3425
Sök

Höja en 740 snuskigt mycket med så lite pengar som möjligt.

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Hej!
Har köpt en ful 740 till vintern och jag fick idén att höja den, mycket!
Men problemet är ju att jag inte har lust att lägga ut speciellt mycket pengar eller överdrivet mycket tid. Har ni något bra tips eller liknande om hur jag kan lösa detta? smile
Alla förslag är välkommna, men nerklankningar och bilbyten kan hålla sig någon annan stans.

MVH Jocke

1 024 Inlägg
12 november 2008
om du ska sänka den så har jag mycket att komma med, men varför ska du höja bilen ?

872 Inlägg
12 november 2008
borra 3452 hål i bilen och släng ut inredningen så får du ner vickten, viket leder till högre bil.

If its too loud you are too old!

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Med att "alla förslag var välkommna" menade jag inte dom totalt värdelösa men tack ändå smile

Rand: Ja varför inte? Sänka är väl väldigt mainstream, varför inte gå mot strömmen? Sen så är det som sagt en vinterbil så då kan det vara bra med högre markfrigång.

518 Inlägg
12 november 2008
skaffa några långa stötdämpare o modda dit å sen svetsa ihop 2 fjädrar kanske går. hög o absolut ingen väghållning alls som resultat

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

7 100 Inlägg
12 november 2008
kör med en låg 745:a ja nu under vintern,fastnar överallt jue,så ja förstår varför du vill höja tongue

men iaf,åk till skroten och leta nån bil som har höga fjädrar mm!
haha,eller testa och svetsa fast 2 fjädrar på varandra lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 004 Inlägg
12 november 2008
flytta ner fjädertornet fram och fjädersätena bak... gratis om du har en svets

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
262turbo skrev:
flytta ner fjädertornet fram och fjädersätena bak... gratis om du har en svets

Ja men det känns väldigt tidskrävande.

BMX & Karl-Bertil: Ja men svetsa i fjädrar har jag hört är ganska dåligt. Plus att lite väghållning skulle jag gärna vilja ha kvar! Vill ju gärna hålla mig på vägen.

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
poppe skrev:
Det med att svetsa ihop två fjädrar ger jag inte fem öre för, kommer inte att hålla! Men som BMX säger, dra till skroten och leta några långa as till fjädrar.

Jag är tveksam på att hitta nån höjd 740 på skroten. Men vad annars för bil med höga fjädrar kan jag nalla av?

Trucker
1 220 Inlägg
12 november 2008
ja exakt som 262turbo skriver fixa några järnbitar som du svetsar fast uppe i dämpartornen och sen en likadan "platta" som där stötdämparna sitter idag som du sätter på nerdersidan av järnen(du bygger typ som en rektangel från stötdämpartornen)+ högre å grövre fjädrar på de viset kan du höja iaf 20-30 cm men de kommer leda till 0 i väghållning:D Lycka till!

Vissa är bara bättre än andra!

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
ja exakt som 262turbo skriver fixa några järnbitar som du svetsar fast uppe i dämpartornen och sen en likadan "platta" som där stötdämparna sitter idag som du sätter på nerdersidan av järnen(du bygger typ som en rektangel från stötdämpartornen)+ högre å grövre fjädrar på de viset kan du höja iaf 20-30 cm men de kommer leda till 0 i väghållning:D Lycka till!

Okey! Det finns inga färdiga "höjningsatser" ^^
Det låter ju bra det du säger men jag orkar verkligen inte lägga ner något större arbete på det tongue

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2008
biltema har ju höjningssats köp ett par sånna:) bara att gå in på  STYLING / EXTERIÖRT /

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 650 Inlägg
12 november 2008
nya fjädrar, sen vet jag en snubbe som hade en hockeypuck ovanför fjäders som var ditborrad på nåt sett, så typ några hockeypuckar ( eller nån runt grej som du sätter antingen på översidan lr undersidan av fjädern. cylindriskt stål lr liknande)
Senast redigerat av Kesler (12 november 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
12 november 2008
Kanske megastora fälgar å däck....?? !!! å lite fjädrar...
Senast redigerat av mrbuggy (12 november 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 november 2008
Såg en Amazon på Stockholm Cruising (tror att den finns här), de hade helt enkelt lyft på karossen på en blazerram eller liknande. Kanske inte det billigaste och enklaste men får du tag på en billig blazer så kan det kanske vara värt att tänka över det?

Rock'n Roll

3 650 Inlägg
12 november 2008
TenZer skrev:
Såg en Amazon på Stockholm Cruising (tror att den finns här), de hade helt enkelt lyft på karossen på en blazerram eller liknande. Kanske inte det billigaste och enklaste men får du tag på en billig blazer så kan det kanske vara värt att tänka över det?

då köper man ju en blazer på engång istället tongue

I got Dubs!
2 423 Inlägg
12 november 2008
hockeypuckar under fjäderfästet bak.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 november 2008
Kesler skrev:
TenZer skrev:

då köper man ju en blazer på engång istället tongue

Jo iof, men vill man nu åka volvo så... roll

Hittade amazonen btw http://www.garaget.org/?car=72311

Rock'n Roll

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 november 2008
Köp mina stötdämpare så blir den 7cm högre än med nya original.
Självjusteringsdämpare från volvo tongue

Fast fram vettefan dock roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
12 november 2008
på bilema har de "Höjjare" du sätter dem mellan varven på fjädern o skruvar upp dem med en nyckel.. smile kostar typ 20 kr för två eller nått såntdär smile

Jag vet.. jag suger på att beskriva saker! tongue
Senast redigerat av HyperSonica (12 november 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sök