3211
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

28 Inlägg
28 november 2010
Aha, okej smile Soft att vara bagare, hur mycket deg får du ut i månaden? Haha förlåt för dåligt skämt, men var tvungen.

Te kår så fufan, å te ruker

Gött mos
1 096 Inlägg
28 november 2010
Freak_ skrev:
Aha, okej smile Soft att vara bagare, hur mycket deg får du ut i månaden? Haha förlåt för dåligt skämt, men var tvungen.

haha, ja dem hör man med jämna mellanrum wink På nya jobbet 17 000 tror jag, netto alltså. Men på nya jobbet är de inte alls lika mycket ob som på gamla men det är jag samtidigt glad över, nu slipper man vara helt utslagen varannan helg smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Gött mos
1 096 Inlägg
28 november 2010
steifan skrev:
Som sagt tidigare, man anger alltid lön före skatt. wink

Edit: 23 900 på nya jobbet smile

671 Inlägg
29 november 2010
adde87 skrev:
Nugget skrev:
Nitrometanskada skrev:

Haha, ångest som elektriker? Får man vara så fräckt och fråga varför?

Tråkiga kollegor tråkiga arbetsuppgifter gnäll mellan elektriker snickare målare m.m.

Fan det som är halva grejen med hantverksyrket! älskar tugget mellan alla! smile

Och jag e så less på svenskars sociala inkompetens att på ett snyggt vis skämta !
Jobbar en del utomlands och gillar engelsmännens humor bäst då de inte går över gränsen.
Trots att man driver rätt bra med varann.

Sedan så kan deras chefer vara riktiga skitrövar för att 10min senare återgå till normal samtalston.
Ofta då de insett att de hade fel, men där finns inte ursäkten med i deras hierarki....

671 Inlägg
29 november 2010
Nitrometanskada skrev:
steifan skrev:
Som sagt tidigare, man anger alltid lön före skatt. wink

Edit: 23 900 på nya jobbet smile

Med trakt o grundlön så landade det då på över 80 000skr...

Men jag får inte ut så mkt av summan då pengarna ska gå till de som aldrig skulle få för sig att då o då jobba 20 timmarsdagar med snitt på 16timmar under flera veckor.
Man kan tycka att min lön ser fin ut men jag sliter under mkt dåliga förhållanden i tex. Asien.
De flesta skulle inte acceptera pressen situationen och förutsättningarna ,,,
Många bekanta tror man åker på charterresa när man jobbar utomlands och får se sig omkring.
Ja man har sett många hotell o tåg / taxin och åkt hyrbil beroende på land o trafikkultur.

158 Inlägg
30 november 2010
26000:-/mån
07:00 - 17:00 mån -fre

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
30 november 2010
endorfinslaven skrev:
adde87 skrev:
Nugget skrev:

Tråkiga kollegor tråkiga arbetsuppgifter gnäll mellan elektriker snickare målare m.m.

Fan det som är halva grejen med hantverksyrket! älskar tugget mellan alla! smile

Och jag e så less på svenskars sociala inkompetens att på ett snyggt vis skämta !
Jobbar en del utomlands och gillar engelsmännens humor bäst då de inte går över gränsen.

Sedan så kan deras chefer vara riktiga skitrövar för att 10min senare återgå till normal samtalston.
Ofta då de insett att de hade fel, men där finns inte ursäkten med i deras hierarki....

Problemet är att svenskar är riktigt bortskämda på arbetsmarknaden. Som företagare kan man knappt sparka sina anställda innan de i princip har satt eld på ditt företag. Någon kritik tål folk inte och det ska tjafsas om allt. I de flesta länder så är chefens ord lag, det finns inget som heter nej. Det bölas för mycket på svenska företag. Och alla jävla sjukanmälningar, det är bisarrt, men när ett företag sedan kräver sjukintyg är de onda.

Däremot så medför ju den friare attityden för anställda i Sverige också att svenskar tar ganska mycket initiativ själva. Du behöver inte upprepa för en svensk anställd varje dag vad han ska göra eller sätta upp ett schema för det. Om han inte har något att göra så hittar han oftast på något. Jämför det med Danmark där folk gör det de ska, men sedan helt enkelt väntar på att få nya order. Så allt är inte illa.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

1 738 Inlägg
30 november 2010
Inrednings snickare

Innan skatt: 20 900 kr
Efter skatt: 16 500 kr

OBS Jobbat ett halvår så jag är ej fullbetald

Fruktansvärt roligt yrke så pengarna är inte allt men mycket svarta pengar går att tjäna wink

Gött mos
1 096 Inlägg
30 november 2010
940RDALLE skrev:
Inrednings snickare

Innan skatt: 20 900 kr
Efter skatt: 16 500 kr

OBS Jobbat ett halvår så jag är ej fullbetald

Fruktansvärt roligt yrke så pengarna är inte allt men mycket svarta pengar går att tjäna wink

Bra poäng, möjligheten till svarta pengar är också en viktig faktor ! smile

671 Inlägg
30 november 2010
Sheba skrev:
endorfinslaven skrev:
adde87 skrev:

Problemet är att svenskar är riktigt bortskämda på arbetsmarknaden. Som företagare kan man knappt sparka sina anställda innan de i princip har satt eld på ditt företag. Någon kritik tål folk inte och det ska tjafsas om allt. I de flesta länder så är chefens ord lag, det finns inget som heter nej. Det bölas för mycket på svenska företag. Och alla jävla sjukanmälningar, det är bisarrt, men när ett företag sedan kräver sjukintyg är de onda.

