3913
Sök

s40 t4 baktänder o ingen tomgång

14 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Jag renoverade precis toppen och när jag satte ihop den igen så står den bara o hoppar på tomgång sen dör den. Den startar lätt igen, men vid varje stopp dör den. Sen baktänder den en del oxå. Någon som har några idéer om vad som kan ha gått snett?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 oktober 2008
kamrem som sitter en kugg fel kanske? bara en gissning

2slow

14 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Jo jag får nog kolla det. Men bilen går bra annars, tycker om kammen hade ståt fel skulle den gå mycke dåligt, men ja vet inte.

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 oktober 2008
Kamlägesgivaren som spökar?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

14 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Ja kan ju vara givaren. Vi klippte kablarna till den när vi rev (fråga mig inte varför) sen skarva vi dem igen. Kan ju vara kontaktfel kanske. Får ta o kolla det i kväll. Tack för tipset!

14 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Nu baktänder den inte mer. Slang som hade hoppat av plus att skarvningen till kamgivaren inte blev bra. Har lödat nu. Tomgången ligger fint på 800 varv, men gasar man o sen släpper gasen så blir den orolig o går ner på nästan 0 varv. Klarar gå upp till normal efter ett tag eller så dör den. Kan de vara tomgångsmotorn som e kass? Eller går det att justera tomgången någonstans? Har ett undertryck på 0,9bar på tomgång, e de normalt?

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 november 2008
kolla tomgångsmotorn och backventilerna som sitter i samma region

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök