Jag har svårt att förstå folk som lämnar in bilen på service, och påstår att det är värt det..var då ngn stans, dom kör som galningar med bilen, rycker och sliter och gör omotiverade saker alltför ofta. Visst kan det gå bra, men det kan likväl bli grymt dåligt.
Sen förstår man sig inte på priserna, 115kr litern för oljan som man själv kan köpa på 25L dunk för 45kr litern..Luftfilter för 497:- som kostar 199:- på biltema, otroligt nog så är det SAMMA tillverkare, och filtret är identiskt..Helt sjukt...
Och det roligaste av allt är väl att det ses som en "merit" att ha en fullstämplad servicebok, jag är otroligt glad om det står en massa saker i den, även om det inte är en service kille som som gjort det så är nog changsen stor att det är lite kärlek bakom arbetet ifall det är ägaren själv som gjort det..Men men, min bil är servad på verksad till 20k mil och det är jättebra gjort, förutom alla kostsamma missar..
Som ett exempel kan nämnas att bromsklossar byttes fram på en service, och vid nästa var man tvungen att byta skivor så då måste man ju byta belägg igen tyvärr, det var ju tråkigt saab att ni tjänade en extra slant på det ärliga misstagen också :p
Nej nu ska vi inte klaga alltför mycket, men man blir skrämd när man ser vad som händer dom stackars bilarna, spruckna rutor, kalla fullgasaccerelationen osv...Man har tyvärr sätt för mycket för att ha det där "personliga" förtroendet som Volvo vill få oss att ha med våran bilmek..