3986
Sök

Den ultimata S40 tråden! (Hjälp mig att hitta saker)

21 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!
Ska skaffa mig en s40 och vill styla den!

Så vill ha hjälp att hitta billiga men ändå bra alternativ av sakerna jag kommer skriva nedan

Sakerna jag letar efter är då:

Fälgar: Vilka tycker du är snyggast? Ge tips!
Sänkningssats:  Bästa och billigaste, samt tips hur mycket den ska sänkas.

Motorljudet: Vill ha den sköna, fräna bullret som man hör från avstånd.. men hur?  Vad måste jag ha för saker? Tänker inte trimma och ha mig nu på direkten, utan vill bara ha ljudet. Är inte så bra på detta ämne.

Musiken: Älskar bas! Men här vill jag ha det billigaste men ska ändå vara bra.  Vad behöver jag för delar?

Kjolpaket och tonade rutor är redan bestämt.

Det var allt för tillfället. Nå, har ni några tips på ovanstående saker så dela gärna med er om var man kan hitta sakerna!

mvh Patrik
Senast redigerat av Puttt-e (18 oktober 2008)

Herr
1 722 Inlägg
18 oktober 2008
Orden "Bästa snyggaste, billigaste" fungerar lixom inte ihop så bra.. När det gäller avgasljudet så är det väl helt enkelt ett större avgassystem du ska smäcka på, 3" eller liknande, och det i sej är ju ett trim. sen ställer du frågan "vilka fälgar är snyggast på en s40" då frågar jag dej, hur långt är ett snöre?

När det gäller musiken, så finns det ju ett flertal budgetmärken där ute, man kan väl helt enkelt säga som så att du får vad du betalar för. lägger du mer pengar på kvalitet så brukar det också märkas när du väl pressar grejjerna. lycka till

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 767 Inlägg
18 oktober 2008
Jag vill inte vara sådan, men "BILLIGASTE BILLIGASTE" brukar aldrig skrivas i samma mening som BRA eller BÄSTA wink

Kvalitet kostar.

Iövrigt är det nog bara att kolla på tex videos här på garaget på s40 som du tycker låter gött, sen kollar du deras sida vad dom har för avgassystem, luftfilter osv.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

21 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
LocKtar skrev:
Orden "Bästa snyggaste, billigaste" fungerar lixom inte ihop så bra.. När det gäller avgasljudet så är det väl helt enkelt ett större avgassystem du ska smäcka på, 3" eller liknande, och det i sej är ju ett trim. sen ställer du frågan "vilka fälgar är snyggast på en s40" då frågar jag dej, hur långt är ett snöre?

När det gäller musiken, så finns det ju ett flertal budgetmärken där ute, man kan väl helt enkelt säga som så att du får vad du betalar för. lägger du mer pengar på kvalitet så brukar det också märkas när du väl pressar grejjerna. lycka till

Haha har ändrat texten nu ;D

Med fälgarna menade jag vilka DU tyckte var snyggast.. kanske lite otydlig ;P
Sen på musiken menade jag vilka slags dela man måste ha? Vad måste jag ha för att allt ska fungera.. Är det bara ett slutsteg och en baslåda ? :S  Inte hajj på detta heller.

hare gött
Senast redigerat av Puttt-e (18 oktober 2008)

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
18 oktober 2008
En av de snyggaste S40-bilar jag sett är den här: http://www.garaget.org/?car=25230

Den har fått vara inspiration till en hel del av det jag gjort med min V40. Den kan du titta på vid min profil, och du kan också kolla in projekttråden så förstår du vad jag gjort med den... smile

Lycka till med dina planer! smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök