Hej! Jag har problem med att mitt batteri laddas ur om bilen står still i en vecka eller mer.. Jag funderar på om detta kan bero på att kondensatorn inte är riktigt uppladdad och därför drar ur batteriet? Batteriet är ett varta 85 amperetim som inhandlades i somras så de borde de inte vara något fel på tycker jag. Kondensatorn är på 2 farad och av märket soundstorm och inhandlades även den i somras..
du kan ju prova o kolla om den håller strömmen annars är det väll bara o ta loss pluss polen till den någon gång när den står och är batteriet slut då också då är det säkert något annat fel
Hej! Jag har problem med att mitt batteri laddas ur om bilen står still i en vecka eller mer.. Jag funderar på om detta kan bero på att kondensatorn inte är riktigt uppladdad och därför drar ur batteriet? Batteriet är ett varta 85 amperetim som inhandlades i somras så de borde de inte vara något fel på tycker jag. Kondensatorn är på 2 farad och av märket soundstorm och inhandlades även den i somras..
Det skulle vara om kondensatorn har ett fel så den blir helt eller delvis kortsluten
Om du har alla bilens förbrukare avstängda och tar bort minuspolen sedan mäter strömmen mellan minuspolen på batteriet och minuspolen på kabelskon då ska du endast ha några få "mA". Är du uppe i Hela ampere så koppla bort kondensatorn och prova igen om du misstänker att felet ligger där.
När man ansluter en extern kondensator till batteriet så ska uppladdningen ske via ett motstånd annars kan kondensatorn ta skada eller i värsta fall explodera. Kondensatorn ska alltså laddas upp långsamt.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Hej! Jag har problem med att mitt batteri laddas ur om bilen står still i en vecka eller mer.. Jag funderar på om detta kan bero på att kondensatorn inte är riktigt uppladdad och därför drar ur batteriet? Batteriet är ett varta 85 amperetim som inhandlades i somras så de borde de inte vara något fel på tycker jag. Kondensatorn är på 2 farad och av märket soundstorm och inhandlades även den i somras..
Det skulle vara om kondensatorn har ett fel så den blir helt eller delvis kortsluten
Om du har alla bilens förbrukare avstängda och tar bort minuspolen sedan mäter strömmen mellan minuspolen på batteriet och minuspolen på kabelskon då ska du endast ha några få "mA". Är du uppe i Hela ampere så koppla bort kondensatorn och prova igen om du misstänker att felet ligger där.
När man ansluter en extern kondensator till batteriet så ska uppladdningen ske via ett motstånd annars kan kondensatorn ta skada eller i värsta fall explodera. Kondensatorn ska alltså laddas upp långsamt.
Jag har aldrig andvänt mig av motstånden som kommit med dock aldrig fått nåt problem med mina kondingar.
koppla ur kondingen och testa fall samma problem är kvar? om så så har du ju garanti och borde få den lagad eller utbytt.. btw. Jag har i seaten en likadan konding som du, funkar klockrent för mig ..