3644
Sök

Ford Puma - Time Attack

ArtDirector
462 Inlägg
23 februari 2009
#501
det där va ett äckligt läckert slutrör...
börjar ju likna något detta nu ju smile

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
23 februari 2009
#502
timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/570315_znxmw0.jpg
De här skönheterna ska i innan bygget är klart. Det är alltså originalbältena som enligt SFRO måste monteras i originalfästen för bälten. Duktig pojke som man är så har man sett till att detta självklart går alldeles utmärkt trots buren. Nej, jag skojar inte, det funkar faktiskt helt utmärkt! smile

Vet du hur dom är med sportstol och originalbälten? Snackas om att bältena måste "sitta tätt" mot kroppen...


6 Inlägg
23 februari 2009
#503
Riktigt ballt projekt ju!! Kommer verkligen följas!


798 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
#504
Jill skrev:
timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/570315_znxmw0.jpg
De här skönheterna ska i innan bygget är klart. Det är alltså originalbältena som enligt SFRO måste monteras i originalfästen för bälten. Duktig pojke som man är så har man sett till att detta självklart går alldeles utmärkt trots buren. Nej, jag skojar inte, det funkar faktiskt helt utmärkt! smile

Vet du hur dom är med sportstol och originalbälten? Snackas om att bältena måste "sitta tätt" mot kroppen...

Sånt får fixas i efterhand. Alternativet är att besiktiga med andra stolar. Jag kommer dock använda Sparco PRO-ADV, en renodlad racing/rally-stol med dubbla öron som är separata. Bältet kan alltså löpa mellan de båda, borde inte vara några problem efter jag kommer sitta så pass långt bak. Men det är helt klart en tanke som jag måste klura på när jag fått i stolen. Det känns dock som jag har större utmaningar framför mig! wink

Bifogar en bild:
http://1stopraceshop.com/images/uploads/Pro-ADV.jpg


Kul med alla positiva kommenterer, det gör det roligt att fortsätta, även det inte direkt är någon "publik-friar-bil". Här näst ska buren svetsas på plats och jag ska fortsätta med inredningen. Dags att beställa lite Sparco-grejer nu till inredningen...

Nu ska jag kontakta SFRO igen med lite frågor kring rattstång och sånt. Hej så länge!


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
24 februari 2009
#505
timnordlof skrev:
Jill skrev:
timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/570315_znxmw0.jpg
De här skönheterna ska i innan bygget är klart. Det är alltså originalbältena som enligt SFRO måste monteras i originalfästen för bälten. Duktig pojke som man är så har man sett till att detta självklart går alldeles utmärkt trots buren. Nej, jag skojar inte, det funkar faktiskt helt utmärkt! smile

Vet du hur dom är med sportstol och originalbälten? Snackas om att bältena måste "sitta tätt" mot kroppen...

Sånt får fixas i efterhand. Alternativet är att besiktiga med andra stolar. Jag kommer dock använda Sparco PRO-ADV, en renodlad racing/rally-stol med dubbla öron som är separata. Bältet kan alltså löpa mellan de båda, borde inte vara några problem efter jag kommer sitta så pass långt bak. Men det är helt klart en tanke som jag måste klura på när jag fått i stolen. Det känns dock som jag har större utmaningar framför mig! wink

Bifogar en bild:
http://1stopraceshop.com/images/uploads/Pro-ADV.jpg

Då lär jag stöta på patrull före dig, kan ju berätta hur det går .. om det går cool


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
24 februari 2009
#506
Ser förjäkla bra ut du! Fortsätt som du gör big_smile


798 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#507
Jill skrev:
timnordlof skrev:
Jill skrev:

Vet du hur dom är med sportstol och originalbälten? Snackas om att bältena måste "sitta tätt" mot kroppen...

Sånt får fixas i efterhand. Alternativet är att besiktiga med andra stolar. Jag kommer dock använda Sparco PRO-ADV, en renodlad racing/rally-stol med dubbla öron som är separata. Bältet kan alltså löpa mellan de båda, borde inte vara några problem efter jag kommer sitta så pass långt bak. Men det är helt klart en tanke som jag måste klura på när jag fått i stolen. Det känns dock som jag har större utmaningar framför mig! wink

Bifogar en bild:
http://1stopraceshop.com/images/uploads/Pro-ADV.jpg

Då lär jag stöta på patrull före dig, kan ju berätta hur det går .. om det går cool

Ja, det vore intressant om någon har några invändningar mot det. Hör gärna av dig och berätta hur det gått.


798 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
#508
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/583071_tul6zd.jpg
Jag tejpade fast lite rör för att se hur man skulle kunna bygga buren innanför dörrarna. Jag ska dock ändra vinkeln lite på de längstgående stagen. Sänka ned det översta ca 5-10 cm. Självklart ska inte rören ligga omlott, detta är ju bara på bilden eftersom jag bara tejpat fast rören för att se om det kommer fungera.
Senast redigerat av timnordlof (1 mars 2009)


terazzi
1 mars 2009
#509
jobba på tim smile
Ser asbra ut!

427 Inlägg
2 mars 2009
#510
Härligt jobb Tim!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
798 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#512
Tror stolen kostar 6298 kronor.

Nu ska jag åka till verkstaden och fortsätta bygga bur! smile


terazzi
4 mars 2009
#513
lycka till smile

798 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#514
Just nu grejar vi med mycket som inte är så kul att fota. Det blev ETT kort ikväll, det har liksom inte funnits något annat att fota eftersom det nu är "rutin"-grejer vi håller på med. Inget kul liksom.

Jag kan i alla fall meddela att båda dörrarna nu är ordentligt urkapade. Härligt sladdrigt blev det, precis som det ska vara. smile Jag har förmodligen halverat dörrarnas vikt, skulle tippa på att de väger in på ca 40-50% av originalvikten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/585453_hjt46t.jpg
LÄTT och sladdrig dörr kan jag lova. smile
Senast redigerat av timnordlof (4 mars 2009)


FreddeK
5 mars 2009
#515
äntligen en puma det görs något vettigt med. Blir hur grymt som helst!

798 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#516
Freddeponken skrev:
äntligen en puma det görs något vettigt med. Blir hur grymt som helst!

Tack, kul att höra! smile


102 Inlägg
5 mars 2009
#517
Riktigt fint bygge följs helt klart wink även kul att du visar att allt går att bygga bara man vill. Du är helt klart en förebild vad gäller bilstyling ;D

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

mickenyman.se
687 Inlägg
5 mars 2009
#518
du ska inte förlänga rattstången o bak me stolen så du sitter längre bak för viktfördelningensskull och blir skönare o köra me smile ??


798 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#519
Boijee skrev:
Riktigt fint bygge följs helt klart wink även kul att du visar att allt går att bygga bara man vill. Du är helt klart en förebild vad gäller bilstyling ;D

Hehe, tack ska du ha, men jag skulle inte kalla detta för bilstyling... smile


798 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#520
Newman skrev:
du ska inte förlänga rattstången o bak me stolen så du sitter längre bak för viktfördelningensskull och blir skönare o köra me smile ??

Självklart, det är en nödvändighet. big_smile

Jag har faktiskt redogjort för detta redan på första sidan i tråden. smile



Sök