3832
Sök

Henka_ - Projekt trimmad 245 (Säljer).

SKÅNING
1 215 Inlägg
27 november 2008
ja äntligen bilder kul att du kan börja jobba vidare nu. väntar med spänning redan till nästa update!

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

utbildad klant
2 197 Inlägg
27 november 2008
super nice;) är avis:P jaså men du akn la komma å hämta mig här då?tongue så slipper jag köra så långt tongue lycka till med projektet det verkar gå fint big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Slav
1 454 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
Turbon var lite större än jag hade räknat med smile men wtf de gör inget. kan avslöja att jag har uppkörning inom en snar framtid med.

haha oggy då är det ju jag som får åka så långt tongue

Alex: nästa uppdatering kanske kommer på måndag om saker och ting går som ja vill.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
27 november 2008
jaså trodde du hade körkort;) jadå då får nog jag köra då:P du akn få övningsköra volvon när den e klar;) turbo å allt:P mend et kostar ju att jag får prova den först så den är Säker:P men sluta sitta här nu ut å meka

Mvh O.Frankeståhl

Forummoderator
26 418 Inlägg
28 november 2008
Den där ser nice ut den..bara att börja ladda nu då big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Slav
1 454 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Liten uppdatering redan idag, masade mej bort på skolan och ritade lite mall till grenröret. Tyvär så verkar det inte som de kommer bli nå gjort före februari nu eftersom ja inte får ta bort biljäveln till skolan. ve och förbannelse! och det som ska göras nu är att byta insug, punkta grenrör, dra tryckrör fixa en IC. och det VÄGRAR jag stå ute i snön och göra. sen har ja ingen svets här hemma heller.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.

utbildad klant
2 197 Inlägg
28 november 2008
fy fan du å jag lider av samma problem:P det enda man vill ha e lite tak å väggar med värme:P men inte enns det wink gör så mycket du kan så det går snabbt när du väl får in bilen i skolan

Mvh O.Frankeståhl

Forummoderator
26 418 Inlägg
28 november 2008
Bara att göra som jag; stå och skruva utomhus smile
Igår stod jag och justerade extraljusen, samt moddade om stabiliseringsstagen i regnsnöslasket
som kom. Lagomt kul..men vill man få nåt gjort så.. tongue

Slav
1 454 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Igår stod jag och justerade extraljusen, samt moddade om stabiliseringsstagen i regnsnöslasket

Okej smile jag brukar faktiskt inte vara den som är den. men nu är det som så att jag ska göra massa svetsjobb, sen ska jag lyfta motorn några centimeter wink varför får ni se senare big_smile muhahaha. och det är inget jag orkar för hand tongue sen måste jag av med ena bakhjulet och kränga av däcket och fixa fälgen lite..

Tack till

Forummoderator
26 418 Inlägg
28 november 2008
Henka_ skrev:
AirOne skrev:

Okej smile jag brukar faktiskt inte vara den som är den. men nu är det som så att jag ska göra massa svetsjobb, sen ska jag lyfta motorn några centimeter wink varför får ni se senare big_smile muhahaha. och det är inget jag orkar för hand tongue sen måste jag av med ena bakhjulet och kränga av däcket och fixa fälgen lite..

..lyft med ena armen och svetsa med andra..? big_smile Är du ingen riktig norrlänning? tongue

Slav
1 454 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Skall inte svetsa under motorn, ska skruva dit något tufft big_smile haha

Tack till

Slav
1 454 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
hmm, nå nytt att visa kanske big_smile håll till godo.

http://img142.imageshack.us/img142/9097/hihibb3.jpg

Tack till

699 Inlägg
5 december 2008
Henka_ skrev:
hmm, nå nytt att visa kanske big_smile håll till godo.

http://img142.imageshack.us/img142/9097/hihibb3.jpg

Nämen Megatune big_smile Någon ska tydligen köra med ms lr vems cool

Bilgalen elektriker :)

Slav
1 454 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Korrekt big_smile

Tack till

Slav
1 454 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Verkar som att detta projekt läggs ner nu, kan inte fortsätta utan pengar eller plats att skruva, sen är turbon åt helvete för stor så den går inte ner under huven. (kapa hål i huven är inget alternativ!) och min MS sponsor verkar dra sej ur. någon som känner sej manad att sponsra med en liten del med vad som helst till detta projekt, för vem vill inte sen en 450 hk 245:a till sommaren?

Tack till

Allfixare
1 475 Inlägg
10 december 2008
känns ju som att 450hk är jävligt långt borta om du varken har garage eller pengar... Synd egentligen för den skulle kunna bli frän i rätta händer.. Men tyvärr tror jag inte att det blir nåt av den iaf.

511 Inlägg
10 december 2008
så synd

?

utbildad klant
2 197 Inlägg
10 december 2008
fan men hmm. du får l lugna dig lite  försök få i tirbom å ta det andra när pengar rullar in

Mvh O.Frankeståhl

14 Inlägg
10 december 2008
vad är det du behöver? kanske kan fixa lite delar

330 Inlägg
10 december 2008
Henka_ skrev:
Verkar som att detta projekt läggs ner nu, kan inte fortsätta utan pengar eller plats att skruva, sen är turbon åt helvete för stor så den går inte ner under huven. (kapa hål i huven är inget alternativ!) och min MS sponsor verkar dra sej ur. någon som känner sej manad att sponsra med en liten del med vad som helst till detta projekt, för vem vill inte sen en 450 hk 245:a till sommaren?

Du, du ska inte lägga ner det här projektet nu !, jag har fan suttit och läst igenom allt nu och känt att jag ska ge dig en kommentar med motivation här på slutet, så ser jag detta yikes

Nej, ta en paus om det är så, låt den stå ett tag, sedan så drar du igång och fixar dina 450 hk!
Tyvärr har jag inte mkt till 240, har en läckande 15g turbo om du vill ha ? haha tongue

mvh

Sök