Hmm ,nja när det gäller stereo så tycker jag faktiskt att det är avvägningsfråga, kanske
dumt att kasta i en 100 kg bas men ett ljudsystem på ca 50 kg totalt tycker jag är värt vikten
för att ha en bil utan stereo på långturer är inte kul.
Ang. Supran : Kanon maskin som alla andra redan skrivit dock ska du veta om
att avancerad trimning ( 600 -1000 hk ) på en supra inte kostar småpengar och ta
ett lån för att bygga en gatbil i dagens läge skulle jag inte göra.
Du tänker helt rätt när det gäller bensinpriset, jag tänkte lika när jag köpte GT4´n.
Kom också ihåg att du INTE kommer att få igen mer än 50% av bilens värde den dagen du säljer den,
det gäller alla gatbilar och det har folket här på Garaget väldigt svårt att förstå..
Kolla bara annonserna här på Köp/sälj..
Trimm, styling ( som f-n inte är värt ett dugg efter 1 år ), service och bilens sjunkande värde
i takt med att den blir äldre och går längre.
Det går inte att kompensera bilens ålder med trimm och tro att man kan få igen pengarna när man ska sälja.
Ju lägre insats desto mindre förlorar man totalt , ex min GT4, 20k inköp, 30k i delar,trimm, lack..
Räknar inte med att få igen pengarna om den säljs men det är KUL ATT BYGGA SJÄLV !
Med andra ord så kommer Supran att kosta dig högvis med pengar tills den dagen du säljer den.
Men å andra sidan så har du haft en av sveriges häftigaste bilmodeller ..
Senast redigerat av _Jonex_ (26 december 2008)
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.