2070
Sök

Täcker min helförsäkringen brand, då vi hade brand i garaget i natt!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Täcker min helförsäkringen brand, då vi hade brand i garaget i natt!?

Ingen vet hur detta har hänt, då min bil står i ett flerbilsgaraget, om nu bilen är så pass bränd eller om den e skit dåligt skick i lacken. Då ska väl min försäkring ersätta detta? HJÄLP!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
21 november 2008
Kolla på din försäkring om det står med BRAND. Gör det, så är det lungt. Men det beroro också på vems bil som började brinna först, brukar alltid vara motpertens försäkringsbolag, som får stå för fiolerna.

Lev livet, det kan ta slut fort

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
darkwizard skrev:
Kolla på din försäkring om det står med BRAND. Gör det, så är det lungt. Men det beroro också på vems bil som började brinna först, brukar alltid vara motpertens försäkringsbolag, som får stå för fiolerna.

Saken är att nu visar det sig att branden är anlagd i detta flerbilsgaraget!

1 059 Inlägg
21 november 2008
i ett flerbilsgarage ska det finnas en försäkring på garaget som ska täcka det.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

4 Inlägg
21 november 2008
racefan skrev:
i ett flerbilsgarage ska det finnas en försäkring på garaget som ska täcka det.

Inte riktigt sant Har du ingen brand försäkring, får du ingen ersättning
(brand ingår i halv, vissa bolag kan anse att anlagd brand är skadegörelse och då går det på vangnskade momenter då krävs det helförsäkring)
Du kan få ersättnig om det finns en gärningsman som döms för brottet, då kan man stämma honom men det betyder ju inte att du får ut den rätta ersättningen utan du lär få för lite...

Det är ju så illa att om tex. din grannes bil brinner upp och din blir skadad så går det på din försäkring så har man då bara trafik får man ingen ersättning från varken sitt eller sin grannes försäkrin.

Som svar på emijl:s fråga så har du helförsäkring bör du få ersätting mot en självriks...
Senast redigerat av Focus1 (21 november 2008)

Allt du kan göra, kan jag göra bättre...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Jo har fått reda på  av Polisen nyss att :

4 bilar är utbrända
150 är allvarligt rökskadade!

Om min bil skulle vara utbränd vad händer då? Då får jag väl en ny bil eller pengar ? yikes

P.s Har Helförsäkring ;P

4 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:

4 bilar är utbrända

Om min bil skulle vara utbränd vad händer då? Då får jag väl en ny bil eller pengar ? yikes

P.s Har Helförsäkring ;P

Om din bil är utbränd eller så pass skadad att det inte är lönsamt att reparera så får du ersättning för bilens MARKNADSVÄRDE minus självrisk. Sedan så är det upp till ditt bolag att bestämma om du får pengar eller tex. en rekvisition som du tar med till en handlare så dom fakturera ditt bolag

sorry för ev. stavfel och särskrivningar.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Hur vet man om bilen e utbränd tongue AAAHAHAHA tongue

Körv
3 535 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:

ptja.. Har du ens sett din bil än?

Truckdriving Man

4 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:

du för väl veta det om någon timme/dag beroende på när räddnings ledaren får gå in och kolla alla bilar dom brukar ha sådan koll så dom vet om bilen ska till verkstad eller skrot.
men du måste ringa ditt bolag och anmäla skadan om du inte redan har gjort det...

P.s vad har du för bolag, du kan svara via pm om du inte vill skriva det här d.s

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Har Länsförsäkringen.

Och har varit nere och kollat lite nu, fått reda på att bilen som börja brinna först ligger ca 50 meter ifrån mig tongue Och då e det ca 15 bilar i mellan som har stoppat de mesta väl ? tongue

4 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:
Har Länsförsäkringen.

Och har varit nere och kollat lite nu, fått reda på att bilen som börja brinna först ligger ca 50 meter ifrån mig tongue Och då e det ca 15 bilar i mellan som har stoppat de mesta väl ? tongue

Bara vänta och se....

Körv
3 535 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:
Har Länsförsäkringen.

Det skulle väl vara röken som kan ha skadat din bil isåfall..

Truckdriving Man

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
I detta fallet ska väl Länsförsäkringen stå för en sanering?big_smile

Raggarmuffin
138 Inlägg
21 november 2008
det är vanligast att dom skickar bilen till en rekondfirma som får sanera den. fast de beror ju på en den är brand- eller rökskadad.
detta bör gå på brand i delkasko-momentet.
självrisken ligger oftast på runt 1500:-

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

31 Inlägg
21 november 2008
emijl skrev:

4 bilar är utbrända

P.s Har Helförsäkring ;P

Det är ju inte precis första gången det brinner i det området. Både Norrbäcksgatan och Sörbäcksgatan har ju haft bränder. Min bil står i garaget Sörbäcksgatan med det är väl snart läge för en omplacering.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 november 2008
Samma problem med min som med din för några år sent,
Jag köpte en helt ny citroen vit cx, efter 3 månader, väckte min brandkaren och sa att jag skulle ta ut min bil från garaget på grund av brand, när jag såg den, den var kolsvart av rök även inuti så att jag vägrade att sätta mig i den.
Den blev transporterade till verkstad, försäkring sa att den skulle firmstädda och firma sa att det går inte att städda den, soten hade gått in i färgen, in i bilen så att det skulle byta hella inredning och lukten skulle aldrig gå bort inifrån.
Tll slut fick jag en splitt ny bil.
Lycka till med din bil.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Bilen är just nu inne på Sannering smile

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 november 2008
alain skrev:
Jag köpte en helt ny citroen vit cx, efter 3 månader, väckte min brandkaren och sa att jag skulle ta ut min bil från garaget på grund av brand, när jag såg den, den var kolsvart av rök även inuti så att jag vägrade att sätta mig i den.
Den blev transporterade till verkstad, försäkring sa att den skulle firmstädda och firma sa att det går inte att städda den, soten hade gått in i färgen, in i bilen så att det skulle byta hella inredning och lukten skulle aldrig gå bort inifrån.
Lycka till med din bil.

VA?! hmm

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2008
golfarn_nr1 skrev:
alain skrev:
Lycka till med din bil.

VA?! hmm

Han är fransman, då får man ha lite tålamod.

Han köpte en helt ny Citroën CX, en vit, när den var tre månader gammal så brann det i garaget där han hade den.
Bilen transporterades till verkstad, firman sa att den inte gick att städa eftersom att soten gått in i färgen och inredningen.
Till slut fick han en ny bil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök