3961
Sök

9-5 Aero vs. s70 T5

1 798 Inlägg
13 mars 2006
#21
Ähh köp en 95 hirsch istället 305hk orginal

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 798 Inlägg
13 mars 2006
#22
här har du en hirsch de är ju feta som fan orginal

http://www.blocket.se/vi/4845178.htm?ca=19_s
Senast redigerat av fredde85 (13 mars 2006)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 453 Inlägg
13 mars 2006
#23
Är alla Hirsch silvermetallic?


1 798 Inlägg
13 mars 2006
#24
http://www.blocket.se/vi/7127976.htm?ca=19_s

nej hittade en svart med vet ej va de finns i för mer färger borde väl vara samma som de andra saabarna men tycker silver metallic passar väldigt bra på saab 95

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Saab nörd
224 Inlägg
13 mars 2006
#25
PERFORMANCE by EM skrev:
volvon har ju mera hästar orginal än saaben,volvon ligger på 250hk orginal och sabben tror jag ligger på 200hk...med steg 1 från autotech för 6000kr så får du 280hk i volvon sätter du ditt 3tum från turbon och ett öppet filter på den så är du nästan uppe i 300hk och det håller till skillnad från saab...PÅ SAAB FÅR MAN GÖRA MYCKET FÖR ATT KOMMA UPP I DOM HÄSTARNA+att inte lådorna håller,så satsa på VOLVO FOR LIFE HEHEHEHEHE

Jag tycker du ska kunna lite om saabs modeller innan du öppnar munnen, Gammla aero modellen levereras med 230hk 00-01 ORGINAL, Dom nyare aero modellerna levereras med 250hk 02-05, Finns info på www.nordictuning.com.

Tack för mig
Senast redigerat av olssson (13 mars 2006)

Saab For Life!

1 453 Inlägg
13 mars 2006
#26
fredde85 skrev:
http://www.blocket.se/vi/7127976.htm?ca=19_s

nej hittade en svart med vet ej va de finns i för mer färger borde väl vara samma som de andra saabarna men tycker silver metallic passar väldigt bra på saab 95

Ja visst passar den modellen i silver. Tänkte bara om Hirsch försökte "nischa" den färgen...


Saab nörd
224 Inlägg
13 mars 2006
#27
Om du har 30000kr så kan du få din 95aero att gå så här http://www.nordictuning.com/data/tuning … ccfilm.wmv

Saab For Life!

1 798 Inlägg
13 mars 2006
#28
nej de hade ju inte varit så kul. Ja tycker också att saabarna är snyggare saab 95 hirsch är lite av en drömbil för mig om de gäller saab.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 453 Inlägg
13 mars 2006
#29
olssson skrev:
Om du har 30000kr så kan du få din 95aero att gå så här http://www.nordictuning.com/data/tuning … ccfilm.wmv

Tråkigt wink


Saab nörd
224 Inlägg
13 mars 2006
#30
sveddan skrev:
olssson skrev:
Om du har 30000kr så kan du få din 95aero att gå så här http://www.nordictuning.com/data/tuning … ccfilm.wmv

Tråkigt wink

20nm och 10 hästar mer än din 9000, Så du ska bara va tyst big_smilebig_smile
Senast redigerat av olssson (13 mars 2006)

Saab For Life!

198 Inlägg
13 mars 2006
#31
olssson skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:
volvon har ju mera hästar orginal än saaben,volvon ligger på 250hk orginal och sabben tror jag ligger på 200hk...med steg 1 från autotech för 6000kr så får du 280hk i volvon sätter du ditt 3tum från turbon och ett öppet filter på den så är du nästan uppe i 300hk och det håller till skillnad från saab...PÅ SAAB FÅR MAN GÖRA MYCKET FÖR ATT KOMMA UPP I DOM HÄSTARNA+att inte lådorna håller,så satsa på VOLVO FOR LIFE HEHEHEHEHE

Jag tycker du ska kunna lite om saabs modeller innan du öppnar munnen, Gammla aero modellen levereras med 230hk 00-01 ORGINAL, Dom nyare aero modellerna levereras med 250hk 02-05, Finns info på www.nordictuning.com.

