2640
Sök

får man fler hästar om man tar bort katalysatorn?

Ugglan-racing
362 Inlägg
25 november 2008
#101
ralle_91 skrev:
tycker de e riktigt löjligt att man inte får ha a-traktor här de e en bil de med juu... men du vad menar du med  turbolens??

det kommer bli virvlar i katten som försämrar ^effekten^

How does dust taste sucker??

254 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#102
jaha okej.. då fattar jag

Ugglan-racing
362 Inlägg
25 november 2008
#103
Japps^^ skit i denna tråden nu .. skriv till mig om de är ntt istället så kan dom andra sluta mensa

How does dust taste sucker??

1 497 Inlägg
26 november 2008
#104
evilaudio skrev:
blacklin3 skrev:
discokapten skrev:

Har du källa på det?

Dom pratade om detta på radion innan idag hörde jag=( det stämmer det Polisen säger om att det är 12k i böter.. det är brott mot naturskydds lagen!

skit i naturen.. den kommer iaf att haverera..  köp en bil utan kat..big_smile

Sätt straffskatt på alla bilar utan katt.
Och höj bötern ännu mer på de som väljer att plocka bort katten.
Då kanske vi slipper en natur som havererar?

Ugglan-racing
362 Inlägg
26 november 2008
#105
AxlSam skrev:
evilaudio skrev:
blacklin3 skrev:

Dom pratade om detta på radion innan idag hörde jag=( det stämmer det Polisen säger om att det är 12k i böter.. det är brott mot naturskydds lagen!

skit i naturen.. den kommer iaf att haverera..  köp en bil utan kat..big_smile

Sätt straffskatt på alla bilar utan katt.
Och höj bötern ännu mer på de som väljer att plocka bort katten.
Då kanske vi slipper en natur som havererar?

Naturen havererar hur du än gör. naturen är inte jord för avgaser så den kommer dö..

How does dust taste sucker??

CNC operatör
280 Inlägg
26 november 2008
#106
Children-Of-Bodom skrev:
MHperformance skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Sånnafall är det ju min polare som skapat dassboken eftersom han åkte fast för detta!
Ska kolla om han har kvar boten.

gör det, ta en bild på den då tongue

Han hade kvar den!
Skulle rota upp den från förrådet någonstans! Sen kommer en bild på pärlan big_smile

Tagit nån bild ännu? big_smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 497 Inlägg
26 november 2008
#107
blacklin3 skrev:
AxlSam skrev:
evilaudio skrev:

skit i naturen.. den kommer iaf att haverera..  köp en bil utan kat..big_smile

Sätt straffskatt på alla bilar utan katt.
Och höj bötern ännu mer på de som väljer att plocka bort katten.
Då kanske vi slipper en natur som havererar?

Naturen havererar hur du än gör. naturen är inte jord för avgaser så den kommer dö..

Ja men vi behöver väl inte skynda på det mer än vad vi gör va?

Ugglan-racing
362 Inlägg
26 november 2008
#108
AxlSam skrev:
blacklin3 skrev:
AxlSam skrev:

Sätt straffskatt på alla bilar utan katt.
Och höj bötern ännu mer på de som väljer att plocka bort katten.
Då kanske vi slipper en natur som havererar?

Naturen havererar hur du än gör. naturen är inte jord för avgaser så den kommer dö..

Ja men vi behöver väl inte skynda på det mer än vad vi gör va?

Nene men sluta kör bil då! nog om detta

How does dust taste sucker??

291 Inlägg
26 november 2008
#109
mpasak skrev:
En sug motor ska ha ett avsmalnande avgasystem för att gå som den ska, inte 3" hela vägen.

Är det inte så att ett avgasystem till en sugmotor ska ha grövre och grövre rör ju längre bak man kommer för att skapa ett undertryck när avgaserna svalnar? Eller är jag fel ute nu? hmm


1 661 Inlägg
27 november 2008
#110
Wasaki skrev:
mpasak skrev:
En sug motor ska ha ett avsmalnande avgasystem för att gå som den ska, inte 3" hela vägen.

Är det inte så att ett avgasystem till en sugmotor ska ha grövre och grövre rör ju längre bak man kommer för att skapa ett undertryck när avgaserna svalnar? Eller är jag fel ute nu? hmm

Den skall väl smalna för att behålla gashastigheten isåfall.

Entreprenör
1 784 Inlägg
27 november 2008
#111
Hardjim skrev:
Wasaki skrev:
mpasak skrev:
En sug motor ska ha ett avsmalnande avgasystem för att gå som den ska, inte 3" hela vägen.

Är det inte så att ett avgasystem till en sugmotor ska ha grövre och grövre rör ju längre bak man kommer för att skapa ett undertryck när avgaserna svalnar? Eller är jag fel ute nu? hmm

Den skall väl smalna för att behålla gashastigheten isåfall.

ett 3 tums system på en sugis e bortkastat...effektmässigt alla fall...sen om de blir bra ljud e en annan sak

291 Inlägg
27 november 2008
#112
mrbuggy skrev:
Hardjim skrev:
Wasaki skrev:
Är det inte så att ett avgasystem till en sugmotor ska ha grövre och grövre rör ju längre bak man kommer för att skapa ett undertryck när avgaserna svalnar? Eller är jag fel ute nu? hmm

Den skall väl smalna för att behålla gashastigheten isåfall.

ett 3 tums system på en sugis e bortkastat...effektmässigt alla fall...sen om de blir bra ljud e en annan sak

Men står det då fel i tråden trimning av sugmotor...? hmm

"Börjar vi med delen att leda bort gasen på ett effektivt sätt så är bästa metoden samma som i steppedheader grenröret, att stegvis göra röret grövre och på detta sätt bilda ett undertryck."

