3061
Sök

På jakt efter en SUV.

158 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Hej hej.
Är på jakt efter en sjusitsig/sexsitsig bil & ingen minibuss:) Har hittat lite olika suvar som är sjusitsiga:Xc90,Mercedes ML320-02 & uppåt, Cadillac srx, Dodge Durango. Har ni lite tips om bilarna,vilken är det bästa köpet?Mest bil för pengarna?Någon annan bil ni kan tipsa om?
Tack på förhand.

//Fcool

DFFL
9 020 Inlägg
19 oktober 2008
Inte en SUV men Chrysler Voyager är trevlig att köra med rätt utrustning.
Bekväm som attan. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

158 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Ingen som har lite tankar??smile

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
Skulle undvika XC90. och välja kanske en Pajero, Grand Vitara ev en frisörbil (ML)

Men skulle jag bara köra mig själv och kanske åka ut i en lerpöl ibland, så en Cheva K10 alt Jeep Cherokee.
Senast redigerat av Larzan (22 oktober 2008)

158 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Problemet är att jag måste ha en 6-7sitsig bil,stor familj i vår=)
Varför undvika xc90??
Senast redigerat av Fega84 (22 oktober 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 oktober 2008
Skulle valt XC90. Den är verkligen anpassad för barnfamiljer och designad av folk som inte bara läst om barn i en bok.
Isf en diesel, eftersom det är de enda motorerna en suv bör ha...enligt mig då..
Du får iaf en smidig stolsfällning och bra lastmöjligheter.
Mercan har ju haft enorma problem (framförallt M faktiskt) med kvalitet och missnöjda ägare. Det tar jag framförallt från Top Gears motsvarighet till Autoindex, och dessutom har en av programledarna ägt både en M- klass samt en XC90 och väljer XC90 alla dar i veckan.

Här e iaf Top Gears recension av XC90 i textform:

http://www.topgear.com/uk/volvo/xc90

Kan tyvärr inte hitta testet där han demonstrerar XC90n, inte gratis iaf tongue

Tänk dock på att ingen SUV är ekonomisk att äga what so ever...XC90 har riktigt höga driftskostnader kontra ex en V70...
Senast redigerat av Mortalis (22 oktober 2008)

Herr
285 Inlägg
22 oktober 2008
Fega84 skrev:
Varför undvika xc90??

Var och provkörde en för någon vecka sedan och den tilltalade inte alls efter det.
Stor, kräver massor av utrymme, svårt att hitta en parkering, trång i baksätet. det var det jag upplevde, sen finns det underlag från både tester och bilrprovningen att tyvärr är det en problemtyngd bil, framför allt med hjulupphängning, bussningar m.m.

Ska du ha smått, en bil med skjutdörr kanske. Cheva transporter?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
158 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Tack för infon smile Blir att provköra nu nån dag,den ekonomiska biten är inga problem.
Men det blir ingen diesel. Vad rekomenderar ni då? 2.5t,t6an el v8??smile

//F

Mortalis skrev:
Skulle valt XC90. Den är verkligen anpassad för barnfamiljer och designad av folk som inte bara läst om barn i en bok.
Isf en diesel, eftersom det är de enda motorerna en suv bör ha...enligt mig då..
Mercan har ju haft enorma problem (framförallt M faktiskt) med kvalitet och missnöjda ägare. Det tar jag framförallt från Top Gears motsvarighet till Autoindex, och dessutom har en av programledarna ägt både en M- klass samt en XC90 och väljer XC90 alla dar i veckan.

Tänk dock på att ingen SUV är ekonomisk att äga what so ever...XC90 har riktigt höga driftskostnader kontra ex en V70...

158 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Nej vill inte ha minibuss=) Står sist på listan smile

Larzan skrev:
Fega84 skrev:
Varför undvika xc90??

Var och provkörde en för någon vecka sedan och den tilltalade inte alls efter det.
Stor, kräver massor av utrymme, svårt att hitta en parkering, trång i baksätet. det var det jag upplevde, sen finns det underlag från både tester och bilrprovningen att tyvärr är det en problemtyngd bil, framför allt med hjulupphängning, bussningar m.m.

