Jag såg ett spöke när jag bodde på Kuba, Havanna.
Bodde hos en familj, och hade hela nedersta våningen för mig själv. En natt vaknade jag plötsligt, precis som om någon hade ropat på mig eller nåt. Tittar runt mig, och ser en kvinna stå i ett nattlinne bredvid min säng (vid mina fötter). Hon lyser liksom svakt, och håller en kerosinlampa i handen. Jag ser henne klart och tydligt, kan se hennes ögon. Jag snackar med henne, frågar vad hon gör och vad hon vill, men får inget svar. Frågar henne till o med flera gånger, men hon är helt tyst...Det hela har säkert pågått i ca 15-20 sekunder eller nåt, och jag vänder bort blicken för att hitta brytaren till lampan. Lampan tänds, och plötsligt upptäcker jag att det inte finns någon där...
Det är bara starten: nästa morgon får jag frukost serverad av kvinnan som äger huset, och i köket, vid skåpet ser jag en helt identisk kerosinlampa på golvet...! Och sedan när jag ska ut lägger jag märke till en tallrik vid ingångsdörren med en tänd sigarr, lite godis, tänt ljus och en bild på hennes dotter...!
Jag flyttade därifrån kort efter, men var rädd att jag skulle få uppleva det igen, men tack o lov har jag aldrig sett "henne" igen.
Innan denna händelse trodde jag inte på spöken, men nu tror jag faktiskt på att det finns saker bortom vår förståelse.