4323
Sök

Varför är Volvo bäst i världen ?

582 Inlägg
22 november 2008
tsdi skrev:
jes skrev:
det är väl samma ounnskap dom besitter som du som menar att amg är skit.har man aldrig kört något annat så tror man att det är så .det är helt enkelt okunnskap och trångsynthet.och man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger prova själv och bilda dej en egen uppfattning.

hehe jag tycker absolut inte att amg är skit. Texten är skriven ur en annan persons synvinkel som har dragning till ett visst märke.

OFT: (Amg är högt på vill ha listan)

tänkte väl har redigerat mitt inlägg nu smile

hej

5 Inlägg
22 november 2008
tsdi skrev:
Myse skrev:
Som sakt alla gillar vi olika saker ! Orginal delar eller ej! Merrca volvo eller Honda ! Vi lever för olika saker och går olika mycket in för saker ! Visa lever för sin bil visa lever för sin hund ! Varför?

För att dom har olika intressen antagligen, min syste som lever för sin hund tycker inte att jag är en grisjävel som är dum i huvet för att jag kör en audi.

Frågan handlar inte dirrekt om det..

Inte om man inte förstår innebörden kanske

SQ
1 343 Inlägg
22 november 2008
å så börjar de igen smile

Ljudnörd!

582 Inlägg
22 november 2008
jag har en rolig kille på jobbet han gillar inga andra bilar förutom sin.vad man än pratar om för bilar så är det bara skit.han har tex ingen ac i sin bil detta har jag påpekat högljutt för honnom men då svara han att bilar som har ac är slöa som fan för dom tar hästar hehe det är fan sorgligt.men roligt för mej som har upptäckt detta .skit kul att driva med han smile

hej

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
å så börjar de igen smile

Säg inte det, så länge ingen håller på och tycker ned någon annan så funkar det nog, skulle bara vilja veta svaret på frågan smile börjar ju få lite svar från olika håll, skulle iofs vara kul om någon av dessa personer såg tråden så dom kan berätta för oss som inte förstått gudsgåva till bilvärlden ännu !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

237 Inlägg
22 november 2008
Vi har en volvo v70 i familjen oxå som min sambo kör med min 15månaders dotter.Det är fan den mest praktiska bil vi har och den används mest.Men sen om den är snygg eller rolig och köra det är en annan femma.Men som familjebil är den perfekt. Mvh RICCARDO

7 100 Inlägg
22 november 2008
alla tycker lika,så jävla enkelt är det!!!!!!!!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 november 2008
jes skrev:
jag har en rolig kille på jobbet han gillar inga andra bilar förutom sin.vad man än pratar om för bilar så är det bara skit.han har tex ingen ac i sin bil detta har jag påpekat högljutt för honnom men då svara han att bilar som har ac är slöa som fan för dom tar hästar hehe det är fan sorgligt.men roligt för mej som har upptäckt detta .skit kul att driva med han smile

gött för honom när det är 30 grader ute och han ska göra en lång åkning på 40-50 mil

2slow

5 089 Inlägg
22 november 2008
Det håller (pratar då om svenska volvobilar). Bra arbetshästan, lättmekade och trevliga att köra och åka i.. igenkligen hatar jag volvo, men jag sitter fanimej fast i skiten ändå. underbara bilar tycker jag ändå.

och till det du undrar. vad är det för årsmodell på alla raggarbilar som alla älskar så mycket, och bara v8 som gäller i deras hjärta och allt annat suger? kanske är en annan sak då?....
Det är väll också gammla rostiga högar som folk lägger ner flera timmar på? och skriver  jägermeister i framrutan eller något sånt...

Sålänge man älskar sin bil, kvittar det väll vad det är för bil? eller köper du bil efter vad dina kompisar tycker om för bilar?

och jag tycker inte att volvoägare snackar skit om andra bilmärken tycker jag.. tycker mest att alla andra snackar skit om volvo.. undra vilka som är idioterna då...
Senast redigerat av FLindgren (22 november 2008)

\Lindgren

689 Inlägg
22 november 2008
snygga. tycker faltiskt att 740 e snygg, billiga, svenskbyggda, bakhjulsdrivna, dom gamla iaf.. kanske e därför

Egenföretagare
2 496 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Det håller (pratar då om svenska volvobilar). Bra arbetshästan, lättmekade och trevliga att köra och åka i.. igenkligen hatar jag volvo, men jag sitter fanimej fast i skiten ändå. underbara bilar tycker jag ändå.

och till det du undrar. vad är det för årsmodell på alla raggarbilar som alla älskar så mycket, och bara v8 som gäller i deras hjärta och allt annat suger? kanske är en annan sak då?....
Det är väll också gammla rostiga högar som folk lägger ner flera timmar på? och skriver  jägermeister i framrutan eller något sånt...

