2927
Sök

Byta bromarör på en tesla.

3 400 Inlägg
Igår 13:46
Trådstartare
#1
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX


Fri fart för ett fritt folk!
14 323 Inlägg
för 20 timmar sedan
#2
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

bra kvalite på grejerna   det var ju en gammal hög från 2019 haha smile  sen monterar man samma dynga igen.. blir skoj att få loss dom där bultarna när bilen är 10år gammal smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
18 138 Inlägg
för 20 timmar sedan
#3
Growe skrev:
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

bra kvalite på grejerna   det var ju en gammal hög från 2019 haha smile  sen monterar man samma dynga igen.. blir skoj att få loss dom där bultarna när bilen är 10år gammal smile

Undrar om bromsarna är det största problemet när den är 10 år gammal..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 323 Inlägg
för 19 timmar sedan
#4
Hybrid_ skrev:
Growe skrev:
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

bra kvalite på grejerna   det var ju en gammal hög från 2019 haha smile  sen monterar man samma dynga igen.. blir skoj att få loss dom där bultarna när bilen är 10år gammal smile

Undrar om bromsarna är det största problemet när den är 10 år gammal..?

du har en poäng..    antagligen inte..   iof tror jag dom mesta kommer finnas kvar när dom är 10år  men 15år då börjar dom nog bli väldigt ovanliga.. 
dom som lever har börjat nalla på reservdelslagret på beg Tesla delar.  rejält gissar jag på smile

men tror faktist att teslorna kommer överleva längre än allt kina skräp som pumpas ut på marknaden..
förstår inte att någon köper skiten på riktigt..  minsta problem när bilen är 5år gammal kommer mest troligen vara tvärkört att ens hitta dom enklare delarna..

Kör fort så hinner inget hända...

3 361 Inlägg
för 19 timmar sedan
#5
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

Bra att det visas hur man gör.
Heder åt den som gör videon.

Synpunkter om bilmärket hör inte till tråden tycker jag.

Fri fart för ett fritt folk!
14 323 Inlägg
för 19 timmar sedan
#6
Mossan1 skrev:
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

Bra att det visas hur man gör.
Heder åt den som gör videon.

Synpunkter om bilmärket hör inte till tråden tycker jag.

inte speciellt avancerat igentligen förutom att batteriet måste väck..  men aldrig i helvete att jag skulle montera ett orginal rör aldrig i hela h-vete   det kommer ju bli exakt samma sak.. det skulle åka dit kopparrör där så man vet att det håller hela bilens livslängd.  förstår inte varför tillverkare fortfarande snålar med dessa skitrör
dom har aldrig varit bra och kommer aldrig bli bra.   finns inte en bil stålrör fungerar och framför allt inte när man lägger på en plastfilm på skiten som påskyndar rostningen..

Kör fort så hinner inget hända...

3 400 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
#7
Growe skrev:
Mossan1 skrev:
Low skrev:
Om någon är intresserad hur man bytet bromsrör på en tesla. Riktigt smidigt på en så pass hypad bil.



https://youtu.be/gUCcDBDHYF8?si=dxc3KydEMMK2EwYX

Bra att det visas hur man gör.
Heder åt den som gör videon.

Synpunkter om bilmärket hör inte till tråden tycker jag.

inte speciellt avancerat igentligen förutom att batteriet måste väck..  men aldrig i helvete att jag skulle montera ett orginal rör aldrig i hela h-vete   det kommer ju bli exakt samma sak.. det skulle åka dit kopparrör där så man vet att det håller hela bilens livslängd.  förstår inte varför tillverkare fortfarande snålar med dessa skitrör
dom har aldrig varit bra och kommer aldrig bli bra.   finns inte en bil stålrör fungerar och framför allt inte när man lägger på en plastfilm på skiten som påskyndar rostningen..

Ska man gömma något såpass så ska som du säger välja någon annan material som helst håller hela bilens livsmängd. Jag tycker det är katastrof.


