4083
Sök

När går bensinpriset ner 40 % ?

457 Inlägg
8 oktober 2008
Norge HADE vet jag, vet inte om det är så nu. Men då hade dom att sista lönen innan semester och jul var skattefri!

212 Inlägg
8 oktober 2008
pampers138 skrev:
Spethz_ skrev:
ts0n skrev:

hur är det med matten polarn? lol wink

Hehe, äre en mack som säljer ut brännskadad bensin eller? höhöh ^^

haha, nope! big_smile  De e bensin som e urslangad ur "feltankade" bilar, så de kan finnas spår av diesel o e85.

etanolen gör ju inte ett jota o dieseln lär ju va rätt så utblandad big_smile

Ska bli spännande big_smile

Äre det som menas med flexifuel, kanske? big_smile

998 Inlägg
8 oktober 2008
pampers138 skrev:
Spethz_ skrev:
ts0n skrev:

hur är det med matten polarn? lol wink

Hehe, äre en mack som säljer ut brännskadad bensin eller? höhöh ^^

haha, nope! big_smile  De e bensin som e urslangad ur "feltankade" bilar, så de kan finnas spår av diesel o e85.

etanolen gör ju inte ett jota o dieseln lär ju va rätt så utblandad big_smile

Ska bli spännande big_smile

vart får man tag på sånt bränsle? vem säljer det? kan ju köpa 60 liter åt mig tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

358 Inlägg
8 oktober 2008
Bensinen styrs inte med hjälp av oljepriset /fat. Bensinen styrs av största del av alla skatt som bara höjs och höjs.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Mästare
2 947 Inlägg
8 oktober 2008
zzzoder skrev:
Bensinen styrs inte med hjälp av oljepriset /fat. Bensinen styrs av största del av alla skatt som bara höjs och höjs.

Bensinen höjs av skatter OCH oljepris men sänks inte pågrund av öh... miljön... roll

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

358 Inlägg
8 oktober 2008
Vi har mer än 70% Skatt på bensin i sverige och skatten sänks inte ! Så att oljan faller påverkar inte lika kraftigt här som i usa !

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

1 688 Inlägg
8 oktober 2008
Andreas 940 skrev:
Någon gång i början av nästa sommar kommer bränslepriserna i Sverige sjunka med 30-40%, samtidigt kommer vi även få en skattefri månad precis som de hade i Norge för några år sedan. Jag har hört detta från en säker källa.

Så om det inte blir så så får vi skylla på dig? big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

-utan 940
1 728 Inlägg
9 oktober 2008
stork3n skrev:
tror knappast att det kommer bli sån, kanske att dom skulle höja med 30-40% och att vi skulle få betala dubbla skatter wink

Det är sant, de kommer göra detta i samma veva som alkoholmonopolet försvinner! wink

Finlirare
478 Inlägg
9 oktober 2008
Andreas 940 skrev:
Någon gång i början av nästa sommar kommer bränslepriserna i Sverige sjunka med 30-40%, samtidigt kommer vi även få en skattefri månad precis som de hade i Norge för några år sedan. Jag har hört detta från en säker källa.

Vem är den säkra källan?

3 059 Inlägg
9 oktober 2008
Idag gick det ner 20 öre så de e ju alltid nått.. fast de går snart upp det dubbla igen.

Andreas 940 skrev:

BULL....... SHIT !!!!

Vakna du sen eller..
Senast redigerat av Smajly (9 oktober 2008)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
9 oktober 2008
azXig skrev:
Andreas 940 skrev:

Vem är den säkra källan?

Hans mammas pappa!

R1 driver!
5 128 Inlägg
9 oktober 2008
Idag tankade jag för 12.04, är riktigt happy för det! Fick fira med full tank för det smile

629 Inlägg
9 oktober 2008
11.94 för 1timme sen big_smile

Arg Snickare
875 Inlägg
9 oktober 2008
vad är den säkra källan?

-utan 940
1 728 Inlägg
10 oktober 2008
Skärp er nu, ni trodde väl inte på allvar att SVERIGE skulle få en skattefri månad och chocksänkt bensinpris? Då är sannolikheten större att Star Wars utspelar sig i verkligheten någonstans i universum just nu. Jag kände just en störning i kraften...

dARKiE
5 031 Inlägg
10 oktober 2008
Andreas 940 skrev:
Skärp er nu, ni trodde väl inte på allvar att SVERIGE skulle få en skattefri månad och chocksänkt bensinpris? Då är sannolikheten större att Star Wars utspelar sig i verkligheten någonstans i universum just nu. Jag kände just en störning i kraften...

haha:D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

874 Inlägg
10 oktober 2008
Andreas 940 skrev:

ingen trodde ju på dig, haha tongue lol

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Yellow bug!
1 640 Inlägg
10 oktober 2008
Säger det grabbar, inse att bensinens tid är förbi, kör på diesel, där är framtiden cool

Nej, men var det inte tal om häromdagen att bensinpriset skulle HÖJAS 2 kr?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

16 197 Inlägg
10 oktober 2008
Edil_ skrev:
Säger det grabbar, inse att bensinens tid är förbi, kör på diesel, där är framtiden cool

Nej, men var det inte tal om häromdagen att bensinpriset skulle HÖJAS 2 kr?

diesel e ju bara dyrt å slött..tongue

mina j-vla firmabil drar 1,6 liter milen å då e de inge billigt me diesel längre.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök