Hoppla Hej. Det var ett jävla tag sen jag uppdaterade tråden, detta för att bilen har gått bra och jag har varit glad för att jag kört bilen en hel del.
Jag blev alltså klar med avgaset och åkte till besiktningen för att än en gång få klart för mig att bilen går för fett på tomgång. Jag har kollat runt en del och tror nu mig veta att det är chippet som gör det.
MEN! Efter solsken kommer regn och i söndags rasade lådan! Men så hade den fått faan med... Har börjat riva lite och är på god väg att beställa en annan låda. Om någon har en billig som inte gått alltför långt är jag intresserad
Bilder:
Svetsat enfas pinne, ser ut som kråkskit, men det är tätt:
Detta ersätter två kattar och två små resonansdämpare:
Tanken först var att använda sig av den första biten av orginalsystemet, men sedan upptäckte jag att orginalrören var lite mindre än 2 tum, samt att de var olika stora..? :
Löste det med att dra av flänsarna som sitter mot grenrören och bajsade fast 2tumsstumpar på dem, det är ju två tum från extraktorgrenrören, så varför inte?:
Flänsarna var inte heller riktigt två tum, så fick slipa upp de lite:
innan
efter
Lambdasonden får man inte glömma:
Blir bättre på att bajsa metall, med lite fantasi ser det ju nästan ut som en fog:
Bygger fästen:
Fick bajsa fast en rörböj på ena röret för att det skulle hamna på rätt sida det tvärgående staget:
Använde mig av min dubbelpipiga remusdämp som jag hade innan, såg ingen anledning att köpa en ny:
Skitkul, nu har bilen fått faan ett tag, jättekul att köra med bra framdäck och torra rötna bakdäck, det gick jättebra på tvåan, e36 är en helt underbart fantastisk bil
(Puckomobilen tog med blixt men det ska föreställa rök på en parkering, "helt fantastiskt" tänker vissa, "vilket runkhuvud" tänker andra)
I Söndags: Pang, rasselrasselrassel...
Så idag:
En sån Getraglåda ska jag ha, någon som vet med sig att den har på hyllan?:
Mecka järnet nu då.
Mvh
/T