Sålänge man älskar sin bil, kvittar det väll vad det är för bil? eller köper du bil efter vad dina kompisar tycker om för bilar?

och jag tycker inte att volvoägare snackar skit om andra bilmärken tycker jag.. tycker mest att alla andra snackar skit om volvo.. undra vilka som är idioterna då...

Du har helt rätt i det med Raggarna, kanske är lite samma släkte då !

Nej det gör jag absolut inte varför skulle man liksom !

Inlägget var inget illa riktat mot märket volvo över huvudtagt !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

huh?
10 427 Inlägg
22 november 2008
Kan inte hänga ihop med Volvos gamla marknadsföring. Finns mängder med gammalt Volvoärbäst-reklam.

Fina exempel på Volvo som 'överlägsen' sportbil big_smile

http://www.forumbilder.se/images/f1222008110959e6a1.jpg

http://www.forumbilder.se/images/802220081110294749.jpg

http://www.forumbilder.se/images/8f22200811112417cb.jpg

http://www.forumbilder.se/images/67222008111218b15a.jpg

Kan det ligga en grund i 80-talsreklamen? tongue

4 637 Inlägg
22 november 2008
En del av Volvos modeller var det bästa som gick att köpa. Hög kvalitet, säkerhet, bra tillgång på reservdelar, lättmekade o s v. Volvo 940 anses fortfarande vara det klokaste valet vid köp av en begagnad bil för en liten summa.

Volvo har också tillverkat modeller som är trånga för sin storlek, har dålig krocksäkerhet för sin storlek, har extremt dåliga resultat enligt SBP:s statistik o s v. Volvo 440/460/480.

Dagens Volvobilar har tveksam kvalitet framförallt vid jämförelse med en hel del japanska bilar, bl a läste jag att V50 var den nya bil med flest anmärkningar enligt SBP. Volvo är inte heller längre i topp med säkerheten (den bil som ska vara säkrast är Toyota Avensis).

Volvo har alltså både gjort bra och dåliga bilar. Jag älskar bara de modeller som är värda att älska, t ex 240.
Senast redigerat av EmilHammarlund (22 november 2008)

4 637 Inlägg
22 november 2008
FLindgren skrev:

Håller med!

876 Inlägg
22 november 2008
FLindgren skrev:

nu känner jag inte mer än kanske 2-3 kompisar som äger volvo. Men där är det verkligen så att allt annat än deras Volvo 740/940 är skit. Finns inget som kommer i närheten så bra som dom är. Det är fulländade bilar roll

Jag gillar Volvo men inte personerna som är så dryga och inte förstår att jag inte tycker som dom.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
22 november 2008
n_andersson skrev:
snygga. tycker faltiskt att 740 e snygg, billiga, svenskbyggda, bakhjulsdrivna, dom gamla iaf.. kanske e därför

lol

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 november 2008
Volvo har byggt jävligt bra bilar rent ut sagt, och gör det fortfarande även om dom tappat sitt koncept till en viss del. Märket har tappat sina kärnvärden och ligger inte längre främt när det gäller säkerhet och dom försöker dessutom konkurrera med premiummärkerna och tappar på så sätt den kundkrets som är och alltid har varit ute efter en billig och pålitlig bil.

Sen kan ett koncept inte passa alla, volvos koncept om hur en bil ska bete sig med bla FWD osv passar inte mig över huvud taget tex. Men det är som sagt en smakfråga.

Till ämnet då, varför skapas då en tråd som den här?
Jo för att många volvoförare tror att Volvo är bäst. Dom sitter utan nån som helst erfarenhet av andra märken och säger saker som:

Alfa står mer på verkstad än körs och rostar sönder direkt.
Bmw är skitbilar som bara går sönder och då kostar delarna multum.
Mercedes körs bara av folk som vill visa hur äkligt rika dom är, därför ska bilarna gå sönder ofta och kosta mycket att laga så ägarna kan skryta om hur mkt pengar dom la på bilen.
osv

Och detta vet dom bergsäkert, det spelar ingen roll vad man gör. Har faktiskt försökt, men:

