2464
Sök

Lite frågor angående volvo 850

105 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Tjena. Jag har 2 frågor som egentligen inte har med varandra att göra,men ja tänkte att det va lika bra att göra en och samma tråd av dom. tongue '

Fråga 1. Har en 15" bas i skuffen (se bild på min presentation) Den låter som den ska och mullrar gött i ryggen tongue. Lådan sitter 10-15 cm ifrån baksätet. Basen går inte att få närmare pga sin storlek. Men går det att isolera emellan lådan och ryggstödet för att få ännu mer djup i basen? Eller finns det något annat enkelt sätt att förbättra det på?

Fråga 2. Har monterat angeleyes på bilen och är orolig för att torkarna ska repa glasen på lyktorna. Har förstått att montera ner torkarmotorerna är inte de lättaste. Går det att bara koppla ur dom? Vet att det är onödigt att ha kvar dom om dom ändå inte fungerar men ja vill inte ha ett tomt hål i listen under och dessutom tycker ja de ser snyggare ut när dom sitter på.

Hoppas det inte blev för mycket nu bara. Tacksam för svar. smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 november 2008
svar på fråga 2  om du inte vill koppla bort torkarna bara ta ur säkringen ta bort plus till torkar motorn

lr helt enkelt sätt nått som håller fast torkar armarna spraya sploarvätska så går de garanterat södner och kommer inte rör sig nå mer fast sen är ju frågan hur du vill göra men hålla torkarna till medans motorn går dödar den rätt rejält den vänstra fastna på min 940 och de slutade med att den dödade motorn och böjde armen=D

105 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
svar på fråga 2  om du inte vill koppla bort torkarna bara ta ur säkringen ta bort plus till torkar motorn

lr helt enkelt sätt nått som håller fast torkar armarna spraya sploarvätska så går de garanterat södner och kommer inte rör sig nå mer fast sen är ju frågan hur du vill göra men hålla torkarna till medans motorn går dödar den rätt rejält den vänstra fastna på min 940 och de slutade med att den dödade motorn och böjde armen=D

hehe..nej döda motorn har jag ingen lust med..vill kunna återställa den utan större ingrepp. Så torkarmotorerna till torkarna på lyktorna är en egen säkring? inget annat som går till den då?

206 Inlägg
13 november 2008
Några jag känner har plockat bort sina strålkastartorkare på sina 850, och det var tydligen väldigt enkelt sa dom. Jag vet dock inte hur de går till men jag ska fråga det imorgon smile ska nämligen också göra detta på min

105 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Grodan74 skrev:
Några jag känner har plockat bort sina strålkastartorkare på sina 850, och det var tydligen väldigt enkelt sa dom. Jag vet dock inte hur de går till men jag ska fråga det imorgon smile ska nämligen också göra detta på min

A själva torkarna är ingen konst att ta bort..har sett på www.backspegeln.com där han tar bort hela motorerna och de verkar inge kul alls..

17 Inlägg
14 november 2008
Nix, inga problem att ta bort själva torkarna, flytta till norrland och låt snön smälta och vänta sen tills de blir minusgrader så dom fryser fast. Så slår du bara igång torkarna, resultatet brukar bli att dom går av. Har lyckats ta bort båda mina torkare på det sättet:D
Senast redigerat av MickeHE (14 november 2008)

499 Inlägg
14 november 2008
Bara att dela på kontaktstycket om du vill koppla ur torkarna fram. Finns ett där bakom med tre sladdar till.

4 822 Inlägg
14 november 2008
Hellquist skrev:
Bara att dela på kontaktstycket om du vill koppla ur torkarna fram. Finns ett där bakom med tre sladdar till.

det är det bruna kontaktstycket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
Hellquist skrev:

det är det bruna kontaktstycket.

Det räcker att bara dra ur den alltså?

329 Inlägg
14 november 2008
svar på fråga ett.. det går attt få en 15" bas nämre och sen är det ju bara bygga en baffel som tätar emot baksätet  eller som du tätar runt hela hålet valfritt.. och det går har provad med både 3st 15" och med två och bas port..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25036/9968/25036-46191.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25036/190378_v4vmld.jpg

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Herr Nilsson skrev:
svar på fråga ett.. det går attt få en 15" bas nämre och sen är det ju bara bygga en baffel som tätar emot baksätet  eller som du tätar runt hela hålet valfritt.. och det går har provad med både 3st 15" och med två och bas port..

http://www1.garaget.org/gallery/archive … -46191.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … v4vmld.jpg

Du får förklara lite närmare vad baffel betyrer tongue Jag är inte grön va gäller att bygga,,men de med att fatta kan ta lite tid ibland:P

29 Inlägg
14 november 2008
Fråga 2: Torkararmarna, jag tog bort listen, kapade bort pinnen, satte på en list utan hål i, och så blev de fräscht. smile

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
coffs skrev:
Fråga 2: Torkararmarna, jag tog bort listen, kapade bort pinnen, satte på en list utan hål i, och så blev de fräscht. smile

Ok får se hur ja gör..tror ja kopplar bort strömmen först medans jag funderar. Vill verkligen inte att torkarna ska repa dom nya glasen:mad: Finns det lister utan hål eller spacklade du igen dom?

329 Inlägg
14 november 2008
domarnn skrev:
coffs skrev:

Ok får se hur ja gör..tror ja kopplar bort strömmen först medans jag funderar. Vill verkligen inte att torkarna ska repa dom nya glasen:mad: Finns det lister utan hål eller spacklade du igen dom?

det fins lister utan hål. tror dom kostade 300 på mekonomen vet inte vad volvo tar för dom...

och som baffel är ju själva fram sidan som byggs tät är ingen vidare på att förklara men om du kollar på bilderna.. så bygger man ju en skiva runt som passar precis. får oftast göra den i två delar för att få in den.. sen skruvar du ju den i din låda så blir det ju helt tätt bakåt sen och allt bas ljud går ju då framåt...

har även dörrsidor om du vill uppdatera ljudet i fram dörrana med dubbla 6½" som jag ska sälja.. :-)
Senast redigerat av Herr Nilsson (14 november 2008)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Herr Nilsson skrev:
domarnn skrev:
coffs skrev:

det fins lister utan hål. tror dom kostade 300 på mekonomen vet inte vad volvo tar för dom...

och som baffel är ju själva fram sidan som byggs tät är ingen vidare på att förklara men om du kollar på bilderna.. så bygger man ju en skiva runt som passar precis. får oftast göra den i två delar för att få in den.. sen skruvar du ju den i din låda så blir det ju helt tätt bakåt sen och allt bas ljud går ju då framåt...

har även dörrsidor om du vill uppdatera ljudet i fram dörrana med dubbla 6½" som jag ska sälja.. :-)

Ok ja TROR ja förstår tongue Har letat efter sånna dörrsidor men dom kostar så hemskt mycket. Hur mycket vill du har för dom och vilken färg är dom i?

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
TILL HERR NILSSON
Men själva basen är vänd bort mot ryggstödet? Är det då någon idé att göra en baffel?

155 Inlägg
14 november 2008
Svar pa fraga 2: Jag tycker de var knoligt att ta bort torkaran for stralkastarna da det var riktigt trangt osv. Kul grej men ha talamod smile

"You wanna drive it, then buy it!"

925 Inlägg
14 november 2008
Volvo tar 123 kr st för lister utan hål men fjäska lite för rabatt

Feel The Difference

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
chand021 skrev:
Svar pa fraga 2: Jag tycker de var knoligt att ta bort torkaran for stralkastarna da det var riktigt trangt osv. Kul grej men ha talamod smile

Jo jag hade ett rent he***te att få bort dom gamla lyktorna så ja kan tänka mig att det är ännu svårare att ta bort torkarmotorerna:P Fick du montera bort många saker för att komma åt torkarmotorn?

105 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Legwind skrev:
Volvo tar 123 kr st för lister utan hål men fjäska lite för rabatt

`
..ja fjäska går alltid,,men den volvoförsäljaren ja köper hos är inget vidare givmild. Köpte motorolja för 1000 kr och skulle då byta den brickan som sitter vid avtappningsmuttern med. Den kunde ja inte få på köpet utan den kosta 13 kr. Är inte det höjden av snålhet?lol

Sök