Köpa beg prestanda / lyx bil. val ?

rotary12
17 oktober 2008 · 482 Inlägg

Hade nog valt en m5a... eller en mb e55 amg cool

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
tsdi Egenföretagare
17 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Mja kollat lite nu, och jag kan ju fan inte påstå att S8orna är snygga =/  annars hade jag haft med dom som alternativ.

E55 har jag inte råd med nya karossen och den gammla är fruktansvärt ful enligt mig.

Phaeton är alldeles för dyr för en 18åring ;P

M5 är helt klart ett alternativ ! så det lutar åt det eller S4 mest. men allt kan ju ändras wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Hamilton
18 oktober 2008 · 8 873 Inlägg

tsdi skrev:
Mja kollat lite nu, och jag kan ju fan inte påstå att S8orna är snygga =/  annars hade jag haft med dom som alternativ.

E55 har jag inte råd med nya karossen och den gammla är fruktansvärt ful enligt mig.

Phaeton är alldeles för dyr för en 18åring ;P

M5 är helt klart ett alternativ ! så det lutar åt det eller S4 mest. men allt kan ju ändras wink

En M5 lär bli galet dyrt för en 18-åring.

Fotograf på tierpidag.se
tsdi Egenföretagare
18 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Hamilton skrev:

tsdi skrev:
Mja kollat lite nu, och jag kan ju fan inte påstå att S8orna är snygga =/  annars hade jag haft med dom som alternativ.

E55 har jag inte råd med nya karossen och den gammla är fruktansvärt ful enligt mig.

Phaeton är alldeles för dyr för en 18åring ;P

M5 är helt klart ett alternativ ! så det lutar åt det eller S4 mest. men allt kan ju ändras wink

En M5 lär bli galet dyrt för en 18-åring.

mjo det blir det nog, hade dock tänkt ha den på farsan istället smile men i vilket fall lär det bli dyrt har kollat upp lite summor (försäkringar osv) och det är ju inte billigt det är det ju inte. mkt slit för att ha råd. där av börjar jag trilla in mera och mera på S4.

Något annat förslag ? smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Hool
18 oktober 2008 · 1 067 Inlägg

Rille0 skrev:
http://www.blocket.se/vi/18493433.htm?ca=9_s
Lyxbil med prestanda så de räcker o blir över tongue dessutom klart mkt snyggare än alla andra alternativ

Inga jagularer!  Man ska akta sig för både Jagularer och heffaklumpar! mad



Ja.. jag sitter för mycket barnvakt lol

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
T5Black
18 oktober 2008 · 451 Inlägg

Syst3m skrev:

T5Black skrev:
Köp en Soarer för tusan, gjordes ju för maffian i japan typ, är ju verkligen en lyxig prestanda sportcoupe med sina 280hk och stort hälit baksäte och fin valnötsinreding=)

Inga plastraketer...

Har då mest bara plåt, kolfiber och glasfiber på min men du har din åsikt för du vet ju inget annat än volvo kanske?

Opelmadness German cars, quality and beyond
18 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Audi A8, Mercedes S klass, BMW 7-serie... mm. mm.
Jag skulle nog ha kört på en Jaguar Souvereign från mitten av 90-talet.. Billig att båda köpa och äga.
Och relativt billig att köra. Sen är dom ju sååå jävla snygga. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mortalis VW-nörd?
18 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

tsdi skrev:
Mja kollat lite nu, och jag kan ju fan inte påstå att S8orna är snygga =/  annars hade jag haft med dom som alternativ.

E55 har jag inte råd med nya karossen och den gammla är fruktansvärt ful enligt mig.

Phaeton är alldeles för dyr för en 18åring ;P

M5 är helt klart ett alternativ ! så det lutar åt det eller S4 mest. men allt kan ju ändras wink

Alla bilar du räknat upp är ju för dyra isf eftersom Phaeton blir en av de billigaste i drift...hur har du tänkt? tongue

R_fused There is no replacement for displacement
18 oktober 2008 · 630 Inlägg

Rille0 skrev:
http://www.blocket.se/vi/18493433.htm?ca=9_s
Lyxbil med prestanda så de räcker o blir över tongue dessutom klart mkt snyggare än alla andra alternativ

Har aldrig suttit i en jaguar, men av bilden att dömma ser den ju fruktansvärt gammal och omodern ut innuti...

Beeenny
18 oktober 2008 · 982 Inlägg

bmw 750i
audi s8 smile

Pikey
18 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Kollat på BMW 850? Tycker de är rätt coola + V12 smile

R.I.P. Michael Jackson!
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
18 oktober 2008 · 2 258 Inlägg

köp en NSX.. Billigare bil får man leta efter... inte så billig i inköp.. kanske inte så praktisk häller.. men fan va den går o köra billigt smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
NxV ElectroRaggare
18 oktober 2008 · 885 Inlägg

^^ plastraket ^^

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Malmoe SSS -12
18 oktober 2008 · 3 217 Inlägg

Adde666 skrev:

Rille0 skrev:
http://www.blocket.se/vi/18493433.htm?ca=9_s
Lyxbil med prestanda så de räcker o blir över tongue dessutom klart mkt snyggare än alla andra alternativ

kollat försäkringen på den?lol

Ja, innan jag köpte Audin... Ingen jättehög kostnad faktiskt! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
viccoA
18 oktober 2008 · 3 112 Inlägg

Sportigt och lyx är ju BMW M5 eller Audi RS6.

