3310
Sök

Igår bet min hund en person, vad händer nu ?

Master of the obvious
636 Inlägg
6 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
Marqus skrev:
MilleN skrev:
Förresten, du påpekade att det var en utlänning, hur tränar du hunden egentligen? roll

Menar det.hmm

Ni har intee haft hundar (schäfrar) va ?, jag har svarat på frågan.
har inte tränat han alls på det viset som ni menar...

eeh, jo 2 st.   ena var en föredetta polis hund och den andra hade min morfar fött upp och vältranade, gjorde aldrig någon illa.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Marqus skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Marqus skrev:

Menar det.hmm

eeh, jo 2 st.   ena var en föredetta polis hund och den andra hade min morfar fött upp och vältranade, gjorde aldrig någon illa.

okej men min förra schäfer skällde oxå iaf när han såg invandrare, sen har andra som har haft schäfrar sagt så till mig med... smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

274 Inlägg
6 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
MissMotor_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Jag har haft schäfrar hela mitt liv!
Har tränat polis och tjänstehundar.
...Och har gått en massa kurser, så Ja jag är utbildad inom ämnet.

Jag tycker det där är hemskt!
Är hunden understimulerad eller?
En frisk Bra tränad hund flyger inte bara på folk utan anledning.
Var det oprovocerat?

Mest synd är det ju om den här stackars hunden och inte om ägaren!! roll

ja jag tycker oxå det är mest synd om hunden !! jo han är undersimulerad..de tänker jag inte ljuga om hmm

Okey.. Bra! Då har vi ju en orsak som kan vara bidragande. Behöver ju inte hänga bara på det och då jag inte vet nått om hundens bakgrund eller så går det ju inte att säga men jag tycker iaf att du borde tänka igenom om du verkligen borde ha en sånhär hund. Schäfrar är en brukshund. Dom måste få jobba. Inte bara fysiskt utan även psykiskt.
Har du inte den tiden en sånhär pass krävande ras behöver tycker jag du borde ta dig en funderare på om du verkligen ska ha kvar den.
En schäfer är en krävanderas Dom behöver några timmars tränning perdag och jag kan säga på en gång att det får denhär hunden inte.

Det är ju ditt val och jag säger inte att du borde sälja den men du borde ge den en chans att få vara hund och göra sånt den är ämnad till.

Så länge den är understimulerad och mår dåligt är risken stor att den hugger igen och nästa gång kanske du inte har lika tur. Det kan ju vara ett barn eller vem fn som helst!

Den här hunden behöver ju hjälp, den behöver tränas har du inte den tiden så måste du göra nått för tro mig det här är inget som går över.

Och det jag skriver är självklart mina egna åsikter baserat på mina egna erfarenheter. Det är ju bara dom jag kan utgå ifrån!

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
MissMotor_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
MissMotor_ skrev:

Jag har haft schäfrar hela mitt liv!
Har tränat polis och tjänstehundar.
...Och har gått en massa kurser, så Ja jag är utbildad inom ämnet.

Jag tycker det där är hemskt!
Är hunden understimulerad eller?
En frisk Bra tränad hund flyger inte bara på folk utan anledning.
Var det oprovocerat?

ja jag tycker oxå det är mest synd om hunden !! jo han är undersimulerad..de tänker jag inte ljuga om hmm

Okey.. Bra! Då har vi ju en orsak som kan vara bidragande. Behöver ju inte hänga bara på det och då jag inte vet nått om hundens bakgrund eller så går det ju inte att säga men jag tycker iaf att du borde tänka igenom om du verkligen borde ha en sånhär hund. Schäfrar är en brukshund. Dom måste få jobba. Inte bara fysiskt utan även psykiskt.
Har du inte den tiden en sånhär pass krävande ras behöver tycker jag du borde ta dig en funderare på om du verkligen ska ha kvar den.
En schäfer är en krävanderas Dom behöver några timmars tränning perdag och jag kan säga på en gång att det får denhär hunden inte.

Det är ju ditt val och jag säger inte att du borde sälja den men du borde ge den en chans att få vara hund och göra sånt den är ämnad till.

Så länge den är understimulerad och mår dåligt är risken stor att den hugger igen och nästa gång kanske du inte har lika tur. Det kan ju vara ett barn eller vem fn som helst!

Den här hunden behöver ju hjälp, den behöver tränas har du inte den tiden så måste du göra nått för tro mig det här är inget som går över.

