Varför ? Med tanke på deras kompetens borde dom ha hur jävla mkt som helst. Utan riktigt duktiga ingenjörer stannar hela världen. Eller hur tror du alla bilar designas? Alla hus? alla vägar? Sen har dom ju skapliga studielån att betala på...
Läs om läs rätt!!!! Jag menade inte att han var fjant för att han inte var nöjd. Jag tyckte det var bara lamt att inte skriva summan då det var detta tråden gick ut på. Skriver man "för lite" kan man lika gärna låta bli att skriva eller hur?
Sen är jag en av "dem" vilket du oxå verkar ha missat. Därför vet att jag just akademiker är väldigt hemliga om sin lön.
Okej... då borde du tycka att du har för lite också. Med tanke på att flera med enbart gymnasieutbildning tjänar mycket mer.
Högre utbildning är ju dock ingen garanti för att en person är duglig på en arbetsplats Erfarenhet och brukar väga tyngre i min mening.
Läs om läs rätt!!!! Jag menade inte att han var fjant för att han inte var nöjd. Jag tyckte det var bara lamt att inte skriva summan då det var detta tråden gick ut på. Skriver man "för lite" kan man lika gärna låta bli att skriva eller hur?
Sen är jag en av "dem" vilket du oxå verkar ha missat. Därför vet att jag just akademiker är väldigt hemliga om sin lön.
Okej... då borde du tycka att du har för lite också. Med tanke på att flera med enbart gymnasieutbildning tjänar mycket mer.
Högre utbildning är ju dock ingen garanti för att en person är duglig på en arbetsplats Erfarenhet och brukar väga tyngre i min mening.
Ahha okej... Men nästa gång ja besöker läkaren vill ja ha en läkare som är utbildad, ingen "erfaren" lastbilschaffis... Eller vad säger du? Inser du inte riktigt att ditt inlägg inte var de smartaste? Nuförtiden måste du ha utbildning till allt. Utan utbildning är du knappt värd nått på arbetsmarknaden.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Jobbar som tågreparatör/gruppledare arbetar med att laga o serva tåg x2000,x31,32,personvagnar,x52 ger med tillägg o skit mellan 22-23500 efter skatt.....
ja själv är man Säkerhetsinstallatör. Plockar väl ut en 28 efter skatt typ. sen så kan man ju köpa saker billigt å sälja dyrt. oxå en inkomst. så brukar väl landa på en 37-38 i månaden då.
Ahha okej... Men nästa gång ja besöker läkaren vill ja ha en läkare som är utbildad, ingen "erfaren" lastbilschaffis... Eller vad säger du? Inser du inte riktigt att ditt inlägg inte var de smartaste? Nuförtiden måste du ha utbildning till allt. Utan utbildning är du knappt värd nått på arbetsmarknaden.
Är mer lite inne på verkstadsindustri där en del ingenjörer/småpovar hamnar i början Edit: Dvs någon som lallat runt i skolan fyra år extra utan någon arbetserfarenhet brukar inte vara bättre än dom gamla rävarna arbetat sig upp till samma nivå på ~10 år. Inget som ditt förstånd kan greppa?
Är mer lite inne på verkstadsindustri där en del ingenjörer/småpovar hamnar i början Edit: Dvs någon som lallat runt i skolan fyra år extra utan någon arbetserfarenhet brukar inte vara bättre än dom gamla rävarna arbetat sig upp till samma nivå på ~10 år. Inget som ditt förstånd kan greppa?
Håller med dig faktiskt. Det tar tid att få erfarenhet att kunna nyttja sina kunskaper från skolan. Därför blir många som pluggat besvikna när de får jobb. Man får inpräntat i huvet att man är så jävla önskvärd och dyrbar bara för att man har högre utb. Det tar sin tid att få erfarenhet kunskap och rätt lön. enkelt va?
Sen att killen innan jämför en läkare med en chaffis var väl inte helt genomtänkt.
Det intressanta är ju inte hur mycket man tjänar i månaden? Det är hur mycket man har över när allt är betalat!
Tex.. tjänar 55 000:- i månaden men har räkningar på 53 000:- eller tjänar 11 000:- och har räkningar på 2500:-.
Ju mer du tjänar desto ballare prylar kan du skaffa och desto högre räkningar får man Så det är väl inte direkt helt 100% det du skrev. Men visst.. ser man till frihet med pengar så är det ju kanon att inte ha en massa lån/räkningar
ja själv är man Säkerhetsinstallatör. Plockar väl ut en 28 efter skatt typ. sen så kan man ju köpa saker billigt å sälja dyrt. oxå en inkomst. så brukar väl landa på en 37-38 i månaden då.
Skattade 38K i månan säger du? Samtidigt sladdar du runt i en gammal 200 för 25K?