3317
Sök

Toyota supra MKIV högerstyrd - Kommentarer?

653 Inlägg
26 december 2008
#101
Haxxel skrev:
Bjork skrev:
Aerodynamik skrev:

Med tanke på att han skulle bygga ljud så tror jag det blir mer show än go

Usch de har man ju inte en supra till, en supra ska köras, hårt å brett!

Ah, jag hade inte läst tråden, därför jag inte visste hmm

Men varför ska man köpa en snabb och häftig sportbil och sen sabba dess prestanda genom att trycka i tungt ljudsystem?!!! Vad är poängen? Då ska man väll köpa en volvo eller nått med massa plats?
Har man en sportbil så ska den ju hållas så lätt som möjligt och så ska den åka snabbt som fan på en bana! Eller driftas med, men det är samma sak = inget tungt ljud! Det enda man ska stoppa i en supra är prestandaökande delar och säkerhetsökande delar såsom bur och bättre stolar mm

Men såklart gör man ju vad man vill även om vissa tycker det är helt befängt smile

Varför bara köpa det ena när man kan få både och? tongue


JDM
593 Inlägg
26 december 2008
#102
Hehe ok så kan man väll tänka lol
Men är det inte roligare att gå hela vägen åt ett eller annat håll? Supermegadödssnabb bil eller en fantastisk huvudvärksgenerator på 160dB

Det ska vara JDM och bana!

653 Inlägg
26 december 2008
#103
Haxxel skrev:
Hehe ok så kan man väll tänka lol
Men är det inte roligare att gå hela vägen åt ett eller annat håll? Supermegadödssnabb bil eller en fantastisk huvudvärksgenerator på 160dB

Roligast och gå åt båda hållen smile men man får ju ha lite måtta på skiten också, 160dB är inte nödvändigt tongue
runt 145 räcker...


Meister
6 763 Inlägg
26 december 2008
#104
Aronsson_Kil skrev:
Haxxel skrev:
Hehe ok så kan man väll tänka lol
Men är det inte roligare att gå hela vägen åt ett eller annat håll? Supermegadödssnabb bil eller en fantastisk huvudvärksgenerator på 160dB

Roligast och gå åt båda hållen smile men man får ju ha lite måtta på skiten också, 160dB är inte nödvändigt tongue
runt 145 räcker...

Stereo är löjligt. Det är ännu värre i en supra eller någon annan ball bil. Jag förstår inte riktigt tjusningen med att spela så högt som möjligt.


Byggare Behm
562 Inlägg
26 december 2008
#105
Hmm ,nja när det gäller stereo så tycker jag faktiskt att det är avvägningsfråga, kanske
dumt att kasta i en 100 kg bas men ett ljudsystem på ca 50 kg totalt tycker jag är värt vikten
för att ha en bil utan stereo på långturer är inte kul.

Ang. Supran : Kanon maskin som alla andra redan skrivit dock ska du veta om
att avancerad trimning ( 600 -1000 hk ) på en supra inte kostar småpengar och ta
ett lån för att bygga en gatbil i dagens läge skulle jag inte göra.
Du tänker helt rätt när det gäller bensinpriset, jag tänkte lika när jag köpte GT4´n.
Kom också ihåg att du INTE kommer att få igen mer än 50% av bilens värde den dagen du säljer den,
det gäller alla gatbilar och det har folket här på Garaget väldigt svårt att förstå..
Kolla bara annonserna här på Köp/sälj..
Trimm, styling ( som f-n inte är värt ett dugg efter 1 år ), service och bilens sjunkande värde
i takt med att den blir äldre och går längre.
Det går inte att kompensera bilens ålder med trimm och tro att man kan få igen pengarna när man ska sälja.
Ju lägre insats desto mindre förlorar man totalt , ex min GT4, 20k inköp, 30k i delar,trimm, lack..
Räknar inte med att få igen pengarna om den säljs men det är KUL ATT BYGGA SJÄLV !
Med andra ord så kommer Supran att kosta dig högvis med pengar tills den dagen du säljer den.
Men å andra sidan så har du haft en av sveriges häftigaste bilmodeller ..
Senast redigerat av _Jonex_ (26 december 2008)

