2982
Sök

Provkörare... hur kör de igentligen?!

Soubee
29 oktober 2008
Trådstartare
Idag så kom det en som skulle provköra/titta min Mitsubishi.
Allt gick bra till en början, sedan så för det första så burnade han iväg på 1;ans växel.
Gasade snabbt upp till 60-70km/h och sedan drog han i handbromsen. mad
Jag skällde ut honom och frågade hur han provkör bilar igentligen.
Skulle bara kolla handbromsen fick jag till svar.
Sedan klagade han på kopplingen, va fan han burnade iväg på 1;an innan va fan tror han händer med bilen?!
Jag bad honom fara och flyga åt h.vete. mad
Är detta någon annan varit med om?!
Skulle ni kunna göra något sådant eller är det som jag tycker, det tillhör rent allmänt vetande att man inte gör sånt!

DFFL
9 020 Inlägg
29 oktober 2008
lol, skulle gett honom en dansk.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 230 Inlägg
29 oktober 2008
hehe det låter som en skojare det dära, kanske inte man skulle köra riktigt så.. men nog hadde man drage ur bilen iaf så man såg hur den gick dock inte med riv start då.. å handbromsen kan man ju testa stillastående.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sothora <3
1 201 Inlägg
29 oktober 2008
man vill ju trycka ur bilen, men kanske inte på hjulspinn då!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Rättvikarn
142 Inlägg
29 oktober 2008
Jag skulle aldrig falla mig in att "provköra" en bil på det viset. När jag provkör en bil så lyssnar jag efter missljud, känner efter obalans å vibbrationer. Nog kan man gasa ur den lite för å känna så motorn är frisk men inte fan bränner man däck med en bil man "KANSKE" ska köpa

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 oktober 2008
Jag skulle tvingat idioten att köpa bilen, äh, fy fan vilken tattare!! När en kom och provkörde min bil så körde han & jag bara ett varv kring kvarteret i lungn fart, men då handlade det bara om en 10tkr bil förvisso hmm

Men som personen gjorde med din bil, så gör man bara helt enkelt inte! ;(

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Soubee
29 oktober 2008
Trådstartare
Det var en polack som ringde och ville köpa bilen, kunde ingen svenska så förklarade felen som stod i annonsen.
Sen kommer han klagar på felen, startar bilen och burnar iväg när jag sitter brevid.
Jag knöt näven så j**** hårt när jag bad han dra åt h.vete att jag fan trodde jag skulle knäcka benen i handen...

Fire And Silk
2 254 Inlägg
29 oktober 2008
Soubee skrev:
Det var en polack som ringde och ville köpa bilen, kunde ingen svenska så förklarade felen som stod i annonsen.
Sen kommer han klagar på felen, startar bilen och burnar iväg när jag sitter brevid.
Jag knöt näven så j**** hårt när jag bad han dra åt h.vete att jag fan trodde jag skulle knäcka benen i handen...

Jag förstår det! Du skulle ha knäckt hans ben istället tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

RS
886 Inlägg
29 oktober 2008
Soubee skrev:
Idag så kom det en som skulle provköra/titta min Mitsubishi.
Allt gick bra till en början, sedan så för det första så burnade han iväg på 1;ans växel.
Gasade snabbt upp till 60-70km/h och sedan drog han i handbromsen. mad
Jag skällde ut honom och frågade hur han provkör bilar igentligen.
Skulle bara kolla handbromsen fick jag till svar.
Sedan klagade han på kopplingen, va fan han burnade iväg på 1;an innan va fan tror han händer med bilen?!
Jag bad honom fara och flyga åt h.vete. mad
Är detta någon annan varit med om?!
Skulle ni kunna göra något sådant eller är det som jag tycker, det tillhör rent allmänt vetande att man inte gör sånt!

Jo det har man varit med om. Om vi säger så här, säljer inte till snorungar och kör dom sådär på provkörning så är en rejäl utskällning att vänta. Man ska fan respektera andras bilar, speciellt när man inte känner personen!

Focus RS

Soubee
29 oktober 2008
Trådstartare
Bostrom skrev:
Jo det har man varit med om. Om vi säger så här, säljer inte till snorungar och kör dom sådär på provkörning så är en rejäl utskällning att vänta. Man ska fan respektera andras bilar, speciellt när man inte känner personen!

Ja man skall respektera andras egendom, provkörde själv en A6 häromdagen. Körde riktigt lungt, gjorde en omkörning så jag kunde känna på accelerationen bara annars gick det hela väldigt lungt till.
Sedan så var han minst 4-5år äldre än vad jag är. Och då borde han också ha lite mer vett i skallen än vad han hade.
Sedan att han gjorde allt detta på parkeringen på golfbanan gör det hela inte speciellt mycket bättre!

oo=00=oo
374 Inlägg
29 oktober 2008
Säger som FireTraXX.   En redig danskjaevel skulle han ha!

Jävligt trist när folk inte respekterar andras egendom..  hmm

Jag skulle aldrig missbruka förtroendet att provköra någon annans bil.

Freude am fahren!

455 Inlägg
29 oktober 2008
jävla dåre! hadde fan blivit tokig om någon hadde gjort så med mina bilar!

>syns man inte finns man inte<

räksmugglare
10 Inlägg
29 oktober 2008
hehe du råkar alltid ut för massa skumma grejjer sebbe, själv hade jag nog mitt låtit mitt temprament tala ;P med allt vad den innebär

Posse bög & Merca freek

Smålänning
7 887 Inlägg
29 oktober 2008
Skulle blivit riktigt jävla sur... Man gör bara inte så... Man kan pressa lite och kolla så chassit och motorn känns frikt, men aldrig rivstarta elelr hålla på att misshandla bilen! mad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 oktober 2008
en fet pungspark hade suttit på sin plats i de där fallet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 oktober 2008
Hade låtit honom fortsatt tills vi kom till en öde plats och sen släppt av honom där...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 182 Inlägg
29 oktober 2008
Du skulle tvingat han å köpa bilen för dubbla priset, eller tvingat han å köpa nya däck +eventuella reparationer/skador som uppkommit efter "provkörningen"
Senast redigerat av Niklas1987 (29 oktober 2008)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 oktober 2008
Grrr.. Jävla folk.
Skulle sälja en gammal Camry åt en kompis för nåt år sen. Det ringer en med "kompispris" och börjar kolla på bilen. Han var taxichaffis påstod han. Han drog ur ena tändhatten och satte tillbaks den, samma med nästa och de andra resterande. Sen klagar han på att motorn går orent! mad
Bilen var nästan 20 år, hade gått över 26000 mil och begärt pris var runt 7500.
Visst, han körde väl som folk men att påstå att motorn går orent på tre cylindrar... Duh..
Ska tilläggas att den gick helfint i motorn när alla tändhattar satt på plats, samt att bilen går än i grannkommunen. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
Varför stod du o lät honom dra bort tändhattar kan man undra? tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 oktober 2008
Mortalis skrev:
Varför stod du o lät honom dra bort tändhattar kan man undra? tongue