2579
Sök

Ge mig ett jobb!!

672 Inlägg
22 oktober 2008
Donken, hemvården... om inte tummen sitter mitt i handen så nåt typ av hantverksyrke...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

-utan 940
1 728 Inlägg
23 oktober 2008
Antingen har man ett jobb men ingen fritid eller så har man all tid i världen men inga pengar, finns det inget mellanting? hmm
Själv jobbar jag natt och orkar inte göra över med pengarna jag tjänar, sitter bara och halvsover vid datorn på fritiden sen börjar en ny arbetsvecka och så fortsätter det...

7 100 Inlägg
23 oktober 2008
sitter i samma sits ja med sad
men men,bara att söka en jävlans massa!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
23 oktober 2008
Mr_M_ skrev:
smiler skrev:
De finns massor me jobb... finns de inte på orten så flytta.

Ja jo.. Men nästan alla jobb består av lärar jobb osv eller att man måste ha en lång utbildning eller erfarenhet.
Så du kan inte riktigt säga att det finns massor av jobb. Så många som får gå från sina arbeten hmm

du kan alltid prova och söka på en bondgård.

204 Inlägg
23 oktober 2008
Mina dagar:
Vaknar. Ligger kvar länge i sängen i hopp om att tiden ska gå fort. Ger tillslut upp. Sätter mig vid datorn och söker jobb, ringer runt. Går och lägger mig för att sedan vakna på nytt...

Har sökt jobb sen innan jag tog studenten och har bara fått nobben hmm Känns inget vidare bra.
Är jobbigt att gå hemma nu. Och det gör inte saken bättre att min mamma oxå är arbetslös och vi går varandra på nerverna.
Någon av oss måste få jobb snart innan någon av oss går och dör i ett hörn XD

1 414 Inlägg
24 oktober 2008
Ett gott tips till alla er som sitter hemma o söker jobb:

- Det finns tusentals som är som ni, enda sättet ni kan få ett jobb är att visa att ni är bättre än alla andra, hur då? Svaret är utbildning! Sverige är ett underbart land att plugga i, man får studiestöd o det finns alla möjliga utbildningar att välja på.

- Folk klagar på att det är lågkonjunktur, vad gör man då? man satsar på sig själv o pluggar till något så att man kan få jobb då när det blir högkonjunktur igen.

- Det spelar ingen roll vad ni gör, bara ni är skit bra på DET ni gör!

Jag bor just nu i Turkiet, här finns ca 20 miljoner människor som är arbetslösa o de som faktiskt har jobb tjänar max 5000 kr mer i månaden, en student lever bättre i Sverige än en arbetare gör här...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 oktober 2008
Städfirma är väl det enklaste man kan börja med. smile

Kräver inte mycket startkapital i alla fall. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Muttley
24 oktober 2008
TurbOla skrev:

läst tidningen?.
företagen städar själva just nu. och hyr inte in andra företag. så de var nog inte så pass enkelt i dessa tider.

555 Inlägg
24 oktober 2008
Man ska inte vara så kräsen och välja jobb när man inte har haft något på länge. Vakna tidigt och gå till de olika företag och se fräsch ut och försök verkligen. Man måste chansa lite och om du inte vill gå minus så kan du inte gå plus heller.

Själv anser jag att ni ska plugga en kort utbildning typ ett år så blir ni direkt attraktiva på marknaden. Låg i samma sits som ni under sommaren när jag gick ut skolan, då jag inte hade ett jobb och visste att det var svårt men sökte utbildningar under våren för att komma in till hösten. Kom in i utbildningen och efteråt så har jag jobb 24-7 om jag själv vill men man måste leva också. Säg inte att det inte finns jobb när ni inte har letat mer än de självklara som alla arbetslösa "söker".

Försök tänk annorlunda så hittar ni ett jobb.

Livsnjutare
403 Inlägg
25 oktober 2008
IceEyes skrev:
Du är inte ensam mannen. Har sökt jobb hela sommaren utan resultat fast nu har jag i alla fall tvingat arbetsförmedlingen att betala en riktig utbildning åt mig. Får hoppas på bättre lycka efter den.

Börjar ju bli lite drygt att vakna kl 2 på dagen och sitta framför datorn till 4 på morgonen tongue

haha oj där kände ja igen mig:P

Gta Iv 31april

998 Inlägg
25 oktober 2008
själv pluggade jag från 15 aug 2007- 15aug 2008, bara för att ha något att göra, och jag ville gå den utbildningen.
Men har inte fått något jobb ändå, men man ger inte upp. Söker alla jobb som jag vet att jag kan få söker ej då Läkare och sånt, men svårt att komma in på marknaden igen.

Är utbildad lackerare och nu när det är en liten kris så dom flesta verkstäder jag varit på dom har lite och göra och har inte pengar för en till. Men det ska väl vända snart. Funderar på lastbil kort men så jäkla dyrt, och sen är frågan om krisen håller i sig då måste det väl påverka dom som kör lastbil, folk köper mindre då måste ju affärerna köpa in mindre.
Har letat efter en ny utbildning men ej hittat någon som man vill, bara en massa IT utbildningar och matte är man inte bra på knappt man fick G i matte A tongue

Okej det är surt att sitta hemma, men försök att göra något åt det, sätt upp lappar i affären att du kan passa folks hundar, kanske inte tjänar så mycket men du gör något, passa barn, sen tar du det svart bara, blir billigare för alla. Var bara en ide till alla fritidsforskare.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 oktober 2008
tkd_rille skrev:
TurbOla skrev:

läst tidningen?.
företagen städar själva just nu. och hyr inte in andra företag. så de var nog inte så pass enkelt i dessa tider.

Anledningen till att företag lägger ut städningen på entreprenad är för att det är billigare än att ha egna städerskor? roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

"The Stig"
390 Inlägg
25 oktober 2008
Vad jobbar morsan och farsan din med? Oftas så brukar dom kunna hjälpa till mycket så man får in en fot.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
323fSportT skrev:
Vad jobbar morsan och farsan din med? Oftas så brukar dom kunna hjälpa till mycket så man får in en fot.

Pappa är är sjuk pensionär, och mamma förtids pesionerad wink ite mycket hjälp där inte

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Sök