men de e väl inte tycke å smak som ska bedömmas de e hantverket...
för ska de bedömmas efter tycke å smak så kan dom ju lägga ner de där me bedömmning direkt.
finns ju en massa bilar som enligt mig e FULA men kollar man på hantverket så fattar man varför dom vinner.
Exakt! Hantverket måste ju ändå vara viktigast!
Om det inte är så att SCF själva valt att enbart välja ut 10 bilar de tycker är snygga. Om man väljer att prisa bilar på ett evanemang på det sättet så tycker jag det skall framgå klart o tydligt vid anmälan att här görs ingen proffesionell bedömning av ombyggda bilar utan bara en selektering av 10 bilar vi tycker är fina för dagen. Helt ok att bedömma så! om det framgår från start. Men det kanske inte kommer lika mycket "roliga" bilar, och min personliga uppfattning är att extrema bilar drar mer publik, och publik är väl vad arrangören vill ha?
Men kallar man det för domarbedömning med protokoll där man går igenom modifieringar så tycker jag man kan kräva galet mycket mer.
Tips kolla tex ncca protokollen och gör en förenkling av dessa med riktlinjer för vad som skall gälla för olika poängnivåer.
När vi ändå håller på, kan någon domare med hedern i behåll säga mig här att tex evil audios egentillverkade widebody jetta inte var en top 10 bil på den mässan? Bara väldigt nyfiken.
Obs jag tycker SCF är överlag en god ide och ett bra evanemang. Jensi ska ha kred för att ha dragit igång detta! Försök bli bättre på utställnings bedömningsbiten så ryktet kan vara gott i fortsättningen.
Inget gnäll,bara tankar funderingar och tips!
![smile](img/smilies/smile.png)