jag har DLS nu men tyvärr ett skit steg. (dock låter inte ens högtalarna bra) har haft pioneer innan.
märken kan jag oxå rabbla upp men mer modeller.. vi kan säga TOTALT upp till 10 tusen iaf..(högtalare och steg)
hehe kan ju bero på de då inget blir bättre för att du köper skit för 10.lax..o inte installerar de rätt osv.. du kan ju köpa för 100.000 o ja kör på tex mds.o får de o låta bättre..
10.000 i bara framsystem,då sku ja köra på focals bättre framsystem:) elr Hertz MLK 2 kit kostar dock 12 lax..men iaf..
menar du me steg o högtalare så..detta är på blekingebilradio.se hertz mlk 165 Artnr:he0034 Beskrivning: 6,5" kitsystem 92dB/SPL 300 Watt PEAK / 150 watt RMS 4 ohm pris 5000kr
jag har DLS nu men tyvärr ett skit steg. (dock låter inte ens högtalarna bra) har haft pioneer innan.
märken kan jag oxå rabbla upp men mer modeller.. vi kan säga TOTALT upp till 10 tusen iaf..(högtalare och steg)
hehe kan ju bero på de då inget blir bättre för att du köper skit för 10.lax..o inte installerar de rätt osv.. du kan ju köpa för 100.000 o ja kör på tex mds.o får de o låta bättre..
10.000 i bara framsystem,då sku ja köra på focals bättre framsystem:) elr Hertz MLK 2 kit kostar dock 12 lax..men iaf..
menar du me steg o högtalare så..detta är på blekingebilradio.se hertz mlk 165 Artnr:he0034 Beskrivning: 6,5" kitsystem 92dB/SPL 300 Watt PEAK / 150 watt RMS 4 ohm pris 5000kr
vadå inte installerar det rätt??? byggt sterio sen jag va liten grabb=S gått elektronik och gjort min egen förstärkare bland annat=) jag VET att steget e kast, nått audiotopp steg MEN högtalarna låter kasst för det. finns mycket bra framsystem för 10 tusen!!! plus att man har rabatt på ett par ställen=) frågan e nu vad ni har för rekomendationer och erfarenheter. om ni fick sätta ihop ett system för 10 lax. vad hade det blivit.
jag gillar peerless. eftersom jag pysslat ganska så mkt med hifi innan. tycker dom är prisvärda. Relativt naturtrogna med delningsfilter på 12 db per oktav. dom har ganska hög känslighet med. slänger du in en flock sådana garanterar gött sound för pengarna
de står på min sida vilket system de är..Focal 165 K2 utiopia kostar väl 13 lax o de är ja inte så sugen på o punga ut:P
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
HampZZ skrev:
då äre väl inte deras bättre series högtalare,och äre det då,äre nå fel
HampZZ skrev:
vadå inte installerar det rätt??? byggt sterio sen jag va liten grabb=S gått elektronik och gjort min egen förstärkare bland annat=) jag VET att steget e kast, nått audiotopp steg MEN högtalarna låter kasst för det. finns mycket bra framsystem för 10 tusen!!! plus att man har rabatt på ett par ställen=) frågan e nu vad ni har för rekomendationer och erfarenheter. om ni fick sätta ihop ett system för 10 lax. vad hade det blivit.
Focals värsta är Beryllium och listar runt 34.000kr lite långt ifrån 10.000kr. Själv kan jag rekommendera DLS Nobelium, och ett Dls reference slutsteg, där har du grymt ljud för runt 10k.
Focals värsta är Beryllium och listar runt 34.000kr lite långt ifrån 10.000kr. Själv kan jag rekommendera DLS Nobelium, och ett Dls reference slutsteg, där har du grymt ljud för runt 10k.
DLS som låter skit skriver du? Då undrar jag om det är rätt kopplat. EN fasvänd diskant förstör allting eller ett mellanreg. Sen att det sitter plus till plus är inte säkert rätt. Beror på avståndet till örat från diskant o mellanreg. Bäst är att mäta upp frekvensgången. Blir det en svacka vid delningen så vänd fas oavsett hur det är kopplat innan.
Spelar du komprimerad mp3 isåfall prova med vanlig CD??
nu ska ni inte va så ordagranna=) inte SKIT såklart men iaf inte bra NOG till vad jag e ute efter. låter rent men inte alls högt för fem öre. ska testa annat steg först men vill ändå byta allt. inte jag som monterat detta så vet inte så mycket om det och har inte rört multimedian på bilen ännu. har inte tillgång till bilen nu men om ett par veckor så ska allt kollas o testas=) så det e Focal och DLS samt hertz alltså.
samma på steg? hade ett MAGNAT steg i min volvo förr det va bra drag i som faan..