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

653 Inlägg
26 december 2008
#106
camaro67 skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Haxxel skrev:
Hehe ok så kan man väll tänka lol
Men är det inte roligare att gå hela vägen åt ett eller annat håll? Supermegadödssnabb bil eller en fantastisk huvudvärksgenerator på 160dB

Roligast och gå åt båda hållen smile men man får ju ha lite måtta på skiten också, 160dB är inte nödvändigt tongue
runt 145 räcker...

Stereo är löjligt. Det är ännu värre i en supra eller någon annan ball bil. Jag förstår inte riktigt tjusningen med att spela så högt som möjligt.

Spela som högt som möjligt har jag aldrig sagt, kan va gött å ha musik ifall man vill det tongue


139 Inlägg
26 december 2008
#107
jag kör faktiskt min singel på under litern när jag kör motorväg etc...min uppfattning är att den känns jäkla prisvärd att åka i.
helförsäkring kostar 12000 per år. men man kör ju bara 1/2år i taget så det känns även det, ganska prisvärt.
trampar man gasen i botten så kan man få den att sluka lite bränsle däremot, men så är det ju med alla bilar

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

139 Inlägg
26 december 2008
#108
jag ska nog sälja min föresten om den kanske kan va något? för jag o flickvännen har köpt gård, så jag ska sälja iväg nån bil helst....  eller det är kanske lite för hög prisklass?

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Vattenkokare, Driftare
217 Inlägg
26 december 2008
#109
tjenare David. jag svarar på några av din frågor så får vi se ifall du blir något klokare av att läsa det:P

*att köra högerstyrt är absolut inget stort hinder. man vänjer sig vid det fortare än vad jag trodde man skulle göra

* och vad beträffar krångel så har man läst att 2JZ GTE:n ska vara en rätt så pålitlig motor (skottsäker tongue )om bara ägarna servar motorn ordentligt. sen är det ju tyvärr såhär att ingen motor är odödlig. skit kan hända även den bästa.

* om jag ångrar mitt köp? ... nej det gör jag verkligen inte. en supra är riktigt rolig att köra, dock har jag bara kört min som är nästan helt original med bägge små-snurrorna kvar. så jag vet inte hur det är att köra en supra med singelsnurra och ordentligt mer effekt under huven.

hoppas detta har gett dig lite mer att tänka på

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR

139 Inlägg
26 december 2008
#110
tonkan, jag har haft Twin förrut...det är 2 helt olika bilar, som natt och dag. sen beror det ju på vad man har för aggregat, en stor singel kan nog va lite tråkig på gatan...jag har en boostlogic t61 på min, vad man brukar kalla för "banrace" turbon till mk4. den spoolar tidigt, räcker till ca: 600påsar och är jäkligt körbar så länge underlaget är torrt. ett schysst register.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Vattenkokare, Driftare
217 Inlägg
26 december 2008
#111
JG skrev:
tonkan, jag har haft Twin förrut...det är 2 helt olika bilar, som natt och dag. sen beror det ju på vad man har för aggregat, en stor singel kan nog va lite tråkig på gatan...jag har en boostlogic t61 på min, vad man brukar kalla för "banrace" turbon till mk4. den spoolar tidigt, räcker till ca: 600påsar och är jäkligt körbar så länge underlaget är torrt. ett schysst register.

ok. jag får väl se i framtiden ifall jag konverterar om till singel. men det är inget jag gör det närmaste året. vill fortfarande köra twin ett tag till. köpte min supra väligt sent på sommaren så det blev inte så jätte mkt körande med den ( typ bara 1 eller 2 månader nåt sånt ). men eftersom jag görna vill behålla supran ett par år om inget oväntat dyker upp så kommer det antagligen gå igenom en hel del.

