Blev läckert med fälgarna, snyggt med vitt och helrätt modell .
Ang. toning så är det ju jäkligt snygg med ganska mörk toning och svart tak (så allt över dörrarna blir svart) men då vill man gärna ha tonade framrutor också vilket inte alltid är så praktiskt eller lagligt tyvärr, men blir riktigt snyggt .
Min skulle jag tona men pga mkt bankörning skippar jag det då man har bättre koll runt om, sen är det mer race med otonat och mer styling med toning .
Blev läckert med fälgarna, snyggt med vitt och helrätt modell .
Ang. toning så är det ju jäkligt snygg med ganska mörk toning och svart tak (så allt över dörrarna blir svart) men då vill man gärna ha tonade framrutor också vilket inte alltid är så praktiskt eller lagligt tyvärr, men blir riktigt snyggt .
Min skulle jag tona men pga mkt bankörning skippar jag det då man har bättre koll runt om, sen är det mer race med otonat och mer styling med toning .
Kul att ni gillade fälgarna!! ok får se hur jag gör med toning, nästa steg är iaf oljekylare sen ör den redo för lite bana
Så har lite saker att göra i helgen ska försöka få på oljekylaren och koppla in oljetemp och oljetrycksmätarna. Hur har ni löst det med oljetemp/trycks sensorerna? för jag har en termostatstyrd sandwitch adapter utan extra hål.
tack för idag!! förhoppningsvis så kommer det bilder imorgon på montering;)
Finns en platta på biltema o köpa så man kan koppla in mätarna annars gör du som jag o sätter ett t-Kors på org oljetryckgivare o kopplar in dom andra mätarna
Ja tänkte köpa en till sandwitch platta funkar det bra då:P? blir en dubbelmacka Men men det du sa är ganska bra endå, är oljetrycksgivaren den där som sitter i tråget under filtret som ha två sladdar?
Ja tänkte köpa en till sandwitch platta funkar det bra då:P? blir en dubbelmacka Men men det du sa är ganska bra endå, är oljetrycksgivaren den där som sitter i tråget under filtret som ha två sladdar?
mvh Fredde
Den sitter i blocket under oljefiltret o den ska ha 2 sladdar till sig om jag minns det rätt!
NU äntligen fick jag oljekylaren på plats, velade lite fram och tillbaka om vart jag ville sätta den men bestämde mig att orginal IC plats skulle bli bäst och funka bra utan att behöva modda allt för mycket.
Först en dålig bild på oljefiltret med termostat styrda sandwitch adaptern
Bild på oljekylaren
Bild på hur jag drog slangarna.
så nu kan jag kryssa av en till grej på listan skööööönt nästa grej är att få ihop oljetemp/tryck tänkte försöka snickra ihop något vid orginal oljetempsgivare men får se vad som händer.
Hur fäste du oljekylen? Du måste hänga upp den i gummibussningar, inte stummontera, då kommer cellerna att spricka!
Jag fäste den i gamla ic upphängningen. menar du gummi ringarna som man får med? det sitter på dom skruvarna som håller oljekylaren mot sitt fäste så att säga som senare håller hela paketet där vid dom gamla ic fästena.
Nu har jag byggt ihop allt för att kunna oljetrycket så nu ska det bara på bilen. Det var svårare att få tag på en vad jag trodde men det gick tillslut:D