Och det jag skriver är självklart mina egna åsikter baserat på mina egna erfarenheter. Det är ju bara dom jag kan utgå ifrån!

Jag har ju tänkt över det nu, och ett par ska få ta över han, ena är sjukskriven..och deras hund har precis dött, dom hade en rottis..så dom är vana vid hundar..så han kommer få det bra där smile

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Fossorna skrev:
du luktar ju lite anorlunda invandrare alltså, kan ju kanske vara de?

Hunden jag har på bröstet han tyckte inte om tanter med lustiga hattar, då skällde han, fast detta var dock bara när han satt i bilen:P rolig hund var han

lol nja lukten är nog det inte hehe, han skäller ifrån bilen med om han ser en invandrare

1 703 Inlägg
6 november 2008
MissMotor_ skrev:

Öh, hoppas du var ironisk nu.
Även lite lustigt att trådskaparen jämnställer autistiska barn och utlänningar.

Jag har själv blivit hundbiten två gånger helt oprovocerat, jag är varken invandrare (kanske en smula mörk under ögonen) eller autistisk. En av hundarna avlivades. Ägarna var typiskt white trash utan koll.

Det är ju inte hunden det är fel på, utan ägaren.

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
"Även lite lustigt att trådskaparen jämnställer autistiska barn och utlänningar"

Är du helt dum i huvudet eller ? jag menar att båda beter sig anorlunda ? han är inte van vid invandrare som sprattlar med armarna och pratar högt å konstigt...eller en autistisk unge som springer omkring å skriker för sig själv å klappar händerna...
Så lägg ner ditt jävla skitsnack

274 Inlägg
6 november 2008
henkebenke skrev:
MissMotor_ skrev:

Jag har själv blivit hundbiten två gånger helt oprovocerat, jag är varken invandrare (kanske en smula mörk under ögonen) eller autistisk. En av hundarna avlivades. Ägarna var typiskt white trash utan koll.

Ööh?! Hur är det med läskunskaperna det är ju fn det de står!!!
Det står: Mest synd är det ju om den här stackars hunden och inte om ägaren!!

Alltså INTE om ägaren!!! Läs läs läs!

Det är ALLTID ägaren som har annsvaret. A L L T I D !

Moderator+
1 081 Inlägg
6 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
"Även lite lustigt att trådskaparen jämnställer autistiska barn och utlänningar"

Är du helt dum i huvudet eller ? jag menar att båda beter sig anorlunda ? han är inte van vid invandrare som sprattlar med armarna och pratar högt å konstigt...eller en autistisk unge som springer omkring å skriker för sig själv å klappar händerna...

Alla människor är väl olika? Om din hund bara klarar av dig själv och blir aggresiv så fort en annan människa är i närheten blir jag rädd om dom inte avlivar den... En normal hund hoppar inte på folk oprovocerat oavsett vad.

Att den först bet honom och sedan även dig själv säger väl en del, låt polisen avgöra vad som ska hända med hunden och försök inte gömma den, det kommer garanterat ge dig massor av mer problem än du redan har. Förstår inte vad detta har med invandrare eller ej att göra.

Ta nu och lugna ner diskussionen en aning, och antydan till rasistsnack eller mer "dum i huvudet" så kommer tråden låsas och ev. varningar utdelas.

Vem jag?

274 Inlägg
6 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
MissMotor_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Jag har ju tänkt över det nu, och ett par ska få ta över han, ena är sjukskriven..och deras hund har precis dött, dom hade en rottis..så dom är vana vid hundar..så han kommer få det bra där smile

Ja men se där. Snyggt jobbat!
Imponerande. Det är ju ett svårt beslut och dom föesta hundägarna vägrar ju inse att det är dom som gör fel.
Starkt jobbat! wink

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Redbull skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Alla människor är väl olika? Om din hund bara klarar av dig själv och blir aggresiv så fort en annan människa är i närheten blir jag rädd om dom inte avlivar den... En normal hund hoppar inte på folk oprovocerat oavsett vad.

Att den först bet honom och sedan även dig själv säger väl en del, låt polisen avgöra vad som ska hända med hunden och försök inte gömma den, det kommer garanterat ge dig massor av mer problem än du redan har. Förstår inte vad detta har med invandrare eller ej att göra.

Ta nu och lugna ner diskussionen en aning, och antydan till rasistsnack eller mer "dum i huvudet" så kommer tråden låsas och ev. varningar utdelas.

