3734
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

657 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#1
Kan någon förklara för mig hur en moderat tänker???

Jag kan inte riktigt förstå hur de ska kunna bli fler arbetstillfällen om man sänker A-kassa och sjukersättningen. Ska ni trolla med pengarna som blir över eller? Nej, ni ska ha dem i egen ficka så klart!

Om det nu skulle bli M som tar hem valet i höst (gud förbjude) så de kan göra slag i saken å sänka de där grejerna så kommer det sen att finnas massor av jobb här i min kommun (bengtsfors kommun) där det nu är 14% ÖPPEN arbetslöshet samt att de som är sjuka eller har skador på sånt sätt som gör att de inte kan arbeta blir friska och kan börja jobba! Så en moderat är GUD Den Allsmäktige med andra ord eller? För det är väll bara han som kan uträtta mirakel...

Nog för att man kan tycka att skatten är hög och Göran P har gjort sitt, men hellre det än att leva på skorpor å vatten sen när man själv blir drabbad av att företaget sticker till asien

en fundering bara...

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

657 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#2
Så du vill alltså leva på nada ifall du skulle råka ut för ngn olycka som gör dig oförmögen att jobba, ok men det är ju upp till dig

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

1 231 Inlägg
3 mars 2006
#3
läst paritprogramet? Kan ju vara en bra början...

Mitt projekt: Evo III

18 Inlägg
3 mars 2006
#4
en avundsjuk gosse är oftast sosse...

Moderator+
1 081 Inlägg
3 mars 2006
#5
Håll nu denna diskussion på en vettig nivå.

mvh

Vem jag?

Bessewisser
556 Inlägg
3 mars 2006
#6
Hm kan kanske funka om man sänker A-kassan. Jag har några polare som sitter hemma istället för att jobba bara för att A-kassan ger mer pengar än vad deras jobb gav/ger dom

How low

657 Inlägg
3 mars 2006
Trådstartare
#7
Redbull skrev:
Håll nu denna diskussion på en vettig nivå.

mvh
Håller med dig helt! Bättre att skriva något vettigt, annars - låt bli

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

1 741 Inlägg
3 mars 2006
#8
har du läst vad de tänker göra mer än sänka a-kassan då? kan ju vara en början..
jag tror mycket väl att det kan bli fler arbetstillfällen om det blir M i ledningen..
de ska ju sänka arbetsgivaravgiften = billigare att anställa folk = de kommer anställa fler.
och om du blir sjukskriven så att du inte kan jobba resten av ditt liv så är det väl ändå inte a-kassa du får...

för det är inte vettigt som det är nu. en polare blev nyss sjukskriven då fick han mer pengar för det än då han jobbar.

och känner endel som inte vill jobba för de får mer betalt då de ligger hemma på soffan. och det är helvetiskt fel!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 mars 2006
#9
SkyNard skrev:
Hm kan kanske funka om man sänker A-kassan. Jag har några polare som sitter hemma istället för att jobba bara för att A-kassan ger mer pengar än vad deras jobb gav/ger dom
en spark i röva ska din polare ha då... hur f*n kan man leva på sådant sätt? hur e man funtad som människa om man låter andra jobba in ens levebröd?!?!? vart är sverige på väg?

suck...

man lever bara en gång så lev väl!

259 Inlägg
3 mars 2006
#10
tecman skrev:
har du läst vad de tänker göra mer än sänka a-kassan då? kan ju vara en början..
jag tror mycket väl att det kan bli fler arbetstillfällen om det blir M i ledningen..
de ska ju sänka arbetsgivaravgiften = billigare att anställa folk = de kommer anställa fler.
och om du blir sjukskriven så att du inte kan jobba resten av ditt liv så är det väl ändå inte a-kassa du får...

för det är inte vettigt som det är nu. en polare blev nyss sjukskriven då fick han mer pengar för det än då han jobbar.

och känner endel som inte vill jobba för de får mer betalt då de ligger hemma på soffan. och det är helvetiskt fel!
Håller fullständigt med!

