2077
Sök

Täcker min helförsäkringen brand, då vi hade brand i garaget i natt!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 november 2008
FireTraXX skrev:
golfarn_nr1 skrev:
alain skrev:
Samma problem med min som med din för några år sent,
Jag köpte en helt ny citroen vit cx, efter 3 månader, väckte min brandkaren och sa att jag skulle ta ut min bil från garaget på grund av brand, när jag såg den, den var kolsvart av rök även inuti så att jag vägrade att sätta mig i den.
Den blev transporterade till verkstad, försäkring sa att den skulle firmstädda och firma sa att det går inte att städda den, soten hade gått in i färgen, in i bilen så att det skulle byta hella inredning och lukten skulle aldrig gå bort inifrån.
Tll slut fick jag en splitt ny bil.
Lycka till med din bil.

VA?! hmm

Han är fransman, då får man ha lite tålamod.

Han köpte en helt ny Citroën CX, en vit, när den var tre månader gammal så brann det i garaget där han hade den.
Bilen transporterades till verkstad, firman sa att den inte gick att städa eftersom att soten gått in i färgen och inredningen.
Till slut fick han en ny bil.

Jaha där ser man... tongue

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 november 2008
Ja, jag vet att jag är Fransman cool men det har ingenting med det att göra.
När soten sätter sig på en bil och insida, det går inte att ta bort oavset hur mycket du gör. doften i den är som att spräja med vatten från surströming, det går adrig bort eller.
när soten går i färgen med värme, det ser ut som du har en ny lackerade bil, det sitter som fan.
Soten från en brand är som en gas det sätter sig överallt på alla minsta delar.
Då även om jag är Fransman, jag har inget anläggning att ljuga om det, så var det bara.
detta hände 1986, det är kanske lite anorlunda idag med försäkringar.
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 714 Inlägg
21 november 2008
alain skrev:
Ja, jag vet att jag är Fransman cool men det har ingenting med det att göra.
När soten sätter sig på en bil och insida, det går inte att ta bort oavset hur mycket du gör. doften i den är som att spräja med vatten från surströming, det går adrig bort eller.
när soten går i färgen med värme, det ser ut som du har en ny lackerade bil, det sitter som fan.
Soten från en brand är som en gas det sätter sig överallt på alla minsta delar.
Då även om jag är Fransman, jag har inget anläggning att ljuga om det, så var det bara.
detta hände 1986, det är kanske lite anorlunda idag med försäkringar.
MVH.

precis en bil med enbart rökskadad borde gå att rädda men en brandskadad går aldrig lukten bort från

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök