2444
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

1 072 Inlägg
4 augusti 2009
Alecci skrev:
Uppdatering:

Är sedan mars student istället, får cirka 10 600 kr från CSN och därtill blir det 500 - 3 000 kr netto för extrajobb på Posten-terminal samt ytterligare cirka 500 - 1 000 kr netto för diverse ekonomi/bokföring.

Total inkomst varierar alltså mellan 11 600 kr och 14 600 kr netto.

Har förhoppningar om att landa runt 16-18 000 kr netto när man får jobb som CNC-operatör framöver, men den som lever får se...

Snacka om att du valt ett totalt ointressant knapptryck arbete, iof så har jag det välldigt bra MEN yrket är densamma hela vägen till pension. Dock har jag valt att skola om mig nu just för den orsaken. Men lönen du hoppas på är realistisk som grundlön.

Lycka till iaf!

2 014 Inlägg
4 augusti 2009
sik skrev:
Alecci skrev:
Uppdatering:

Är sedan mars student istället, får cirka 10 600 kr från CSN och därtill blir det 500 - 3 000 kr netto för extrajobb på Posten-terminal samt ytterligare cirka 500 - 1 000 kr netto för diverse ekonomi/bokföring.

Total inkomst varierar alltså mellan 11 600 kr och 14 600 kr netto.

Har förhoppningar om att landa runt 16-18 000 kr netto när man får jobb som CNC-operatör framöver, men den som lever får se...

Snacka om att du valt ett totalt ointressant knapptryck arbete, iof så har jag det välldigt bra MEN yrket är densamma hela vägen till pension. Dock har jag valt att skola om mig nu just för den orsaken. Men lönen du hoppas på är realistisk som grundlön.

Lycka till iaf!

Tack!

Tanken är att jag ska läsa en högskoleutbildning inom CAD på distans medan jag jobbar och hoppas sen på att pyssla mer eller enbart med CAD efter det.

Sen är jag ju redan utbildad IT-ekonom och lastbilschaufför sen tidigare plus att jag även drivit egna företag, så det finns kanske en del att falla tillbaka på ifall man ångrar sig sen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

huh?
10 427 Inlägg
4 augusti 2009
Alecci skrev:
Sen är jag ju redan utbildad IT-ekonom och lastbilschaufför sen tidigare plus att jag även drivit egna företag, så det finns kanske en del att falla tillbaka på ifall man ångrar sig sen.

Tycker det luktar som att du tom kan falla uppåt efter ett par år inom ett industriföretag wink

huh?
10 427 Inlägg
4 augusti 2009
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:
kul med alla som tjänar så bra men kör runt i svensson bilar.

Bruksbil kallas de smile. pengarna läggs på viktigare saker än bilar.   motorcykeln är ju otroligt mycket viktigare smile

men visst är det skumt, vi är endå på sveriges största sida för bilintresserade.
killarna skryter om löner som är årslöner på över 400 000kr.
Men så går inte pengarna till bilarna ???

vad fan gör ni här då ? varför hänger ni inte på sporthoj, pelletsforumet, viivillas forum osv...

400k-killarna kanske har råd att hänga på alla de där forumen wink

Muttley
4 augusti 2009
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:
kul med alla som tjänar så bra men kör runt i svensson bilar.

Bruksbil kallas de smile. pengarna läggs på viktigare saker än bilar.   motorcykeln är ju otroligt mycket viktigare smile

men visst är det skumt, vi är endå på sveriges största sida för bilintresserade.

vad fan gör ni här då ? varför hänger ni inte på sporthoj, pelletsforumet, viivillas forum osv...

ja de gör ju som de vill.

jag hänger på sporthoj också smile.

Teddan
2 495 Inlägg
4 augusti 2009
andreas_gbg_ skrev:
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:

Varför måste pengarna gå till en fet bil? Bara för att man är bilintresserad betyder inte det att det inte finns viktigare saker än bilen. Hade utan problem kunnat köpa en värstingbil, men hur kul skulle det då bli för resten av familjen när vi inte kan göra mycket annat än åka bil. Hur vet du att vi inte hänger på villa forum, byggahus etc etc....

vi ..... alltså tjänar du över 400 000kr .

då är min fråga hur i hellskotta har du tid med alla forum om du ska klara av at tjäna dom pengarna.