/Anders


186 Inlägg
3 mars 2006
#11
ser det bara inte som rätt att t ex. jag som kommer att gå och utbilda mig tills jag är 25 och lägga et helvetiskt jobb på det, ska ge massa pengar till skatt så att någon tattare som har gått halva gymnasiet, skitit i det och hoppat av ska kunna leva på mina pengar.
det är skillnad mellan att utbilda sig till civilingenjör och t ex. byggare. det ena ÄR jobbigare och TAR mer tid.
säger inte att något av det är fel, för alla behövs för ett fungerande samhälle, men om alla skulle få lika betalt så skulle man ju lika gärna kunna skita i att utbilda sig och sitta i kassan på ica hela livet?

1 231 Inlägg
3 mars 2006
#12
Ni är inne på helt rätt spår. Visst låter det ju kanon att alla ska ha samma lön! Men hur mycket längre har man tänkt då? Är lite i stil med piratpartiet. Låta alla tanka hem musik och filmer gratis, ta bort patentskyddet, upphovsrättslagen osv. Kom igen, vakna

Mitt projekt: Evo III

Nknn
3 mars 2006
#13
Är inte så insatt i politik. Men av argumenten som jag läst här på sidan så måste jag säga att Moderaterna låter bättre.

186 Inlägg
3 mars 2006
#14
just det..
man kan ju liksom betala en del, men då ska det gå till vettiga saker, typ sveriges vägnät.. skolor, skolmat, sjukhus och typ BRIS, droginformation och liknande..
Senast redigerat av Isacsson_ (4 mars 2006)

271 Inlägg
4 mars 2006
#15
Om alla ska ha samma lön, undra hur många som kommer plugga i 20 år för att bli läkare el revisorer om en städare får lika mycket i lön...

Visst kan jag betala 31% skatt, om det går till nått bra...! Vågar inte tänka på hur mycket a-kassa, socialbidrag m.m som ens surt förvärvade pengar gått till...

Har ni tänkt på att politik e mycket som den först biten av kalle ankas jul, den fete RÖD tomten bara sitter och latar sig medan dom blå får jobba som som fan..! wink


186 Inlägg
4 mars 2006
#16
Benan skrev:
den fete RÖD tomten
hihihi

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
12 086 Inlägg
4 mars 2006
#18
Ja, vi tänker bra mkt mer resonligt och realistiskt än dig o dina anhängare.

Större arbetsmarknad kommer bli resultatet av en markant översikt på skattesystemet. Idag är de så dyrt för ett företag att anställa och ha personal att de knappt är lönt. Ist får de som har jobb slita röven ur sig pga den pressade situation som finns.

LicensSvetsare
280 Inlägg
4 mars 2006
#19
I en undersökning som gjordes för inte alls länge sen, då hälften av en grupp arbestlösa erbjöds utbildningar och jobb av AMS(som man är tvungen att acceptera för att behålla bidraget), var det en mycket stor andel av dom arbestlösa som, helt plötsligt hittade jobb själv! Medans i den gruppen där man inte erbjöd någon form av kurs eller arbete, var det nästan inga som hittade jobb!

Detta ser jag som ett klart bevis på att man måste göra något åt Socialbidragen såväl som A-Kassan!

/Trött på att jobba för andras uphälle!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

66 Inlägg
4 mars 2006
#20
Alex_halvordsson skrev:
Kan någon förklara för mig hur en moderat tänker???

Jag kan inte riktigt förstå hur de ska kunna bli fler arbetstillfällen om man sänker A-kassa och sjukersättningen. Ska ni trolla med pengarna som blir över eller? Nej, ni ska ha dem i egen ficka så klart!

Om det nu skulle bli M som tar hem valet i höst (gud förbjude) så de kan göra slag i saken å sänka de där grejerna så kommer det sen att finnas massor av jobb här i min kommun (bengtsfors kommun) där det nu är 14% ÖPPEN arbetslöshet samt att de som är sjuka eller har skador på sånt sätt som gör att de inte kan arbeta blir friska och kan börja jobba! Så en moderat är GUD Den Allsmäktige med andra ord eller? För det är väll bara han som kan uträtta mirakel...

Nog för att man kan tycka att skatten är hög och Göran P har gjort sitt, men hellre det än att leva på skorpor å vatten sen när man själv blir drabbad av att företaget sticker till asien

en fundering bara...
flytta då


Sök