3160
Sök

Datorn deckar när jag använder Internet explorer, hjälp mig!

12 086 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Sen några veckor tillbax så dör min dator sporadiskt, tvärdör. Ibland dör den innan jag knappt fått igång den, ibland funkar den flera timmar.

Nu efter ett tag har jag sätt en samband med när jag använder Internet Explorer, har Firefox oxå och har använt de nu några dagar och då har den inte dött en ända gång, sen prova jag explorer igen och vips dog den igen.

Jag har alltså nått virus lr nått annat jävulskap som deckar min dator när jag har igång explorer, vad kan de va? Något känt virus som någon med lite mer kunskap inom virus o sånt vet? Skitbussigt om nån visste smile
Jag har AVG och Spybot som antivirusprogram.

Jag vill INTE använda firefox, hur bra ni än säger att de är. Jag vill att mitt kära explorer ska funka igen sad

Mustasch-voff!
21 Inlägg
2 november 2008
Jag har ungefär samma problem, fast min dator kan tvärdö spontant, när som helst, när jag är på gorg, ser en film,eller bara har media player uppe som spelar musik. :S  Så vitt jag vet så kan processorn sitta löst, och därför kan datorn överhettas mycket lätt, men..Det är som sagt ingenting jag vet till 100 %, det är bara en teori som jag har :p

"Actions speak louder than words."

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
2 november 2008
Min hänger bara sig i IE, växlar man till annat lever den igen. Prova CTRL+ALT+DEL och stäng ner processen Iexplorer.exe så kanske datorn vaknar. Byt sen till Firefox smile

/Mattias

1 963 Inlägg
2 november 2008
Internet explorer är rena skiten.. firefox är mkt mkt bättre enligt mig! Har båda på en dator, och samma där ! Explorer låser datorn lite då och då.. sjukt irriterande, sen kommer de massa att man ska skicka felmeddelanden osv heh

Men are not born - Men are made

1 570 Inlägg
2 november 2008
jag kör med opera, den har en bra zoom funktion också.

Sleeper
3 084 Inlägg
2 november 2008
viruset heter microsoft.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Miklen
2 november 2008
gå in på www.bitdefender.com eller www.antivirus.com å kör deras online scanner.. kan va så att ditt antivirus är infekterat.. kolla sedan dina aktiva processer och se ifall du har några misstänksamma program..

12 086 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Miklen skrev:
gå in på www.bitdefender.com eller www.antivirus.com å kör deras online scanner.. kan va så att ditt antivirus är infekterat.. kolla sedan dina aktiva processer och se ifall du har några misstänksamma program..

Jag har kollat i aktivitetshanteraren och jag ser inte ovanligt.
Ska kolla länkarna du uppgav.

Jag har ALDRIG haft problem med explorer förut, aldrig på 10 år.
Så jag har aldrig förstått alla som gnäller på det och säger att firefox är så mkt bättre, jag tycker de är skit, lr rättare sagt jag fattar inget av de när jag är en inbiten explorer-användare.

Och datorn hänger sig alltså inte, den tvärdör.
Jag va oxå inne på de där med överhettning, men nu är jag nästan säker på att de är explorer då datorn funkar klockrent när jag inte har de igång hmm

Miklen
2 november 2008
Ja skulle nog installera om.. låter som d blir ett Kernel fel.. iexplore är ju inte helt okänt att skapa såna å dör kärnan så ja.. då dör resten.. mer troligt då att nåt är korrupt för d e ju inte så att iexplore drar mycke kraft av datorn.. hur ser iexplore.exe processerna ut när du startat dom.. tänkte ifall dom kanske läcker minne eller drar ovanligt mycke cpu..

EDIT:

Antar du har kollat så d inte finns nya VIA/Nforce drivare te moderkort/chipset och så.. drivare till nätverkskort kan ju också fela..
Senast redigerat av Miklen (2 november 2008)

Sök