2553
Sök

Har ni sett ett spöke?

Svindåre
1 433 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
tja big_smile har ni nångång sett, hört eller känt att ett spöke är i närheten? Själv har jag hört 6 bestämda knackningar i ett förråd när jag var liten. har även hört nån som går i trappen fasst jag är ensam hemma. även att jag har fått en drös kalle ankas pocket över mig när jag sov hos en kompis. så, nu vill jag höra era berättelser om övernaturliga fenomen smile

Over and out

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2008
om vi säger så här, jag är ganska övertygad om att det finns övernaturliga fenomen roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

174 Inlägg
3 oktober 2008
Jag har inte sett någe spöke (tror jag) wink Men min morsa jobba på en herrgård här i Knivsta som heter Noorsslott, byggdes på 1700-talet ( om inte tidigare) Morsan jobbade som servitris där,hon ha vart med om övernaturliga fenomen flera gånger. Tex en gång. Hon skulle tända ljus på ett lång bord (10 m långt) hon började i ena änden och när hon hade tänt 2 st ljus så var 5 ljus på andra sidan tända:S Sen så har det hänt en massa andra mystiska saker. 10tal gånger.
Så jag tror på spöken
Senast redigerat av olander_91 (3 oktober 2008)

3 354 Inlägg
3 oktober 2008
en kväll när jag o en till var uppe på skolen (i lekplatsen. var några år sen) så hade de stängt av pulkabacken med rödvit band. det var ljust och vindstilla men helt plötsligt så började bandat fladdra som in i hel... och det var inga djur eller något annat i närheten. vi blev skitskraja och sprang fort som attan hem

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

956 Inlägg
3 oktober 2008
mycket intressant tråd.
själv har jag inte vart med om något.
men mormor har dock.fast hon bryr sig inte alls om det.
Hon har sett morfar stått vid hennes säng(natten före hans begravning), vaknat av att sängen lyfts  upp och ner plus massa knackningar på dörren på  natten.Men som sagt.Hon bryr sig inte ens..Sån är hon.Andra kanske hade blivit rädda.
Kan ju även vara inbillning.Brukar ju kunna finnas förklaringar till det mesta.

eldus veldus

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
Icke, finns ej.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 182 Inlägg
3 oktober 2008
Spöken finns inte, tyvärr

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

98 Inlägg
3 oktober 2008
Niklas1987 skrev:

Inte? Vette fan om jag kan hålla med dig.. Har vaknat upp med tjejer som inte ser ut att tillhöra denna värld iaf efter nån krogrunda... Eller två.. Förklara det?

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
MaxR skrev:
Niklas1987 skrev:

Inte? Vette fan om jag kan hålla med dig.. Har vaknat upp med tjejer som inte ser ut att tillhöra denna värld iaf efter nån krogrunda... Eller två.. Förklara det?

Du är för ful för en tia. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
3 oktober 2008
MaxR skrev:
Niklas1987 skrev:

Sånt får en att tänka va? tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

98 Inlägg
3 oktober 2008
Waho skrev:
MaxR skrev:
Niklas1987 skrev:

Äh... har man bara starksprit å en plast påse å mörkt i rummet går det mesta bra smile

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
MaxR skrev:
Waho skrev:
MaxR skrev:

Äh... har man bara starksprit å en plast påse å mörkt i rummet går det mesta bra smile

Knappast med en plastpåse...

Russel Crowe, Gladiator.

98 Inlägg
3 oktober 2008
FireTraXX skrev:
MaxR skrev:
Waho skrev:

Varför inte? Plastic bag, when turning of the light isnt enough. smile

1 814 Inlägg
3 oktober 2008
Nej.

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
MaxR skrev:
FireTraXX skrev:
MaxR skrev:

För att då dör hon...

Jävla jobb att gräva ner folk ju.
PAPPERSPÅSE är nog lämpligare.

Russel Crowe, Gladiator.

98 Inlägg
3 oktober 2008
FireTraXX skrev:
MaxR skrev:
FireTraXX skrev:

För att då dör hon...

Ha!. Så du menar du att det kanske är därför dom har vart som döda fiskar och jag fått dra ut dom? Trodde dom bara var bakfulla...

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
MaxR skrev:
FireTraXX skrev:
MaxR skrev:

För att då dör hon...

Ha!. Så du menar du att det kanske är därför dom har vart som döda fiskar och jag fått dra ut dom? Trodde dom bara var bakfulla...

Antingen det ena eller det andra, sålänge problemet är ur vägen? tongue

Russel Crowe, Gladiator.

98 Inlägg
3 oktober 2008
FireTraXX skrev:
MaxR skrev:
FireTraXX skrev:

För att då dör hon...

Antingen det ena eller det andra, sålänge problemet är ur vägen? tongue

Dom har aldrig legat kvar i hissen iaf smile

1 302 Inlägg
3 oktober 2008
Jag har varit med om att det gått någon i trappan fast jag har varit helt ensam hema och min hund vart på dåligt humör också av det.

Jag har även gått ensam i en mörk skog förbi ett gamalt torp i skogen som hade brunit ner för några år sedan och de som bodde där blev inbrända och  då kände jag mig förföld och fick en snabb kall vind pust precis på en prick i nacken.

Men man får ju hoppas det endast varit inbillning hmm

3 235 Inlägg
3 oktober 2008
Jag såg ett spöke när jag bodde på Kuba, Havanna.

Bodde hos en familj, och hade hela nedersta våningen för mig själv. En natt vaknade jag plötsligt, precis som om någon hade ropat på mig eller nåt. Tittar runt mig, och ser en kvinna stå i ett nattlinne bredvid min säng (vid mina fötter). Hon lyser liksom svakt, och håller en kerosinlampa i handen. Jag ser henne klart och tydligt, kan se hennes ögon. Jag snackar med henne, frågar vad hon gör och vad hon vill, men får inget svar. Frågar henne till o med flera gånger, men hon är helt tyst...Det hela har säkert pågått i ca 15-20 sekunder eller nåt, och jag vänder bort blicken för att hitta brytaren till lampan. Lampan tänds, och plötsligt upptäcker jag att det inte finns någon där...

Det är bara starten: nästa morgon får jag frukost serverad av kvinnan som äger huset, och i köket, vid skåpet ser jag en helt identisk kerosinlampa på golvet...! Och sedan när jag ska ut lägger jag märke till en tallrik vid ingångsdörren med en tänd sigarr, lite godis, tänt ljus och en bild på hennes dotter...!

Jag flyttade därifrån kort efter, men var rädd att jag skulle få uppleva det igen, men tack o lov har jag aldrig sett "henne" igen.

Innan denna händelse trodde jag inte på spöken, men nu tror jag faktiskt på att det finns saker bortom vår förståelse.

Sök