-Utdrag ur bmw och volvos prislistor för reservdelar där det visar sig att Bmws är billigare ignoreras, nästa gång man möts är volvos billigare ändå.
-försök till att mäta förbrukningen över ett sträcka (där en 80hp klenare volvo drog knapt 50% mer än bmwn) har "glömts" bort på samma sätt.
-Alfa har grava rostskaskador efter 3 år, och det har dom minsann trots uppvisande av 5 år gammal rostfri Alfa.
osv

Den här typen av människor, oavsett om det är Windows, ett fotbollslag, xbox, volvo eller vad dom nu fastnat för, kan irritera ihjäl folk. Naturligtvis finns dom hos alla bilmärken, men i sverige så är dom överrepresenterade hos volvo.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 november 2008
EmilHammarlund skrev:
En del av Volvos modeller var det bästa som gick att köpa. Hög kvalitet, säkerhet, bra tillgång på reservdelar, lättmekade o s v. Volvo 940 anses fortfarande vara det klokaste valet vid köp av en begagnad bil för en liten summa.

Volvo har också tillverkat modeller som är trånga för sin storlek, har dålig krocksäkerhet för sin storlek, har extremt dåliga resultat enligt SBP:s statistik o s v. Volvo 440/460/480.

Dagens Volvobilar har tveksam kvalitet framförallt vid jämförelse med en hel del japanska bilar, bl a läste jag att V50 var den nya bil med flest anmärkningar enligt SBP. Volvo är inte heller längre i topp med säkerheten (den bil som ska vara säkrast är Toyota Avensis).

Volvo har alltså både gjort bra och dåliga bilar. Jag älskar bara de modeller som är värda att älska, t ex 240.

Redan här ser man det hela, jag menar inte det här som ett påhopp nu men:

Du skriver att 940 fortfarande anses vara det klokaste valet, av vem då? De saker du radar upp där har vilken (jag jämför med det märke jag känner bäst) Bmw som helst. Men något som dom volvo modellerna är ensamma om är att dom drar mycket.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 024 Inlägg
22 november 2008
hitta på nåt viktigt att skriva i en tråd istället för detta, folk gillar sina volvo bilar för att det är deras intresse vilken idiot tråd,
Senast redigerat av Rand (22 november 2008)

876 Inlägg
22 november 2008
Rquired skrev:
Volvo har byggt jävligt bra bilar rent ut sagt, och gör det fortfarande även om dom tappat sitt koncept till en viss del. Märket har tappat sina kärnvärden och ligger inte längre främt när det gäller säkerhet och dom försöker dessutom konkurrera med premiummärkerna och tappar på så sätt den kundkrets som är och alltid har varit ute efter en billig och pålitlig bil.

Sen kan ett koncept inte passa alla, volvos koncept om hur en bil ska bete sig med bla FWD osv passar inte mig över huvud taget tex. Men det är som sagt en smakfråga.

Till ämnet då, varför skapas då en tråd som den här?
Jo för att många volvoförare tror att Volvo är bäst. Dom sitter utan nån som helst erfarenhet av andra märken och säger saker som:

Alfa står mer på verkstad än körs och rostar sönder direkt.
Bmw är skitbilar som bara går sönder och då kostar delarna multum.
Mercedes körs bara av folk som vill visa hur äkligt rika dom är, därför ska bilarna gå sönder ofta och kosta mycket att laga så ägarna kan skryta om hur mkt pengar dom la på bilen.
osv

Och detta vet dom bergsäkert, det spelar ingen roll vad man gör. Har faktiskt försökt, men:

-Utdrag ur bmw och volvos prislistor för reservdelar där det visar sig att Bmws är billigare ignoreras, nästa gång man möts är volvos billigare ändå.
-försök till att mäta förbrukningen över ett sträcka (där en 80hp klenare volvo drog knapt 50% mer än bmwn) har "glömts" bort på samma sätt.
-Alfa har grava rostskaskador efter 3 år, och det har dom minsann trots uppvisande av 5 år gammal rostfri Alfa.
osv

Den här typen av människor, oavsett om det är Windows, ett fotbollslag, xbox, volvo eller vad dom nu fastnat för, kan irritera ihjäl folk. Naturligtvis finns dom hos alla bilmärken, men i sverige så är dom överrepresenterade hos volvo.

exakt, spelar ingen roll hur mycket fakta man lägger fram. Det registreras oftast inte hos fanatikerna. Har en klasskompis som är riktig volvofanatiker och kör en 940. Den är bäst på precis allt. Snygg, trots att den ser ut som om en tre-åring designat den. Har inget emot Volvo men den ser faktiskt ut som dem första bilarna man ritade när man va liten  smile

Sök