Gällande BMW 850, jag hade hellre köpt en 840 alt en 850CSI, men CSIn är rätt mycket dyrare och svår att få tag i. En svart CSI med vitt och rött inviduellt skinn var ju ungdomsdrömmen. http://www.blocket.se/vi/15456921.htm?c … amp;last=1

BMW 745 är iofs så satans mycket snyggare efter facelift, men hela bilen känns mil modernare än tex en 850. Denna är riktigt läcker, men jag hade nog satt på vit optik. Tyvärr saknar denna skinninredning så för mig känns det fel. http://www.blocket.se/vi/18031569.htm?ca=23_8_s

Jaguarer är grymma men jag hade köpt en S-type R, lite mera ford iofs 10-ggr modernare.
http://www.blocket.se/vi/15714066.htm?ca=23_8_s

Mercedes; S500 är väldigt kalla på marknaden, de verkar dock kosta en smärre förmögenhet i drift. Ringer man och ber om kvitton på reparationer verkar inte 20-40.000/år i servicekostnad vara ovanligt, särskilt nu när de börjar bli några år gamla. http://www.blocket.se/vi/18085336.htm?ca=23_8_s

Senast redigerat av viccoA (18 oktober 2008)

tsdi Egenföretagare
18 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Mortalis skrev:

tsdi skrev:
Mja kollat lite nu, och jag kan ju fan inte påstå att S8orna är snygga =/  annars hade jag haft med dom som alternativ.

E55 har jag inte råd med nya karossen och den gammla är fruktansvärt ful enligt mig.

Phaeton är alldeles för dyr för en 18åring ;P

M5 är helt klart ett alternativ ! så det lutar åt det eller S4 mest. men allt kan ju ändras wink

Alla bilar du räknat upp är ju för dyra isf eftersom Phaeton blir en av de billigaste i drift...hur har du tänkt? tongue

En s4 kostar i runda slängar 100K i inköp. lika så de övriga bilarna.

En S8 går också lätt att få för 100K

S500 or finnns det några för 100K

Phaeton går på 200 och uppåt ?

Dessutom tror jag phatone inte går alls lika snålt som en s4 gör ?  men det är ju bara spekulationer ;P

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
18 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Nej s500 kanske är allt för dyr om det nu går sönder ofta !

850 har jag inte råd med i drift ;P

samma med 750

Och vetekatten om jag kommer ha råd med nya generationen 7serie ?

Får ju gärna bli några kronor över till att köra bilen i slutet av månaden ;D

Senast redigerat av tsdi (18 oktober 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Syst3m
18 oktober 2008 · 1 079 Inlägg

T5Black skrev:

Syst3m skrev:

T5Black skrev:
Köp en Soarer för tusan, gjordes ju för maffian i japan typ, är ju verkligen en lyxig prestanda sportcoupe med sina 280hk och stort hälit baksäte och fin valnötsinreding=)

Inga plastraketer...

Har då mest bara plåt, kolfiber och glasfiber på min men du har din åsikt för du vet ju inget annat än volvo kanske?

Öhh?!

En Toyota är och kommer alltid att vara en plastbil för mig. Oavsett modell.

Sen om du jämför en M5 å en Soarer, så skriker din bil mer Fast and furious och kinaskit. Det är alltså en plastraket!

Senast redigerat av Syst3m (18 oktober 2008)

Hockeyfrillan
18 oktober 2008 · 277 Inlägg

Syst3m skrev:

T5Black skrev:

Syst3m skrev:

Inga plastraketer...

Har då mest bara plåt, kolfiber och glasfiber på min men du har din åsikt för du vet ju inget annat än volvo kanske?

Öhh?!

En Toyota är och kommer alltid att vara en plastbil för mig. Oavsett modell.

Sen om du jämför en M5 å en Soarer, så skriker din bil mer Fast and furious och kinaskit. Det är alltså en plastraket!

Trots det faktum att Toyota är japanskt? roll

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
tsdi Egenföretagare
18 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Skulle vilja ha lite tips som inte går ut på favorit märke osv osv..

Har nu fått fram att tex s4an har sämmre grenrör mm innan 99.

Dessutom läste jag att m5orna inte är nått att ha innan 03 om jag inte minns fel ? (där av blir dom för dyra för mig)

S6 är det nått att ha då ? eller är den bara tung och drar massa soppa ? (kvalite?)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang