2742
Sök

Vilken 'pågabil' ska jag köpa?! Råd tack (=

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
31 oktober 2008
Evil_90 skrev:
henrikh skrev:
påg=skånska för pojke. En pojkbil. Själv har man en gubbe-bil smile

Näe "gobbabil" på korrekt skånska tongue

du har nog förstått skånskan fel..jag säger inte gobbabil..gubbabil heter det

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 oktober 2008
Mortalis skrev:
Peugeot 206 definitivt

även audi tt

1 207 Inlägg
31 oktober 2008
maximus skrev:
Evil_90 skrev:
henrikh skrev:

Gobbabil måste väl vara Göteborgska. Fast då med stavningen "Gobbhabhiil".

ursäkta off topicen.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
31 oktober 2008
maximus skrev:
Evil_90 skrev:
henrikh skrev:

Okej, men jag bor strax norr om skåne, kanske bara lokalt som vi säger med O då tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

73 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Men tillbaka till ämnet gubbs, pågar och tösar, vad tror ni om bilen?? http://www.blocket.se/vi/18235391.htm?ca=10_s

73 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare

Mercedes är ju inte helt fel asså... Jag körde en V12:a idag, den hade inget nummer bak men den var stooor! Men jag vill icke ha en limousine utan en liten nätt egoistisk 2dörrars.

1 079 Inlägg
31 oktober 2008

Att köpa en Mercedes äldre än ca -03 är som att köpa ett helvete. Om man inte har ett par miljarder SEK på banken.

73 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Syst3m skrev:

Att köpa en Mercedes äldre än ca -03 är som att köpa ett helvete. Om man inte har ett par miljarder SEK på banken.

Den V12:a jag körde idag kostade tydligen 3,2K för olja + tändstift, en jäkla massa tändstift oxå... roll ...dyrt det

385 Inlägg
31 oktober 2008
imilj skrev:
Men tillbaka till ämnet gubbs, pågar och tösar, vad tror ni om bilen?? http://www.blocket.se/vi/18235391.htm?ca=10_s

Den såg fin ut. Dock så kan man ju vara utan trä-inredningen tongue Men du bör pruta ner priset en aning. Lite dyr e den allt. Min farsa köpte en 330 -01 med samma miltal för 88000:- för drygt ett halvår sen, så mer än 80 ska du inte ge iaf. Om den är fin dvs...

73 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
KG skrev:
imilj skrev:

Den såg fin ut. Dock så kan man ju vara utan trä-inredningen tongue Men du bör pruta ner priset en aning. Lite dyr e den allt. Min farsa köpte en 330 -01 med samma miltal för 88000:- för drygt ett halvår sen, så mer än 80 ska du inte ge iaf. Om den är fin dvs...

Mer än 75K kommer jag inte ge. Det är nog inte ett fantasipris men nära inpå..

582 Inlägg
1 november 2008
imilj skrev:
Syst3m skrev:

Den V12:a jag körde idag kostade tydligen 3,2K för olja + tändstift, en jäkla massa tändstift oxå... roll ...dyrt det

och om volvo hade en v12:a skulle det vara gratis o serva eller??

hej

73 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
jes skrev:
imilj skrev:
Syst3m skrev:

och om volvo hade en v12:a skulle det vara gratis o serva eller??

Beror på. Märkesverkstäder tar extra bara för att.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 november 2008
Klart du ska köpa den 328an, ser riktigt fin ut men priset är lite högt.
Den motorn har ett underbart vrid och går riktigt snålt, jag kör min på 0,9 och det är ändå den gamle varianten utan dubbelvanos. Kolla autopower.se där finns allt man behöver veta om bmw.

Lycka till !

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rent A Retard !
674 Inlägg
1 november 2008
en femma jämfört en tolva, tolvan måste ju vara dyrare att serva, fler cylindrar fler tändstift bara som ex :roll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

94 Inlägg
1 november 2008
imilj skrev:

Säkert inget fel på den bilen.

Jag hade avstått av följande anledningar:
1. Privatimporterad är alltid lite jobbigare att äga (vid kontakt med verkstäder och försäkringsbolag) vad alla än säger så är det så, även om det inte borde vara så.
2. Den dagen du ska sälja så räkna med att det kan ta tid.Privatimporterad coupé UTAN sportstolar är INTE lättsålt..
3. Jag personligen gillar inte den beiga färgen och skulle inte köpa BMW utan sportstolar.
4. Första årsmodellen av E46:an luktar barnsjukdomar lång väg.Kan ju vara åtgärdat och fint alltihop, men jag hade tagit en som var 1 eller 2 år nyare.
5. Skaffa en ordentlig buffert för det KAN bli dyrt att äga BMW.(Av nån anledning biter man alltid i det sura äpplet och betalar ändå.Tror anledningen stavas "kärlek"...?!)

Men en svart BMW coupé är alltid snyggt!!

73 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Halvdan skrev:
imilj skrev:

1. Privatimporterad är alltid lite jobbigare att äga (vid kontakt med verkstäder och försäkringsbolag) vad alla än säger så är det så, även om det inte borde vara så.
2. Den dagen du ska sälja så räkna med att det kan ta tid.Privatimporterad coupé UTAN sportstolar är INTE lättsålt..
3. Jag personligen gillar inte den beiga färgen och skulle inte köpa BMW utan sportstolar.
4. Första årsmodellen av E46:an luktar barnsjukdomar lång väg.Kan ju vara åtgärdat och fint alltihop, men jag hade tagit en som var 1 eller 2 år nyare.
5. Skaffa en ordentlig buffert för det KAN bli dyrt att äga BMW.(Av nån anledning biter man alltid i det sura äpplet och betalar ändå.Tror anledningen stavas "kärlek"...?!)

Jag vill inte erkänna det men du har helt rätt. Dessutom har den gått igenom 5 ägare! och är en 99:a...

Surt sa räven..

73 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Om jag letar längre ned i begagnat träsket hittar jag bilar som denna; http://www.blocket.se/vi/18398356.htm?ca=10_s

Just denna vill han ha 41500 för men han släpper den nog för 30K...

Och denna som är mycket finare! http://www.blocket.se/vi/18429201.htm?ca=10_s släpper han nog för 45K

Åsikter om denna typ av bil?
Senast redigerat av imilj (1 november 2008)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 november 2008
imilj skrev:
Halvdan skrev:
imilj skrev:

Jag vill inte erkänna det men du har helt rätt. Dessutom har den gått igenom 5 ägare! och är en 99:a...

Surt sa räven..

Jag har du aldrig märkt av att det skulle va svårare i kontakt med verkstad, f-bolag etc med en tysksåld jämfört med en sv-såld? Men visst är de mer svårsålda.

Sen kan det bli dyrt att äga vilken bil som helst. Man behöver inte ha en större buffert för en bmw än för motsvarande volvo. Tvärt om vad jag fått erfara. Bmw är välbyggda kvalitetsmaskiner och blir de bara servade som de ska går de lätt 30-40k mil utan problem, pappas 325 E46 rullade 40k utan fel tex...

Btw, av de bilar du länkade till är utan tvivel 325an snyggast. Men 59k för en så gammal bil är för mycket. 328an såg inte heller fel ut, mycket rimligare pris dessutom. Ska du ändå lägga en 60-70k tycker jag du ska köpa en E46a.
Senast redigerat av Rquired (1 november 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

482 Inlägg
1 november 2008
e30 325 den är mycket snyggare och egoistisk , det finns en stark anledning till att inte köpa e36 men den törs ja inte säga här tongue

just real power
no turbo shit

Sök