Wiic skrev:
mickius skrev:
Ska du verkligen köpa en sådan bil som första bil? såg att du övningskört i en v70 eller nått med 200 kusar?
Kan lova att det inte är en i närheten av samma sak som en bakhjulsdriven O sen med överladdning?
Du ska veta att dessa bilar m3 supra m.m är inte allt för lätthanterliga när effekterna kommer upp.
Kan du häva sladd i bortåt 140 o uppåt? polaren har haft körtkort i många år o rätt rätt friska motorer
Men hade en 200sx med ca 450-500 kusar o fick sladd på 5:ans växel med denna o då har han tävlat i drifting o satte bilen i diket! det går fruktansvärt snabbt när de väl släpper!
Så ett råd tänkt dig för riktigt mycket vad du skaffar för första bil! o vad du tänkt göra med den
litet klipp på en m3 med ca 700hk
http://se.youtube.com/watch?v=Zm3uG6qEP … re=related Klarar du denna effekt? ja skulle nog fan inte göra de utan skulle nog få köra bana rätt många timmar tills man kan handera denna på allmäna vägar
Vem har sagt att han ska köra överjävligt snabbt? Bara för att man har 600 häst så behöver det inte betyda att man ger plattan i mattan. Men visst, det är en stor skillnad o hantera 600 häst mot 300a. Det krävs definitivt mognad och trafikvett att köra en sådan.
MVH
Inte riktat speciellt till dig nu, men eftersom det var du senast som skrev om det så undrar jag om dem flesta här inne kommer ihåg hur det var när man var 18 år och färsk med körkortet? Verkar iaf inte som så.
Dem killar som skulle köra lugnt vid 18 års ålder och inneha en M3, Supra TT, S2 vågar jag påstå inte finns, inte en chans!
Oavsett vad så kommer det alltid komma ett tillfälle då man vill imponera på kompisarna eller bara testa gränserna, kanske det går bra, oftast inte.
Jag skriver inte av avundsjuka, en M3:a, Supra TT eller S2 är inte direkt någon Ferrari. Dock ställer jag mig frågande till försäkringsfrågan, jag tar för givet att den kommer försäkras på pappa, mest för att jag vet hur mycket det kostar att försäkra en M3 som det har varit mest tal om.
Men jag kanske har fel, studiebidraget kanske har chockhöjts sen jag sluta plugga för 4 år sen och trådskaparen extraknäcker som astronaut och har råd att betala en försäkring på mer än bilens värde per år.
Dessutom tycker jag folk glömmer hur mkt effekt 286hk resp 321hk är, om man slutar stirra sig blind på internets flora av alla "1000+++ hk bilar" och tar en direktbiljett tillbaka till verkligheten så inser man snart att det är betydligt mer effekt än majoriteten på gorg har (och jag skiter fullständigt i alla fantasisiffror folk skrivit i sina faktarutor!).
Nej, den som föreslog en 325a var en klok person, börja där och kör det i nått år. Jag garanterar dig massor av nöje samtidigt som du lär dig hantera RWD.
En V70 2,5t är inte direkt någon höjd av knuff då effekten är jämnt fördelat tack vare lågtrycksturbo, dessutom är det väl ingen som kör skiten ur sina föräldrars bil - när dem sitter bredvid!
Nog med snack, valet är ju fritt, vill bara använda min frihet att uttrycka min åsikt.
Lycka till med körkortet och det framtida bilköpet.