Tack för mig

Det var därför jag skrev att JAG TROR ATT SAABEN LIGGER PÅ 200HK...MEN MEN Har ni hunnit ikapp nu HAHAHAHAH synd bara att ni är typ 8år försenade med 250hk för volvo har ju nu 300 ORGINAL HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

198 Inlägg
13 mars 2006
#32
fredde85 skrev:
http://www.blocket.se/vi/7127976.htm?ca=19_s

nej hittade en svart med vet ej va de finns i för mer färger borde väl vara samma som de andra saabarna men tycker silver metallic passar väldigt bra på saab 95

det där tror inte jag e en riktig HIRSCH det e nog bara fälgarna som e från hirsch för det e varken stötfångaren eller sidokjolarna som e från hirsch

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Saab nörd
224 Inlägg
13 mars 2006
#33
PERFORMANCE by EM skrev:
olssson skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:
volvon har ju mera hästar orginal än saaben,volvon ligger på 250hk orginal och sabben tror jag ligger på 200hk...med steg 1 från autotech för 6000kr så får du 280hk i volvon sätter du ditt 3tum från turbon och ett öppet filter på den så är du nästan uppe i 300hk och det håller till skillnad från saab...PÅ SAAB FÅR MAN GÖRA MYCKET FÖR ATT KOMMA UPP I DOM HÄSTARNA+att inte lådorna håller,så satsa på VOLVO FOR LIFE HEHEHEHEHE

Jag tycker du ska kunna lite om saabs modeller innan du öppnar munnen, Gammla aero modellen levereras med 230hk 00-01 ORGINAL, Dom nyare aero modellerna levereras med 250hk 02-05, Finns info på www.nordictuning.com.

Tack för mig

Det var därför jag skrev att JAG TROR ATT SAABEN LIGGER PÅ 200HK...MEN MEN Har ni hunnit ikapp nu HAHAHAHAH synd bara att ni är typ 8år försenade med 250hk för volvo har ju nu 300 ORGINAL HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

MM på er R modell. Hirschen är motsvarigheten till R modellen, och jag kan inte säga mer än att 4hjulsdrift på 300hk mot framhjulsdrift på 300hk är svårslaget. SÅ NI HAR LITE OCH TA IGEN: HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

JAG VILL ÄVEN TILLÄGA ATT ENLIGT MIN KUNSKAP SÅ HADE VOLVO INTE 300HK MODELL FÖR 8ÅR SEN.

Tack för mig

Saab For Life!

607 Inlägg
13 mars 2006
#34
olssson skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:
olssson skrev:
Jag tycker du ska kunna lite om saabs modeller innan du öppnar munnen, Gammla aero modellen levereras med 230hk 00-01 ORGINAL, Dom nyare aero modellerna levereras med 250hk 02-05, Finns info på www.nordictuning.com.

Tack för mig

Det var därför jag skrev att JAG TROR ATT SAABEN LIGGER PÅ 200HK...MEN MEN Har ni hunnit ikapp nu HAHAHAHAH synd bara att ni är typ 8år försenade med 250hk för volvo har ju nu 300 ORGINAL HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

MM på er R modell. Hirschen är motsvarigheten till R modellen, och jag kan inte säga mer än att 4hjulsdrift på 300hk mot framhjulsdrift på 300hk är svårslaget. SÅ NI HAR LITE OCH TA IGEN: HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

JAG VILL ÄVEN TILLÄGA ATT ENLIGT MIN KUNSKAP SÅ HADE VOLVO INTE 300HK MODELL FÖR 8ÅR SEN.

Tack för mig

Han skrev ju 300 NU!!!

Om man tar Hirsch borde man inte då jämföra mot Evolve???

Precis som att man borde jämföra Aero mot R???
Senast redigerat av Ckosworth (13 mars 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Saab nörd
224 Inlägg
13 mars 2006
#35
Ckosworth skrev:
olssson skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:
Det var därför jag skrev att JAG TROR ATT SAABEN LIGGER PÅ 200HK...MEN MEN Har ni hunnit ikapp nu HAHAHAHAH synd bara att ni är typ 8år försenade med 250hk för volvo har ju nu 300 ORGINAL HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

MM på er R modell. Hirschen är motsvarigheten till R modellen, och jag kan inte säga mer än att 4hjulsdrift på 300hk mot framhjulsdrift på 300hk är svårslaget. SÅ NI HAR LITE OCH TA IGEN: HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

JAG VILL ÄVEN TILLÄGA ATT ENLIGT MIN KUNSKAP SÅ HADE VOLVO INTE 300HK MODELL FÖR 8ÅR SEN.

Tack för mig

Han skrev ju 300 NU!!!

Om man tar Hirsch borde man inte då jämföra mot Evolve???

Precis som att man borde jämföra Aero mot R???

