltsväg i skogen där ingen bor eller på nån gammal asfaltsplan vid nån nerlagd industri är det lagligt då? du får ursäkta för mitt tidigare inlägg hoppas du tog det som ett skämt då det va de
Alltså de måste ju egentligen räknas som vårdslöshet lika mycket, om du inte har speciella tillstånd. Som du vet får du ju inte köra 90 på 50 väg om du inte ser någon annan där, osv...sen att man gör de e en annan sak men du fråga ju om de va lagligt Krockar du t.ex. så kommer du ju få problem att få ersättning om de kan visa att du kört som en idiot, trots att det inte är "vanlig trafik".
jag har pratat med ett antal poliser o alla resonerar olika. en del säger att dom skulle inte bry sig ett skit om dom skulle se dig på en parkering vid Ikea mitt i natten där du inte kan krocka så lätt med föremål men vissa poliser blir ju griniga för vad som häls o bötfäller en för nästan allt.. men sedan är det oxå skillnad på polis o polis går ju inte o greppa tag i första bästa polis du ser o fråga om börnisar o så för finns ju olika utbildningar inom polisen oxå därför måste du prata med en Trafikpolis ingen vanlig ordnings polis hoppas du fick svar nu brosan.. ' // Tommy
hur är det dina ägor ? ? ? du e väl kanske "delägare" i vägen kanske men inte mer...?
Han betalar väl skatt och därigenom är det "hans" ägor. Sen om det går i sönder något som då kanske vid en BÖRNIS så anlitar staten kanske NCC för att fixa det och då kostar det ju, därigenom ger man honom böter.
Kära lilla du... Du är född 1990 = Du vet inte ett skit om hur något fungerar! Du får böteslappen för vårdslöshet i trafik/störande av allmän ordning och inget annat! Logga ut härifrån o gå in på lunarstorm eller något istället...
Hur fan kunde du bli polis? Men du kanske är en sån där dryg jävel som stoppar folk bara för att kunna vara otrevlig...
Det vore inte dumt att förklara för grabben men du kanske inte är kapabel till det så du spyr galla över honom?
Han betalar väl skatt och därigenom är det "hans" ägor. Sen om det går i sönder något som då kanske vid en BÖRNIS så anlitar staten kanske NCC för att fixa det och då kostar det ju, därigenom ger man honom böter.
Kära lilla du... Du är född 1990 = Du vet inte ett skit om hur något fungerar! Du får böteslappen för vårdslöshet i trafik/störande av allmän ordning och inget annat! Logga ut härifrån o gå in på lunarstorm eller något istället...
Hur fan kunde du bli polis? Men du kanske är en sån där dryg jävel som stoppar folk bara för att kunna vara otrevlig...
Det vore inte dumt att förklara för grabben men du kanske inte är kapabel till det så du spyr galla över honom?
han e väl som så många andra snutar.. kaxiga å dryga bara för att som har "bricka".
Kollade precis på min bot där står § 122a Onödigt störande körning med motordrivet fordon inom tätbebyggt område 600:- å de sträcken va förjävla snygga, långa å dubbla
Jag undrar varför det är böter vid burnouts osv.. är det pga asfalten förstörs eller är det för miljlskäl eller är det ofredande av allmänheten... ?
Någon som vet ?
Mvh // Charlie
reagerade jag lite på när jag läste att vägbanan blir hal, det måste ju vara motsatt effekt? annars är det ju skumt att bilarna på dragracing backar tillbaks i sina streck för grepp.. vad vet jag. jag är ingen fysiker, dock tyckte jag det lät skumt.
reagerade jag lite på när jag läste att vägbanan blir hal, det måste ju vara motsatt effekt? annars är det ju skumt att bilarna på dragracing backar tillbaks i sina streck för grepp.. vad vet jag. jag är ingen fysiker, dock tyckte jag det lät skumt.
men det blir ju kallt senare, Och blir det riktigt varmt smälter ju däcket. lagom varmt gummi= bra grepp, för varmt och för kallt ger båda dåligt grepp.
okej, jo det låter ju logiskt. frågan är hur mycket sämre grepp det blir, om det vore enda orsaken till böter så kan man ju bötfälla de som tvärnitar också, nu finns ju det där med bullernivå men det är väl att jämföra med en sliten stadsbuss ungefär..
gör man det med folk/bilar omkring tycker jag inte det är helt omotiverat dock
men det blir ju kallt senare, Och blir det riktigt varmt smälter ju däcket. lagom varmt gummi= bra grepp, för varmt och för kallt ger båda dåligt grepp.
okej, jo det låter ju logiskt. frågan är hur mycket sämre grepp det blir, om det vore enda orsaken till böter så kan man ju bötfälla de som tvärnitar också, nu finns ju det där med bullernivå men det är väl att jämföra med en sliten stadsbuss ungefär..
Det blir jääävligt halt, det går knappt åka med MCn när man åker ifrån ett race pga alla gummirester som är överallt, spinner loss o går brett såfort man lägger på lite gas. Scary.
Det blir jääävligt halt, det går knappt åka med MCn när man åker ifrån ett race pga alla gummirester som är överallt, spinner loss o går brett såfort man lägger på lite gas. Scary.
ah ok va bra att man fick reda på det då! självklart inget vidare om det blir skithal körbana
Du måste väl ha kört runt en rondell NÅN GÅNG när det har regnat...har det aldrig slagit dig varför det är halkigt som på en isbana JUST där? Om du tänker efter lite så vet du nog varför det blir väldigt halt runt rondeller?
Så länge det är torrt så går det bra, men när det är blött så är gummirester rena döden! Dock är det högst osannolikt att man får böter för det, orsaken är ljudnivån/allmänt störande och vårdslös körning!