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
#112
oj oj här diskuteras det friskt!

Har fortfarande inte hittat min bil, har varit runt och kollat lite men tyvärr, man är kanske för kräsen.


De som är aktuellt nu är då:

Audi s4 biturbo, Supra mkiv, nissan skyline R33 gts-t / gtr , EVO 3-5

M3 har jag dumpat för att jag vill skaffa en bil med turbo direkt. Skall till stockholm nu den 2a och kika på en R33 GTS-T och en evo 5a.

Är det 2,0L  4or  i  evo 3-5? Antar att det är kamrem på EVO´rna ?

JG, du har pm!
Senast redigerat av Dawe_A (27 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

519 Inlägg
27 december 2008
#113
Det var ett jäbbla tjat om killen har råd eller inte. Hade jag haft pengar så nog fan hade jag köpt mig en Supra eller annat kul som första bil. Har man råd att köpa sin drömbil så why not?


Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
#114
Larschan   Tack!
(men jag förstår vad många menar med en billigare förstabil)

Inlägget över skulle vara toppen att få besvarat!
Senast redigerat av Dawe_A (27 december 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Avstängd
962 Inlägg
27 december 2008
#115
"Är det 2,0L  4or  i  evo 3-5? Antar att det är kamrem på EVO´rna ?"

Ja.

You name it
34 Inlägg
27 december 2008
#116
Dom är DYRA i försäkring!!! Visserligen har jag hel+mer, men det är det värt om det händer något. Sen spelar ju allt in; ålder, vart du bor, hur långt du kör, osv.

Man vänjer sig jätte snabbt att köra på höger sida, men som föregående personer sag, man blandar ihop blinkers-och torkar spaken ibland.

Är bilen bara rätt underhållen så ska dom i princip inte krångla!! Reservdelar kan däremot kosta en slant...

Jag är nöjd med min! Var lite tveksam i början, men det är jätte kul att köra dom och kul att greja med dom, så jag har absolut ingen ångest över mitt köp!

Bensinförbrukning=MYCKET!! Haha! Min TT drar dock mer är killens singel, så...

Och ang det du skrev om att man kan ju vara lätt på gasen i början, det GÅR inte!! Sitter du väl i en supra så låter du inte bli att gasa, det är ren fakta! Och om du ska ha den till "vardagsbruk" och gatbruk, så räcker en BPU mer än väl. Ska du upp till 800-1000hk så blir det dock lite knepigare att köra den på gata.

Hoppas detta gav dig lite iaf!
saundra


Sanizz
27 december 2008
#117
Kan bara skratta åt trådskaparen! Ska ha en supra med 300/400 hk som vinterbil plus att det är en första bil. Antar att du inte kommer längre än närmsta lyktstolpe.

4 670 Inlägg
28 december 2008
#118
Måste bara fråga du skrev i första inlägget att du snart var 18 år?

Med andra ord har du inte tagit körkortet ännu eller är ja helt ute o cyklar?


1 002 Inlägg
28 december 2008
#119
mickius skrev:
Måste bara fråga du skrev i första inlägget att du snart var 18 år?

Med andra ord har du inte tagit körkortet ännu eller är ja helt ute o cyklar?

Har för mig att jag läste i någon av hans 200 andra trådar att han inte har körkort än.. Men jag kan ha blandat ihop han me någon annan härlig "hej jag ska köpa en förstabil med 500 hk i.." tråd..

...

Muttley
28 december 2008
#120
dahboy skrev:
mickius skrev:
Måste bara fråga du skrev i första inlägget att du snart var 18 år?

Med andra ord har du inte tagit körkortet ännu eller är ja helt ute o cyklar?

Har för mig att jag läste i någon av hans 200 andra trådar att han inte har körkort än.. Men jag kan ha blandat ihop han me någon annan härlig "hej jag ska köpa en förstabil med 500 hk i.." tråd..

du har så rätt så.


Sök