Jag har rika föräldrar så jag slipper slita big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
4 augusti 2009
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:

jag tror du hänger på snuska oxå tongue
har sett bilder på dig big_smile

1 948 Inlägg
5 augusti 2009
lastbilchaufför, ligger ute 10-12 nätter i månaden och kan göra mer eller mindre hur mycket övertid jag vill smile

så allt från 20k efter skatt till en bit över 30.

Muttley
5 augusti 2009
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:

Nu tar du helt fel på det. du hänger där för du erkände wink och du är ute efter killar med haha smile. men tyvärr du jag är hetero, sen behöver jag inte snusksidor winkwink

hahah lite skoj smile

Teddan
2 495 Inlägg
5 augusti 2009
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:

Nu tar du helt fel på det. du hänger där för du erkände wink och du är ute efter killar med haha smile. men tyvärr du jag är hetero, sen behöver jag inte snusksidor winkwink

hahah lite skoj smile

Alla killar behöver snusksidor big_smile

Muttley
5 augusti 2009
r-ted skrev:
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:

hahah lite skoj smile

Alla killar behöver snusksidor big_smile

är killar "gubbar" wink nej du sådant lade jag av med för ett tag sen wink jag ser så mycket hett ute i jobbebilen om dagarna big_smile så jag drömmer bort mig där istället haha.

10 Inlägg
12 augusti 2009
Möbelleverantör/lagerarbetare får ut 16500 skattat.

Egenföretagare
999 Inlägg
12 augusti 2009
Studerar på högskola

Inkomst 0
Studielån 5100
Studiebidrag 2700

Så det gäller att prioritera och göra bilaffärer utan att gå back roll
Men det blir gött när man är färdig, roligt jobb med bra lön big_smile

464 Inlägg
12 augusti 2009
maco skrev:
pars skrev:
Operatör på två kartongmaskiner (marlbro, ciggpaket typ), skiftgående.
18 000 - 23 000 beroende på helgdagar.

Skulle vara roligt om nån som jobbar innom pappers-industrin kunde dela med sig.

Jag jobbar 6-skift (jobba 1v, ledig en vecka, jobba 2v, ledig 2v) på ett pappersbruk och har  bruttolön på 25000 kr. Sedan blir man oftast extra skift där man får OB beroende på hur många timmar man gjort, om det är helg, om det är natt osv. Men en lördag natt (12h) kan man dra in ca:4000kr på.

låter som att det är mreal i husu du jobbar på, verkar vara rätt så hyfsat jobb. en kompis har jobbt där och han hade ganska fina löner han med.

158 Inlägg
13 augusti 2009
Arbetslös sad

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

1 207 Inlägg
14 augusti 2009
lixer skrev:
maco skrev:
pars skrev:
Operatör på två kartongmaskiner (marlbro, ciggpaket typ), skiftgående.
18 000 - 23 000 beroende på helgdagar.

Skulle vara roligt om nån som jobbar innom pappers-industrin kunde dela med sig.

Jag jobbar 6-skift (jobba 1v, ledig en vecka, jobba 2v, ledig 2v) på ett pappersbruk och har  bruttolön på 25000 kr. Sedan blir man oftast extra skift där man får OB beroende på hur många timmar man gjort, om det är helg, om det är natt osv. Men en lördag natt (12h) kan man dra in ca:4000kr på.

låter som att det är mreal i husu du jobbar på, verkar vara rätt så hyfsat jobb. en kompis har jobbt där och han hade ganska fina löner han med.

Precis.. Men den sista oktober är det slut på det roliga... sad

137 Inlägg
14 augusti 2009
Att fråga om folks inkomster är att likställa med att förhöra dom kring deras sexuella vanor. Alla multiplicerar med tre...
Senast redigerat av Ramming_Air (14 augusti 2009)

158 Inlägg
24 augusti 2009
Ramming_Air skrev:
Att fråga om folks inkomster är att likställa med att förhöra dom kring deras sexuella vanor. Alla multiplicerar med tre...

Hehe.. Arbetslösx3 :'(

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 augusti 2009
Ramming_Air skrev:

Ett ex.? tongue

OEM <3

Fire And Silk
2 254 Inlägg
24 augusti 2009
Bjork skrev:
Ramming_Air skrev:

Ett ex.? tongue

Hur många gånger kommer din flickvän innan du själv gör det TRE gånger såklart! big_smile

Bra exempel på flashback vardagsmat. wink
Senast redigerat av -Mackan- (24 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök