Takashi skrev:
Massa text.
Bästa inlägget jag läst på länge, ord och inga visor! Spot on!
Pingi skrev:
Har fått höra att Mitsu Colt ska va rätt bra drag i oxå. har ju även turbo.
Om man ställer dom jämter varann och kör 0-100km/h.
Vem kommer dit först? Vilken har bäst acce?
finns det mycket trim och sttyling till Colt oxå?
Colt CZT har inte EN ENDA SUCK mot en CTR EP3. Vare sig rakt fram eller på bana.
Även om du kör Hyndan helt fel så ska du dra Colten, iallafall om det svänger.
Colten fick inte alls det genomslaget som fräck ungdomsbil som Mitsubishi hade hoppats på, således är det dåligt med eftermarknadsprylar till den.
Det är en helt annan körupplevelse än CTR.
Colten är visserligen småkvick men mjuk i chassit, för tyst i kupén (vad gäller motorljud), tråkig karaktär på motorn och totalt ofokuserad för en bil i GTi/hot hatch-klassen.
Hondan är mer än småkvick för en bil i klassen, otroligt vägkänsla. Väghållningen är knivskarp.
Känslan i låda, koppling, styrning och bromsar är klockren i en fräsch bil.
Den är relativt opraktisk (jämfört med större bilar iallfall), låter fan i kupén i högre fart och är stötig vid färd på lite sämre väg, PRECIS som en busbil ska vara.
Detta är bara mina åsikter men det går inte jämföra CTR med CZT.
Tycker heller inte det går att jämföra CTR med t.e.x Golfar, Corolla T-Sport och dom andra. Det är bekväma bilar som visserligen är hyfsat snabba men har inte hälften av den körkänslan som Hondan har.
Och ja, jag har faktiskt
kört alla bilar jag skriver om, inget fantasisnack som ibland kan förekomma i liknande trådar...
Återigen personliga åsikter men jag tror dom flesta som kan vara objektiva håller med till stor del(alltså inte dom som kör någon av "konkurrenterna").