Ska klara 1000hk bensin så de blir vel runt 700hk e85 bra att ha o växa i man vet ju alldrig va som kan hända!
ska även börja smida på en catchtank nu!
Tyvärr har du blivit lurad. En A1000 pump klarar mycket riktigt 1000hk, men INTE i en turbomotor där bränsletrycket höjs med laddtrycket för att ha samma grundtryck över spridaren hela tiden.
Som du ser så är A1000 en jäkel på att pumpa soppa vid väldigt lågt tryck, men redan vid 4.8bar så är den sämmre än en Bosch 044. 4.8bar blir ju i praktiken 1.8bar laddtryck. Siktar du på 500hk med 1.8liters motor så är det väl gränsfall om det räcker med 1.8bar laddtryck.
Mitt tips är att försöka lämna tillbaka A1000 då den inte är lämpad för våra små turbomotorer helt enkelt.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
svänghjulet hade goa sprickor... inte nått man vill stoppa dit precis, slutar vel med att man får foten avklippt när de exploderar på 8500rpm
När du lämnat tillbaka A1000-pumpen så har du pengar över till att låta Nyman bygga dig ett svänghjul i aluminium
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Tråkigt det där med svänghjulet... dock så är ju det där i aluminium som torpis länkade sjukt porrigt.. nåt man hänger på väggen och inte sätter i bilen! detta komme följas
Sen kanske man inte maxar ut en A1000 med en 3071 turbo, men det är nog inte långt ifrån heller.