_Wallis_ skrev:
Det är väll inte Top Notch nog om en tjej kommer i en jänkare.
Hade jag fått möjligheten att välja mellan en tjej som kör en
Lambo, och en Chevelle med 680whp så hade valet varit enkelt.
Tar hellre en tjej med smak o stil, än en som köper en fasad
för att försöka se ut som någon blind människas idial.
Men det är mitt tycke.
Men tänk om tjejen bara har 640 whp då? Skulle du nobba henne då?!?
![smile](img/smilies/smile.png)
Det är ju just det där med smak och stil som det hela handlar om. Men smaken är som bekant som baken. Och det tycker jag är bra!
För det hade varit jäkligt trist om alla skulle åka runt i Lambo...
För mig är det just exklusiviteten som var en av de viktigaste anledningarna till att jag valde Lambon. Jag vill ha något som inte så många andra har. Jag hade funderingar på att köpa en F430, men i så fall så hade det funnits 10-15 likadana bilar på de banträffar som jag kör på. Som Gallardo-ägare har jag hittills fått vara ensam. Men nu börjar ju Gallardon bli lite för vanlig, så jag överväger att hitta på något nytt att byta till så att man får vara för sig själv igen...
Sedan finns det väl två huvudkategorier på supersportbilsköpare:
1, De som vill se snygga ut när de sakta cruisar runt Stureplan
2, De som älskar bilarna och vill köra snabbt som sa**n med dem på en racingbana.
Visst, jag erkänner, ibland är det faktiskt kul att cruisa runt lite på sta'n också.
Men huvudanledningen till att jag köpte bilen var för anledning 2 ovan. Jag har kört nästan 4000 mil med Gallardon nu. Av dessa är 95% körda på samt till och från olika racingbanor. Jag har tappar räkningen över hur många uppsättningar med däck och bromsar m.m. som jag gjort av med...
Och den totala lyckokänsla som man får när man sitter bakom ratten och njuter av greppet och väghållningen, ackompanjerat av det öronbedövande ljudet från V10'n som ryter ut genom sportavgasystemet. Det är helt obetalbart. Det är anledningen till att jag lever. Det är anledningen till att jag jobbar dygnet runt resten av året för att kunna finansiera denna ultimata njutning...
Fasader och andra människors ideal skiter jag fullständigt i.
Jag lever för min passion!
Och min passion är europeiska bilar!