Ska du ha smått, en bil med skjutdörr kanske. Cheva transporter?

Medlem 34530
908 Inlägg
22 oktober 2008
Fega84 skrev:
Tack för infon smile Blir att provköra nu nån dag,den ekonomiska biten är inga problem.
Men det blir ingen diesel. Vad rekomenderar ni då? 2.5t,t6an el v8??smile

//F

Mortalis skrev:

Ska du nu nödvändigtvis välja XC90 wink så skulle jag tveklöst ta T6.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 oktober 2008
vad är maxpris ?
finns ju mercedes GL 
nya suven som mercedes har big_smile
jävligt mycke lastutrymme och snygg som faen e den me
och mercedes framför volvo alla dagar i veckan

http://www.blocket.se/vi/18593164.htm?ca=17_s
kostar ju en slant dock e den sprillans ny roll
finns billigare
Senast redigerat av Team-Adolfsson (22 oktober 2008)

158 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Har runt 40000:- jag kan lägga i kontantinsats.
Jo den var ju riktigt fet,men dock lite dyr smile Om det ska bli en ML så är det från 02 & framåt.

Team-Adolfsson skrev:
vad är maxpris ?
finns ju mercedes GL 

finns billigare

3 650 Inlägg
22 oktober 2008
saab har ju en typ aero X SUV, den är riktigt snygg

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 oktober 2008
Fega84 skrev:
Har runt 40000:- jag kan lägga i kontantinsats.
Jo den var ju riktigt fet,men dock lite dyr smile Om det ska bli en ML så är det från 02 & framåt.

Team-Adolfsson skrev:
vad är maxpris ?
finns ju mercedes GL 

finns billigare

ML suck
ren skit är vad det är
plastig inredning tråkig att köra dricker mycke bränsle
dyra reparationer
märks så väl att den är amerikansk byggd ^^

130 Inlägg
22 oktober 2008
skulle själv satsat på amerikanskt, typ chevrolet suburban eller tahoe. sjukt mycket mer bil för pengarna enligt mig. köper du en xc90 med extrasäte får du typ plats med en bärbardator i skuffen. jämfört med en suburban som du kan lassa in 30matkassar och fyra sankt bernad hundar i. lite överdrivet kanske, men stor skillnad iaf, farsan har haft både xc90 och suburban och tahoe. bränsle förbrukningen är väl dock lite sissådär:p 1,5l/mil på bensin och 2l/mil på etanol på de nyare iaf. men visst, den xc90 2,5t aut farsan hade drog 1,3l/mil och va typ 150hk klenare, och vridet ska vi inte tala om vilken skillnad..

http://www.blocket.se/vi/18312500.htm?ca=7_s

men smakar det så kostar det så att säga..

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

4 586 Inlägg
22 oktober 2008
jeep cherokee kanske skulle vara något

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Startech-Grand-Cherokee-FA-1024x768.jpg

blacken
22 oktober 2008
Satsa på en Suburban mycket bil för pengarna och billig i reservdelar, lätt och skruva med, finns mycket grejor till den både original och eftermarknadspryttlar. Och inte så blodig i soppa om man sköter om den. Den finns även 4x4 om man vill ha det..

2 924 Inlägg
22 oktober 2008
Kesler skrev:
saab har ju en typ aero X SUV, den är riktigt snygg

Vad pratar du om nu? roll sådan bil finns inte! ...du kanske menar nån konceptbil som inte går att köpa? roll

Hursomhelst om du vill köpa SUV, ha lite is i magen och vänta lite till för de kommer bli jättebilliga, nackdelen är att de blir svårsålda och lågvärderade den dagen du ska sälja dem oxå....men hursomhelt om du ska tänka lite långsiktigt med en SUV, köp diesel! De kommer bevara värdet bäst!

~ Life is short, have FUN! ~

Sök