Däremot så medför ju den friare attityden för anställda i Sverige också att svenskar tar ganska mycket initiativ själva. Du behöver inte upprepa för en svensk anställd varje dag vad han ska göra eller sätta upp ett schema för det. Om han inte har något att göra så hittar han oftast på något. Jämför det med Danmark där folk gör det de ska, men sedan helt enkelt väntar på att få nya order. Så allt är inte illa.

Så sant detta med egen initiativkraft det är vi svenskar unika på och arbetarna som jobbar i detta land är ruggigt effektiva. Har jobbat i Danmark och där har vi ett uttryck "danska händer"....
Fenomenet uppstår kl XX:XX när arbetsdagen är slut då försvinner de fort.
Norrmän är liknande och har en del ursäkter för att slippa jobba.
Engelsmänn är skitduktiga på att framhäva sig själva och sina kunskaper, men när det kommer till kritan
så är det bara uppblåst snack.
Totalt sett så är svenskar rätt duktiga men det finns en stor del som är mindre aktiva, trots att de är duktiga... Den mångfald en svensk arbetare hanterar är rätt så unik...

450 Inlägg
30 november 2010
VVS montör på YIT 29600 kr / månad

DFFL
9 020 Inlägg
1 december 2010
Ellertz skrev:
Noxxer skrev:
Ellertz skrev:

Finns ingen lag i sverige som säger att man får äga ett visst antal bilar per år... smile Visst myndigheterna blir inte glad, men dom kan inte göra nått åt det!

Jo dom kan kräva skatt om du säljer mer än 7 bilar i vinstsyfte. Betalar du inte kan dom väcka åtal och då blir det ännu dyrare.

Fel, fel, fel.... Det finns inga som helst bevis för att jag säljer bilar i vinstsyfte, och för det andra så måste skatteverket veta exakt hur mycket jag gjort i vinst för att kunna beräkna den skatt dom vill att jag ska betala. Jag kanske bara tycker om lite variation? smile

Skatteverket kan dra till en summa, det är sen alltid upp till DIG att bevisa att så inte är fallet.
Tvärtemot en vanlig rättegång då bevisbördan ligger på den som anklagar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

224 Inlägg
5 december 2010
Med nuvarande kurs 42 039:- SVE Baserat på 178H per månad 0700-1600.

Maskinförare i Norge..

Ge fan i TexasBoB!

224 Inlägg
5 december 2010
Så sant detta med egen initiativkraft det är vi svenskar unika på och arbetarna som jobbar i detta land är ruggigt effektiva. Har jobbat i Danmark och där har vi ett uttryck "danska händer"....

Engelsmänn är skitduktiga på att framhäva sig själva och sina kunskaper, men när det kommer till kritan
Totalt sett så är svenskar rätt duktiga men det finns en stor del som är mindre aktiva, trots att de är duktiga... Den mångfald en svensk arbetare hanterar är rätt så unik...

Så du menar att dom går hem när arbetdagen är slut? Vilka jäfflar.. big_smile

Ge fan i TexasBoB!

Kung
603 Inlägg
5 december 2010
Butiksbiträde willys, 28 timmar i veckan ca 18 000:- innan skatt beroende på helger och ob, då man får dubbelt betalt på kvällar och helger samt röda dagar.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

214 Inlägg
5 december 2010
CNC-Operatör 22 000:- + 3 skift tillägg

671 Inlägg
5 december 2010
Mitsubishi3000GT skrev:

Så du menar att dom går hem när arbetdagen är slut? Vilka jäfflar.. big_smile

Nja korta väl ner händelsen lite...
Är i servicebranschen och då får man ofta ställa upp med lite övertid.
Men oavsett hur viktigt det är att lösa problemen, så har danskarna på våra ställen "bara släppt verktygen" och gått hem.

4 Inlägg
7 december 2010
cherylee skrev:
Jojje_ skrev:
Assisterande driftledare på ett av sthlms största städföretag.
33.600:- innan skatt.

va fan o jag e3 simpel städerska som sliter me äckliga jävla kontor dagarna i ändan o tjänar 17 tusen INNAN skatt.. altså får jag ut 12.900 EFTER skatt.. suckss!!
o inge extra jobb eller ngt sånt blir det heller...

FUSK

shit vad kassa löner det är på städare neröver jag jobbar som fönsterputsare/golvårdare/städare och tar ut 20000 efter skatt.. ja fuskigt

Gött mos
1 096 Inlägg
7 december 2010
fluxcapacitor skrev:
cherylee skrev:
Jojje_ skrev:
Assisterande driftledare på ett av sthlms största städföretag.
33.600:- innan skatt.

va fan o jag e3 simpel städerska som sliter me äckliga jävla kontor dagarna i ändan o tjänar 17 tusen INNAN skatt.. altså får jag ut 12.900 EFTER skatt.. suckss!!
o inge extra jobb eller ngt sånt blir det heller...

FUSK

shit vad kassa löner det är på städare neröver jag jobbar som fönsterputsare/golvårdare/städare och tar ut 20000 efter skatt.. ja fuskigt

20 000 efter skatt säger du, då borde du rimligtvis ha 28500-29000 innan skatt, och antar att vi snackar en vanlig heltid på 160 timmar i månaden. Alltså har du en timpeng på 180 SEK, de må jag säga är imponerande för en fönsterputsare/städare .

Sök