Han kan vara med andra en mig JA, men skäller på autistiska folk och utlänningar..så enkelt är det, ingen hund är lik den andra. och att han bet mig var inte äns meningen, om du kan nått om hundar så borde du veta att det är stor chans att man blit biten när man går imellan, medans han höll på och tugga på han så kom jag åch sög tag i han där jag fick tag på..i sidan på magen, då trodde han nog att det var utlänningen som "bet" han, så han vände sig om utan att titta å bet, han släppte invandraren å mig direkt han såg att det var jag, och skämmdes som fan

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
MissMotor_ skrev:
TheFinnishFlash skrev:
MissMotor_ skrev:

Ja men se där. Snyggt jobbat!
Imponerande. Det är ju ett svårt beslut och dom föesta hundägarna vägrar ju inse att det är dom som gör fel.
Starkt jobbat! wink

Haha jo jag vet, jag vägrade inse det förut..men nu vet jag !

1 703 Inlägg
6 november 2008
MissMotor_ skrev:
henkebenke skrev:
MissMotor_ skrev:

Ööh?! Hur är det med läskunskaperna det är ju fn det de står!!!
Det står: Mest synd är det ju om den här stackars hunden och inte om ägaren!!

Alltså INTE om ägaren!!! Läs läs läs!

Det är ALLTID ägaren som har annsvaret. A L L T I D !

Jag gjorde ju antagandet att det är mest synd om den hundbitna utlänningen.

Moderator+
1 081 Inlägg
6 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
Han kan vara med andra en mig JA, men skäller på autistiska folk och utlänningar..så enkelt är det, ingen hund är lik den andra. och att han bet mig var inte äns meningen, om du kan nått om hundar så borde du veta att det är stor chans att man blit biten när man går imellan, medans han höll på och tugga på han så kom jag åch sög tag i han där jag fick tag på..i sidan på magen, då trodde han nog att det var utlänningen som "bet" han, så han vände sig om utan att titta å bet, han släppte invandraren å mig direkt han såg att det var jag, och skämmdes som fan

Ja men okej, det är nog inget fel på din hund eftersom han bara skäller på utlänningar och autistiska. Helschysst och psykiskt stabil vovve. (hoppas ironin lyste igenom...)

Om du hade någon koll på hundar bör väl du inse det ... Låter knappast som det är första gången din hund visar ett sådant här beteende. Ärligt talat låter det väldigt oansvarligt av dig att inte ha tagit tag i det INNAN något sådant här hände.

Vem jag?

274 Inlägg
6 november 2008
Redbull skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Ja men okej, det är nog inget fel på din hund eftersom han bara skäller på utlänningar och autistiska. Helschysst och psykiskt stabil vovve. (hoppas ironin lyste igenom...)

Om du hade någon koll på hundar bör väl du inse det ... Låter knappast som det är första gången din hund visar ett sådant här beteende. Ärligt talat låter det väldigt oansvarligt av dig att inte ha tagit tag i det INNAN något sådant här hände.

WORD!

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Redbull skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Nja men han är undersimulerad som du har läst tidigare...det ska nog gå och göra hund av han med smile
jo det är första gången han har bitit så där..förut har han bara sprungit fram å skällt, och luktat..sen har det varit bra

8 886 Inlägg
6 november 2008
Hur det än går med hunden så kommer det att bli dyrt för dig!
Räkna med höga 5-siffriga belopp

Hoppas att du får behålla jobbet bara.
Du tar med hund till jobbet trotts att du inte får, respektlöst mot arbetsgivaren och övriga anställda.
Senast redigerat av Hamilton (6 november 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
hmm sen kan man ju undra en sak, vilken schäfer hade inte börjat skälla om det kom in en autistisk unge å börja skrika å klappa händerna ? tror nog många hade gort det faktist. schäfer är ju rätt så vaktiga av sig vad jag vet ?
sen är inte min kusin någon unge..utan han är 24 år och väger typ 130 kilo...
Senast redigerat av TheFinnishFlash (6 november 2008)

Avstängd
1 266 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Hur det än går med hunden så kommer det att bli dyrt för dig!
Räkna med höga 5-siffriga belopp

Hoppas att du får behålla jobbet bara.
Du tar med hund till jobbet trotts att du inte får, respektlöst mot arbetsgivaren och övriga anställda.

Det är aldrig någon som har sagt att jag inte får ha det, eller att jag får det..ingen har öppnat munnen..men nu när detta hände då sa dom att jag aldrig har fått ta in han..jo ja kommer på 1 varning

Sök