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493
Senast redigerat av Wasaki (27 november 2008)


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
27 november 2008
#113
Wasaki skrev:
mrbuggy skrev:
Hardjim skrev:
Den skall väl smalna för att behålla gashastigheten isåfall.

ett 3 tums system på en sugis e bortkastat...effektmässigt alla fall...sen om de blir bra ljud e en annan sak

Men står det då fel i tråden trimning av sugmotor...? hmm

"Börjar vi med delen att leda bort gasen på ett effektivt sätt så är bästa metoden samma som i steppedheader grenröret, att stegvis göra röret grövre och på detta sätt bilda ett undertryck."

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

De har nog inte Sharky tänkt på, skulle vilja påstå att de är tvärtom, röret ska vara grovt först för att gaserna är varma och tar plats, men bakåt så ska de smalna av i takt med att avgaserna blir kallare. Nu pratar ja om avgassystemet efter grenröret. Angående steppedheader så är infon han har lagt upp mej veterligen helt korrekt!
Senast redigerat av patrikhornfeldt (27 november 2008)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

291 Inlägg
28 november 2008
#114
patrikhornfeldt skrev:
Wasaki skrev:
mrbuggy skrev:

ett 3 tums system på en sugis e bortkastat...effektmässigt alla fall...sen om de blir bra ljud e en annan sak

Men står det då fel i tråden trimning av sugmotor...? hmm

"Börjar vi med delen att leda bort gasen på ett effektivt sätt så är bästa metoden samma som i steppedheader grenröret, att stegvis göra röret grövre och på detta sätt bilda ett undertryck."

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

De har nog inte Sharky tänkt på, skulle vilja påstå att de är tvärtom, röret ska vara grovt först för att gaserna är varma och tar plats, men bakåt så ska de smalna av i takt med att avgaserna blir kallare. Nu pratar ja om avgassystemet efter grenröret. Angående steppedheader så är infon han har lagt upp mej veterligen helt korrekt!

Så det funkar då inte med ett korrekt avgassystem att bilda ett undertryck genom att göra röret grövre och grövre?


Forummoderator
9 299 Inlägg
28 november 2008
#115
Nej, det blir inget undertryck i ett avgassystem. Finns det en backventil i slutet av avgassystemet?

Detta ständiga tjafs om mottryck och sugmotorer.

Det handlar bara om att bibehålla gashastigheten så avgaserna kommer ut utan att stanna upp.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 570 Inlägg
28 november 2008
#116
Min mercamodell hade 10+ till utan kat.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 november 2008
#117
Hardjim skrev:
dbjanoz skrev:
En annan sak man kan tänka på är hur bra förhållande får lamdasonden att arbeta under om man rensar catalysatorn[/b]?

? Den sitter innan Katalysatorn på alla bilar jag har sett, så vad skulle det göra för skillnad?

Grattis till en lysande motorvarningslampa på lite modernare bilar... Sitter en diagnos-sond för att kontrollera att avgasreningen fungerar som den ska. Nu menar inte jag jättenya utan -98 t.ex fanns det en del bilar med detta...


1 661 Inlägg
29 november 2008
#118
bumpe skrev:
Hardjim skrev:
dbjanoz skrev:
En annan sak man kan tänka på är hur bra förhållande får lamdasonden att arbeta under om man rensar catalysatorn[/b]?

? Den sitter innan Katalysatorn på alla bilar jag har sett, så vad skulle det göra för skillnad?

Grattis till en lysande motorvarningslampa på lite modernare bilar... Sitter en diagnos-sond för att kontrollera att avgasreningen fungerar som den ska. Nu menar inte jag jättenya utan -98 t.ex fanns det en del bilar med detta...

Okej även om det finns en del nya bilar med detta så visste jag inte det. Men det har fortfarande inte ett skit att göra med arbetsförhållandet för lambdasonden.

12 086 Inlägg
30 november 2008
#119
Att avlägsna katten ger mer lr mindre alltid mer ös.
På många bilar är de så lite så de inte är värt mödan, lr samvetet. Den sitter fkt där av en anledning.

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 november 2008
#120
Hardjim skrev:
bumpe skrev:
Hardjim skrev:

? Den sitter innan Katalysatorn på alla bilar jag har sett, så vad skulle det göra för skillnad?

Grattis till en lysande motorvarningslampa på lite modernare bilar... Sitter en diagnos-sond för att kontrollera att avgasreningen fungerar som den ska. Nu menar inte jag jättenya utan -98 t.ex fanns det en del bilar med detta...

Okej även om det finns en del nya bilar med detta så visste jag inte det. Men det har fortfarande inte ett skit att göra med arbetsförhållandet för lambdasonden.

Utan kissekatten får man lägre avgasmottryck å således lägre avgastemp vilken helt klart kan gynna lambdasonden...beror ju dock helt och hållet vilken bil



Sök