6 145 Inlägg
för 19 timmar sedan
#8
Känns ju frestande att klippa de gamla rören så långt in man kan och sedan sticka in nya som får ligga löst i den där kanalen. Gäller att dölja det för besiktningsmännen bara, för rören måste egentligen sitta fast

Fri fart för ett fritt folk!
14 323 Inlägg
för 19 timmar sedan
#9
Low skrev:
Growe skrev:
Mossan1 skrev:

Bra att det visas hur man gör.
Heder åt den som gör videon.

Synpunkter om bilmärket hör inte till tråden tycker jag.

inte speciellt avancerat igentligen förutom att batteriet måste väck..  men aldrig i helvete att jag skulle montera ett orginal rör aldrig i hela h-vete   det kommer ju bli exakt samma sak.. det skulle åka dit kopparrör där så man vet att det håller hela bilens livslängd.  förstår inte varför tillverkare fortfarande snålar med dessa skitrör
dom har aldrig varit bra och kommer aldrig bli bra.   finns inte en bil stålrör fungerar och framför allt inte när man lägger på en plastfilm på skiten som påskyndar rostningen..

Ska man gömma något såpass så ska som du säger välja någon annan material som helst håller hela bilens livsmängd. Jag tycker det är katastrof.

nu är det inte så farligt som det låter...  jag tror inte det tar speciellt lång tid att riva ner batteriet..  men om man visar hur "besvärligt" det är kan man ta betalt för det.. du fixar det där själv hemma i garaget om man vill.. svårare är det inte.    men törs knappt tänka på hur dom där skruvarna släpper när bilen börjar bli gammal   blir mycket borrning när man drar av dom där smile

Kör fort så hinner inget hända...

6 145 Inlägg
för 19 timmar sedan
#10
Annat vanligt fel på Tesla är tydligen att länkarmarna bak spricker. Verkar bero på att stålbussningen inuti rostar och expanderar så örat spricker, så klent är det.

https://www.youtube.com/watch?v=pq8N72YFd4U

Fri fart för ett fritt folk!
14 323 Inlägg
för 16 timmar sedan
#11
Utmarks-Loke skrev:
Annat vanligt fel på Tesla är tydligen att länkarmarna bak spricker. Verkar bero på att stålbussningen inuti rostar och expanderar så örat spricker, så klent är det.

https://www.youtube.com/watch?v=pq8N72YFd4U

combon stålhylsa och alu länkarm är tydligen ingen bra ide..  den såg man aldrig komma  smile

Kör fort så hinner inget hända...

545 Inlägg
för 5 timmar sedan
#12
Inga problem, om man bara har den som tjänstebil. Värre om man tänker fel och slår till privat på en begagnad

3 123 Inlägg
för 5 timmar sedan
#13
Efter 25.000 mil i Tesla så kan jag säga att jag aldrig haft en mer driftsäker bil.
Jag har bytt däck, torkarblad, fyllt på spolarvätska, bytt kylartvätska och bromsvätska, samt 2 bussningar i framvagnen.

Dessutom snabbare 0-100 än 2025 års BMW M5.
Senast redigerat av viccoA (för 5 timmar sedan)


4 186 Inlägg
för 4 timmar sedan
#14
Utmarks-Loke skrev:
Annat vanligt fel på Tesla är tydligen att länkarmarna bak spricker. Verkar bero på att stålbussningen inuti rostar och expanderar så örat spricker, så klent är det.

https://www.youtube.com/watch?v=pq8N72YFd4U

Helt riktigt, Hände mig på min förra Tesla. Men detta är bara Gamla Model S & X.

Det är åtgärdat på bilar från 2017 eller nåt sånt.
Senast redigerat av zemet (för 4 timmar sedan)


4 186 Inlägg
för 3 timmar sedan
#15
Dom bromsrören fungerar säkert utmärkt i Californien:)

Tråkigt att lägga dom dyra pengarna på att laga bilen och så sätter man dit samma skit igen:(

Model 3 ägare kanske skulle smeta på lite rostskydd där om det går:)



Sök