Utvecklingsingenjör. Tjänar för lite. Så till er som funderar på att lägga 5år på en av de tuffare utbildningar man kan gå på högskolan är min rekommendation: Gör det inte.
Fjant, typsikt akademiker att säga "för lite" Jag jobbar oxå i Lund.
Utvecklingsingenjör. Tjänar för lite. Så till er som funderar på att lägga 5år på en av de tuffare utbildningar man kan gå på högskolan är min rekommendation: Gör det inte.
Elingenjör 26000 före skatt. Jag är rätt nöjd.
Varför ? Med tanke på deras kompetens borde dom ha hur jävla mkt som helst. Utan riktigt duktiga ingenjörer stannar hela världen. Eller hur tror du alla bilar designas? Alla hus? alla vägar? Sen har dom ju skapliga studielån att betala på...
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Varför ? Med tanke på deras kompetens borde dom ha hur jävla mkt som helst. Utan riktigt duktiga ingenjörer stannar hela världen. Eller hur tror du alla bilar designas? Alla hus? alla vägar? Sen har dom ju skapliga studielån att betala på...
Läs om läs rätt!!!! Jag menade inte att han var fjant för att han inte var nöjd. Jag tyckte det var bara lamt att inte skriva summan då det var detta tråden gick ut på. Skriver man "för lite" kan man lika gärna låta bli att skriva eller hur?
Sen är jag en av "dem" vilket du oxå verkar ha missat. Därför vet att jag just akademiker är väldigt hemliga om sin lön.
Läs om läs rätt!!!! Jag menade inte att han var fjant för att han inte var nöjd. Jag tyckte det var bara lamt att inte skriva summan då det var detta tråden gick ut på. Skriver man "för lite" kan man lika gärna låta bli att skriva eller hur?
Sen är jag en av "dem" vilket du oxå verkar ha missat. Därför vet att jag just akademiker är väldigt hemliga om sin lön.
Okej... då borde du tycka att du har för lite också. Med tanke på att flera med enbart gymnasieutbildning tjänar mycket mer.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ja jag hade ju gärna velat ha mer.Men det funkar tyvärr inte så. Jag har jobbat ca 1,5 år, men visst är det lågt jämf att en hel del med gymnutb har uppåt 30k o över. Men jag har så jag klarar mig. Sen känner jag att en som har mycket ansvar som tex servicetekniker inom vissa yrken förtjänar hög lön trots lägre utbildning.
Ärligt talat tycker jag att bara för att man har längre utb så är det inte säkert att man förtjänar den lön man får. Att sitta tryggt i sitt lilla kontor eller labb och pula är inte så krävande i ansvars synpunkt...
Jobbar på Driften, Ringhals. Slappt och skönt jobb. Har snittat 37 500:-/mån hittils i år med OB och övertid inräknat. (också vatt ledig ca 15-20v) Har 2st 3000GT
Säg till om det behövs en till på ditt jobb;)
Hehe, vi anställer ca 30 pers per år bara till driften. Så har du rätt utbildning så är det bara att söka.
Vad vill ni ha för utbildning? Jag läser den i så fall
Even fools they say, can find a way out of the dark.