AA ber om ursäkt för de, tänk vad man kan läsa fel.
Senast redigerat av olssson (13 mars 2006)

Saab For Life!

funderare...
83 Inlägg
13 mars 2006
#36
Denna eviga pajkasting??? Saab volvo volvo saab?? Jag håller med en som skrev ganska tidigt i denna tråd om att provkör känn efter o bilda dig en egen uppfattning. Det finns ju en del av båda sorterna på begagnat marknaden så det är bara o fixa håret, ladda plånboken o ut o provköra o förhoppningsvis hitta en bil som du vill ha. Denna tråd blev visst en "vem får mest effekt av ett steg 3 wink. Kolla kanske inte bara på effekten utan på var o hur vridet ligger vilket säger rätt så mycket om körbarhet o acc.... Sen så är det ju inte bara saab som har haft problem med sina lådor... finns ju volvo lådor som rasar oxå.... Som sagt det finns för o nackdelar med allt.....


funderare...
83 Inlägg
13 mars 2006
#37
En sak till... S60r som ska va så bra nu men hur fasen kommer det sig att denna värsting får stryk av nya skoda oktavia rs med blott 200hk i bilsport superstage??? Säger väl rätt så mycket om både effekt o väghållning tycker jag...


70 Inlägg
13 mars 2006
#38
Om man tar Hirsch borde man inte då jämföra mot R:en
och areon med T5an som båda är på 260hk eller???

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

186 Inlägg
13 mars 2006
#39
Ckosworth skrev:
olssson skrev:
PERFORMANCE by EM skrev:

Det var därför jag skrev att JAG TROR ATT SAABEN LIGGER PÅ 200HK...MEN MEN Har ni hunnit ikapp nu HAHAHAHAH synd bara att ni är typ 8år försenade med 250hk för volvo har ju nu 300 ORGINAL HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

MM på er R modell. Hirschen är motsvarigheten till R modellen, och jag kan inte säga mer än att 4hjulsdrift på 300hk mot framhjulsdrift på 300hk är svårslaget. SÅ NI HAR LITE OCH TA IGEN: HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

JAG VILL ÄVEN TILLÄGA ATT ENLIGT MIN KUNSKAP SÅ HADE VOLVO INTE 300HK MODELL FÖR 8ÅR SEN.

Tack för mig

Han skrev ju 300 NU!!!

Om man tar Hirsch borde man inte då jämföra mot Evolve???

Precis som att man borde jämföra Aero mot R???

Aeron kom 1984, hade Volvo någon prestanda bil motsvarande aeron då? neee...
Sedan så hade inte volvo 300hk på någon R när Saab Hirsch kom med sina 305hk, inte ens Evolve hade något att komma med då.. så vaddå sent ute?!

Sedan så visst han skrev 300hk NU, men hirsch har 305hk NU.. och han skrev att saab hade 250hk NU.. och det är fel... saab hade det ett antal år sedan, då volvo fortfarande hade 250... ...

Sedan det här med växellådorna.. det var gamla og900 som hade problem med dem, sedan dess slits de inte mer än vilken volvo låda som helst.. dock så har ju saab haft roligare modeller att leka med (9000 aero,viggen m.m.) så folk har ju inte varit snälla mot lådorna därför har de slitits mer.

Om du jämför hirsch mot evolve så har evolve ca 353hk, medans hirsch har 305hk, men det är ungefär samma effektökning från 250 till 305 = 55hk, från 300 till 353 = 53hk.. beror ju på vad man utgår från, men ska bli roligt att se vad volvo ska ta fram för att slå Saabs 400hk 100% Etanol BiTurbo v6a =P

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

186 Inlägg
13 mars 2006
#40
Dotte skrev:
Denna eviga pajkasting??? Saab volvo volvo saab?? Jag håller med en som skrev ganska tidigt i denna tråd om att provkör känn efter o bilda dig en egen uppfattning. Det finns ju en del av båda sorterna på begagnat marknaden så det är bara o fixa håret, ladda plånboken o ut o provköra o förhoppningsvis hitta en bil som du vill ha. Denna tråd blev visst en "vem får mest effekt av ett steg 3 wink. Kolla kanske inte bara på effekten utan på var o hur vridet ligger vilket säger rätt så mycket om körbarhet o acc.... Sen så är det ju inte bara saab som har haft problem med sina lådor... finns ju volvo lådor som rasar oxå.... Som sagt det finns för o nackdelar med allt.....

Kan inte mer än hålla med, vill du ha en av dem, provkör, provkör provkör... finns inget bättre alternativ... Tycker du volvon är skönast, ta den, gillar du saaben mer ta den.. ingen här kan eller ska väll bestämma för dig eller hur? Vilken bil man gillar är bara en enda stor smaksak...

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra


Sök