Tjenare! Jag har nu införskaffat mig en svart Volvo 850 GLE. Det finns några lackskador och lite rost på den som jag tänkte fixa till.. Till min fråga: Hur gör jag för att få bättringlacken eller vad man ska säga att någorlunda snyggt flyta ihop med övrig lack? Går det polera? svart är väl en av dom lättare färgerna att få snyggt eller har jag fel? Har verken lust eller pengar för en ny lack så tips vore tacksamt:) MVH Robin!
Ett tips e att när du ska spraya på själva färgen, tar du en bit papp eller liknande och klipper till det lite så att det någorlunda matchar med området du ska måla. Sedan håller du den en bit ifrån när du målar, så blir kanten inte så skarp
Ett tips e att när du ska spraya på själva färgen, tar du en bit papp eller liknande och klipper till det lite så att det någorlunda matchar med området du ska måla. Sedan håller du den en bit ifrån när du målar, så blir kanten inte så skarp
ja tror på att lacka stora ytor så man kan gömma de bakom lister karosseri skavar t.ex
Surt bara om det inte blir bra om man lackat stor ytor:/ dom har nämnligen försökt göra nåt åt en bakskärm och det ser förjävligt ut just nu och finns inte direkt nån list att dölja mot där:/ tack för tipset:)
Är bättringsfärgen på sprut eller pensel ? för jag har fått ett tips har lite lackskador på min som jag skall lägga igen är att jag skall ta och spruta på det så skall jag maskera ordentligt runt om(säger sig själv) sen där jag skall dra skarven tar jag maskeringtejp och "viker" den nästan så den blir böjd om ni förstår ? så sprutar jag på med färg sen och har likadant med klarlacken då skall skarven bli betydligt finare
hoppas ni förstår annars får ja försöka igen med en bild eller liknande
Är bättringsfärgen på sprut eller pensel ? för jag har fått ett tips har lite lackskador på min som jag skall lägga igen är att jag skall ta och spruta på det så skall jag maskera ordentligt runt om(säger sig själv) sen där jag skall dra skarven tar jag maskeringtejp och "viker" den nästan så den blir böjd om ni förstår ? så sprutar jag på med färg sen och har likadant med klarlacken då skall skarven bli betydligt finare
Mvh // Charlie
Det ska sprutas:) lägg gärna in en bild om du har nån:) MVH
Mvh // Charlie
Det är ju det att jag har inte någon bild på det i den bemärkelsen men ... om det är okej kan jag fixa en tills imorgon och visa ett exempel ?
Mvh // Charlie
Det är ju det att jag har inte någon bild på det i den bemärkelsen men ... om det är okej kan jag fixa en tills imorgon och visa ett exempel ?
hallå.. vad är det som ska lackas.. har inte fattat ? jobbar som lackare kanske kan hjälpa till me något..
Tjo. det är lack skador lite här och var plus nån buckla som ska riktas och spacklas. så jag undrar hur man får själva lackeringen snyggt på egen hand utan att lämna in bilen. Mvh