låter ju fränt.. men om du ska köra 300kmh.. vem ska då orka sopa ihop din motor efteråt?? jag vet ju att min är rätt hal bara de är blött ute. jag har kört på ställ på både trean och fyran på röd asfalt vid gaspådrag. på is kommer de bli ännu värre.. tror du att du klarar 300??
låter ju fränt.. men om du ska köra 300kmh.. vem ska då orka sopa ihop din motor efteråt?? jag vet ju att min är rätt hal bara de är blött ute. jag har kört på ställ på både trean och fyran på röd asfalt vid gaspådrag. på is kommer de bli ännu värre.. tror du att du klarar 300??
Mvh Mats
Ingen aning alls Mats - den som överlever får se...
18" med 215/45-18 plus varvstopp på 9500 borde ge ca 300.
tänkte mer för att komma upp i de hastigheterna så måste du ju acca som fan på 1000 meter och så många hästar du har lär det ju spinna som fan ett bra tag
tänkte mer för att komma upp i de hastigheterna så måste du ju acca som fan på 1000 meter och så många hästar du har lär det ju spinna som fan ett bra tag
Tack för svaret : eftersom jag aldrig kört min bil på is så vet jag ju inte hur den upför sig, men jag vet hur den gör på lätt fuktigt underlag med rwd.... den spinner i 5:an vid 4500varv.
Någon som kommer slå 321 km/h då?.. Då kanske det är läge att kontakta Guiness Rekord bok...
Allt beror ju på klassindelningen - Min bil får aldrig ett rekord i samma klass som en Bentely med v8/v12 motor ju. Det finns tonvis med rekort som inte är satta..
Jag skall även ta med min leksak... gokarten med 250cc crossmotor & se vad den gör - räknar med 170-180 (om man vågar) & då har man ett rekord där - då inget finns i 250cc/4-hjul på is, varken i Sverige eller övriga världen.
Enda svenska rekord som finns alls är visst 50cc sidovagn - 51 kmh
Så har DU en bil du vill köra med.... SÅ KOM IGEN NU
Ja joo det är ju som du säger.. Det måste ju finnas hur mkt rekord som helst som inte är satta.. Men vad har en Bentley för spreciel klass för sig då?
Ja jag är bra jävla sugen på att åka upp... överhuvudtaget sugen på att köra på is.. Men det är ju en bit att släpa upp sin bil också... Senn är jag inte så sugen på att byta bromsok bara för att få på isdäck... Vet inte om man köper egna dubb och dubbar om nå vinterdäck är en smart lösning men..
Ja joo det är ju som du säger.. Det måste ju finnas hur mkt rekord som helst som inte är satta.. Men vad har en Bentley för spreciel klass för sig då?
Ja jag är bra jävla sugen på att åka upp... överhuvudtaget sugen på att köra på is.. Men det är ju en bit att släpa upp sin bil också... Senn är jag inte så sugen på att byta bromsok bara för att få på isdäck... Vet inte om man köper egna dubb och dubbar om nå vinterdäck är en smart lösning men..
Du har mindre än 50% av resan mot vad jag har...
Vi kan dela depåplats med - hade vatt kul. byta bromsok e väl en bagatell
du skall ju ha så stora hjul som möjligt för att få hög toppfart liksom. jag kommer köra på nya helt vanliga dubbdäck.
Bentley´n körde på Nokian vanligt dubbat, dock troligen limmade dubb.
Bentleyn kör troligen i klassen v8 /v12 utan överladdning.
Jag kör själv i klassen -> 2Liter med överladdning
Du har mindre än 50% av resan mot vad jag har...
Vi kan dela depåplats med - hade vatt kul. byta bromsok e väl en bagatell
du skall ju ha så stora hjul som möjligt för att få hög toppfart liksom. jag kommer köra på nya helt vanliga dubbdäck.
Bentley´n körde på Nokian vanligt dubbat, dock troligen limmade dubb.
Bentleyn kör troligen i klassen v8 /v12 utan överladdning.
Jag kör själv i klassen -> 2Liter med överladdning
Haha jaa det var ju en lite längre bit för dig ;P... Ja det vore grymt skojj att dela depåplats med dig! Jag har ju inga mindre bromsok så ja det är ju inte så bara .. Ingen lust att lägga pengar på det heller Jag vette fan om jag tänker tävla i toppfart, men klart att det vore skojj att prova på..
Ähh vafan håll inte på fega med bromsar? Det är ju hur snabbt man kör som räknas, inte hur fort det tar stopp? bara att tjacka några 17" vintersulor och skruva egna dubb! 1 vote for Ambulansdubb