4753
Sök

Projekt Nissan 200sx s13 Nu: Nya toppen monterad

1 503 Inlägg
3 januari 2009
Bara ge sig ut och sladda då!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Oboy6 skrev:
Bara ge sig ut och sladda då!

Tycker jag du ska göra

4 670 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Nu är det segt på bilfronten igen har väntat på varmare väder då det är svårt o starta bilen på etanol sommarbränsle vid -20 wink haha

Men en liten film på mätarna inne i bilen när bilen är igång ska ju byggas om lite sen men lyser fint där inne nu

[video]http://www.garaget.org/video/4sx4cffu60st[/video]

Jlmmy
6 januari 2009
Riktigt trevliga mätare big_smile
Ser fint ut för övrigt, Fortsätt så!

4 670 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Kommer inte hända mycket med bilen närmaste tiden. Avgassystemet kommer byggas om lite osv. men inga större saker förens pengar finns på kontot

Såg att förra ägaren dragit av en bult på det så måste plocka ner de o värma loss bulten o bygga om för de läcker satan under bilen när man varit ute o lekt lite med bilen!

Men min kära kusin fixa en bild på ungefär hur den ska se ut sen när den är klar!

Tackar Matte "matte_22" smile

Tycks?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/542908_z8qdda.jpg
Kommer bli snyggt

Detta skulle vara en dröm om bilen fick se ut såhär smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/542915_fl9d9k.jpg
Senast redigerat av mickius (13 januari 2009)

288 Inlägg
13 januari 2009
De vart ju bra de där *host host* lycka till mannen

kevlar_soul
13 januari 2009
IC:n räcker sen är saken biff.. Det andra känns sådär..

4 670 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
IC:n räcker sen är saken biff.. Det andra känns sådär..

okej vi får se hur jag kommre göra senare sen smile

idag rykte katten iaf. så håller på o borrar bort den avdragna skruven nu sen får vi se hur ja sätter dit det senare sen. kan bli o svetsa på ett rör där de läcker för o slippa packningen men vi får se!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/543019_64qv04.jpg
Senast redigerat av mickius (13 januari 2009)

288 Inlägg
13 januari 2009
går de bra med kissekatten?

4 670 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Jaha ni gott folk kommer nog hålla tråden i liv framöver.
Såg igår att jag kommer bli tvungen o lyfta ur motorn tyvärr..

Hade otur med att troligtvis är blocket skeft så måste få ur det o planat då den tar in vatten i oljan.
Kört med oljan 50 min och såg igår att den blivigt missfärgad så den tömdes ur och all olja va brunvitgräddig.

Så bara hinka ur spisen o göra iordning allt o göra allt rent.
Vet inte hur lång tid allt kommer ta. beror på pengar m.m
Ska ringa på en stor maskinhall imorgon o se om jag kan hyra den för o kunna få ett stadigt golv och hålla på i.

Så om jag kan hyra de kommer det tömmas i ny olja och sen blir de o köra 2 km ner till det garaget.
synd när personen man köper grejjer av inte är ärliga. tydligen så har bilen gått riktigt varm. Så toppen kommer lämnas in även den och trycktestas.

Men får iaf reda på hur allt mår o vad som sitter i bilen. kommer passa på och lacka allt när det ändå är ute.
Vet att han som byggt denna bil byggde 2 spisar 1 med smidd botten o en utan men han trodde den utan satt i denna bil men får se när allt är väck sen.

Tråkigt men bara ta tag i problemet. Så allt kommer bytas, lager alla packningar m.m så det håller i sommar sen. men vet inte när allt kommer bli klart

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12203/544257_74rh6q.jpg

Det som är jobbigt att den andra oljan jag hade innan denna är inte missfärgad och kördes med i 90 min sammanlagt kanske. denna oljan har bara varit i bilen i 45-50 min. sad
Senast redigerat av mickius (14 januari 2009)

fåret
127 Inlägg
14 januari 2009
fan vad tråkigt sad aja, nu kan du ialla fall lacka motorrummet svart tycker ja smile

4 670 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Franki skrev:
fan vad tråkigt sad aja, nu kan du ialla fall lacka motorrummet svart tycker ja smile

haha vi får se vad som orkas med sen när motorn är ur. isf måste kompressor köpas då jag inte har någon här i närheten kör med eldriven mutterknack istället för luft.

men de kommer tvättas o sen se hur de ser ut efter de.

Men först ska block o allt där omkring få en omgång färg.

O allt ska tvättas o göras iordning o med tur kanske man blir klar till elmia. men vi får se tongue

Men ska hälla i ny olja och göra ett nytt komptest på den för o se om jag fortfarande har bra komp. om den läcker där imellan borde kompen blivit sämre nån stanns tycker man?
eftersom den förra oljan inte är missfärgad och då hade jag bra komp i motorn o skulle jag ha de nu så borde de vara tätt runt cylindrarna?

Vart kan oljan missfärgas annars? hört om att den kan göra de med sprucken topp men då borde ju även den förra oljan ha missfärgats. ajja
Senast redigerat av mickius (14 januari 2009)

288 Inlägg
15 januari 2009
har du hört något om garaget? vart är de det ligger micke?.

får se om jag kanske kan hjälpa till me det där vi kan snacka mera senare idag på msn när jagär hemma ifrån skolan.

4 670 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
matte_22 skrev:
har du hört något om garaget? vart är de det ligger micke?.

får se om jag kanske kan hjälpa till me det där vi kan snacka mera senare idag på msn när jagär hemma ifrån skolan.

Får reda imorgon om jag kan få tillgång till garaget. ligger 2-3 km ifrån här emot linköping.
Han som äger det har hyrt ut det till jägare men ska se om jan inte kunde få hyra verkstaden till o lyfta motorn o hålla på där
Senast redigerat av mickius (15 januari 2009)

Jlmmy
15 januari 2009
Riktigt tråkigt när sånt här händer hmm
Hoppas på att du få tillgång till garaget och att allt går bra!

Lycka till, mvh

4 670 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Jo det är alltid tråkigt men bara bita i de sura äpplet o riva allt o gå igenom hela motorn! på så vis vet jag ju iaf att de förhoppningsvis kommer hålla i sommar sen!

1 237 Inlägg
15 januari 2009
jäklar vad tråkigt, hoppas du får ordning på detta till sommaren! inge kul att ej ha bilen i körskick sad

4 670 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
liquisole skrev:
jäklar vad tråkigt, hoppas du får ordning på detta till sommaren! inge kul att ej ha bilen i körskick sad

nej det är inte så skoj men på ett sätt kan de vara skönt o få se hur allt mår i motorn osv då block o kolvar m.m bara ska ha rullat 11000 mil.

Men garaget är nästan fixat nu iaf ska göra klart allt nästa vecka sen rullar man ner bilen dit och börjar lossa på allt.

Måste ha tag i nått med så jag kan lyfta ur motorn smidigt men de löser man med tiden de med.

Men iaf skönt o veta att garaget är så gott som klart!

1 741 Inlägg
16 januari 2009
Jag sa ju att det var för tidigt att starta bilen smile

Kör du med stålpackning?
Men klart du måste plocka upp och se vad du kör med för delar. smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

4 670 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
tecman skrev:
Jag sa ju att det var för tidigt att starta bilen smile

Kör du med stålpackning?
Men klart du måste plocka upp och se vad du kör med för delar. smile

nej det sitter vanlig orginalpackning monterad. men ska lyfta toppen först o se exakt vart det läcker nån stanns

Sök