Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
kul att se att den brukas på ett lämpligt vis! diffspärren funkar väl bara i lägre farter va? mvh/Eric
Man köper inte en bil om man inte ska våga köra den. Diffspärren var ur här, därav att den gör så stora mjuka sladdar, men spärren hänger med till minst 80km/h. Titade ner på mätaren när bilen backade med ca 1-3km/h och den visade runt 80 med mittdiffen låst. Tror inte den hoppar ur om jag inte kräver det av den.
Härligt med lite sladd Fyrkrafs funkar lika bra som RWD
//CarpeDiem
Tycker jag det var lite väl positiva ord om rwd. Det känns som rörliga konor när man kommer med fyrkrafs. Men det jag är avundsjuk på rwdfolket med är att de kan komma i slowmotion och leka, jag får alltid en sån j***a fart och sen kan man ju inte släppa gasen för då tappar man all kontroll...
Passar på att önska God Jul och tacka för allt stöd under 2009. Det stöd jag fått i denna tråd har varit ovärderligt.
Tvivlar på att tomten kommer hitta hit med massa motordelar, antar att jag är på stygglistan efter alla hastighetsbrott, men man ska inte ge upp hoppet.
Är inte speciellt svårt om man som jag struntade i allt de sa på halkan. Det handlar bara om att vara mjuk på gasen och inte släppa gasen - oavsett vad som händer. Det går bara att kontrollera med mer eller mindre gas, släpper man så försvinner kontrollen direkt och bromsar man är det bara titta var man kan tänkas landa. Allt som man behöver tänka på är om man har positivt eller negativt laddtryck då den har en förmåga att ändra karaktär vid övergången.
Tror jag behöver en motorvärmare trots allt. -20 och det tar 10min att få arbetstemp på motorn och rör man det minsta på gasen innan dess vill den dö helt. Beror troligen på att det är på tok för mycket syre i luften för att databoxen ska hinna med. Att fönstren fryser fast mot listerna börjar vara en vana nu, bara ta det riktigt försiktigt när man ska öppna dörrar. Att bränslet verkar frysa i tanken är ju också lite negativt. Men det är troligen bara kondens som fryser i bränslepumpen, men det löser sig troligen av att inte släppa bränslenivån under kvarts tank.
Tror jag behöver en motorvärmare trots allt. -20 och det tar 10min att få arbetstemp på motorn och rör man det minsta på gasen innan dess vill den dö helt. Beror troligen på att det är på tok för mycket syre i luften för att databoxen ska hinna med. Att fönstren fryser fast mot listerna börjar vara en vana nu, bara ta det riktigt försiktigt när man ska öppna dörrar. Att bränslet verkar frysa i tanken är ju också lite negativt. Men det är troligen bara kondens som fryser i bränslepumpen, men det löser sig troligen av att inte släppa bränslenivån under kvarts tank.
Du får smörja in listerna på den, så att du inte rycker sönder dom en vacker dag när du ska in i bilen.
Tror jag behöver en motorvärmare trots allt. -20 och det tar 10min att få arbetstemp på motorn och rör man det minsta på gasen innan dess vill den dö helt. Beror troligen på att det är på tok för mycket syre i luften för att databoxen ska hinna med. Att fönstren fryser fast mot listerna börjar vara en vana nu, bara ta det riktigt försiktigt när man ska öppna dörrar. Att bränslet verkar frysa i tanken är ju också lite negativt. Men det är troligen bara kondens som fryser i bränslepumpen, men det löser sig troligen av att inte släppa bränslenivån under kvarts tank.
Du får smörja in listerna på den, så att du inte rycker sönder dom en vacker dag när du ska in i bilen.
Du har inte lackat bilen silver i smyg? Eller finns det två Stageor i Örebro nu?
Självklart har jag lackat den silver för att smälta in i mängden. Finns faktiskt 3st om jag är korrekt underrättad.
Haha va fan!? Snart en dussinbil
Folk följer det andra gör. Och med mina goda ord om bilen är det klart det kommer fler. Tyvärr är det dock dessa enhörningar (gone in 60 seconds), de vill bråka - med alla.
Jag vet ärligt talat ingen i norden som har en stagea som inte haft nån typ av bekymmer. En av de nyare varianterna har brunnit upp efter stöld. Min har haft inbrott. En har fått fel delar till motor. En blev paketbil. Minst 2st har fått lamporna "förstörda" av firmor som inte kunnat lösa ljusbilden, utan har tagit en plexibit och det ser hemskt ut... De lever sitt eget liv och bilen bestämmer. Allt jag hoppas på är att vara snäll mot bilen och hoppas den är snäll tillbaka. Men den dag bilen ilsknar till står jag som mr Cage i filmen...
Just nu finns det för övrigt minst 2pers som slaviskt följer ett par sidor i denna tråd med hur jag gjorde lamporna, och då kopierar rakt av. Med andra ord har jag skapat urmodellen för Stagea S1 och högertrafik. Sen vill jag gärna se fler bilar och hjälper gärna alla som skaffar dem, en underbar bil och jag vill ha som Australien med en sektion med bara Stageor på japsträffar.
hehe kul jämförelse. kul att folk har börjat få upp ögonen för denna modellen. det verkar som att man antingen hatar eller älskar denna modellen, själv tillhör jag dom sistnämnda. mycket beror nog på att jag har en kompis med en stagea. fo_eldarc här på garaget. han fick lamporna kraftigt våldtagna av en firma. kan bara hålla med om att det är underbara bilar, värsta is-räsern på vintern och volvo turbo dödare på sommarn. hehe. ni får fixa en egen stagea yta på japmeet 2010 gott nytt år!