Pappa och jag tog ett ryck i förrgår och idag. Tyvärr glömde jag kameran idag, men vi har börjat konstruera för skivbromsarna bak (trummor original). Även provmonterat fälg med slicks för att börja kunna kapa upp större hjulhus. TRÅNGT, eftersom bilen är gjord för typ 15x6" fälgar och vi ska ha 17x9" med stora slicks. Ser coolt ut kan jag dock lova, bilder imorgon. Tills vidare bjuds det på förrgårs byggande:
Har kapat bakdelen på massa ställen och börjat plasta. Den är nu bortplockad och ska plastas på riktigt från insidan...
Staget under instrumentbrädan är färdigsvetsat. Även de främre boxarna och därmed är buren helt fixerad i framkant. Blev riktigt snyggt och stabilt!
Provade med en stol för att kunna passa in rattstång, pedalställ och hjälmkrossarstag. Vi konstaterade snabbt att man kommer sitta riktigt lågt och sjuuukt långt bak. Kommer blir coolt! Golv/torpedvägg kommer att få göras om för att pedalstället ska sitta på rätt plats (eftersom jag är så pass lång).
Provade med en fälg som hade slicks. Observera 5-bult och skivbromsar bak som vi också börjat få dit. Normalt har alla vanliga Puma alltid trummor bak och 4-bult.
Ny innerskärm med MASSOR av plats för hjulen! Blir riktigt bra, går precis kant i kant med skärmen när den kommer på plats, men självklart en bit längre upp i skärmen.
Fortsätter plasta på bakdelen så att den kommer bli starkt. Passformen är rätt nu i alla fall, nu ska den bara få snygg yta och hålla ihop efter alla modifieringar...